Side 1 av 2
Tid for ny motor!!
Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:18
av sindrejl
Da kommer tanken inn på motorbytte hos meg også.. Spørsmålet er hvor kjedelig eller kontroversiell jeg skal være.. er veldig usikker
valget er jo sådan, en vanlig 4age 170hk, gire kompressor og litt div
Eller: 3sgte...
men så kan man jo ta den HELT ut og gå for wankel? Noen ideer her og hva er rimelig osv.. tenkte å bruke ca 30k for hele operasjonen inkl bytte, er det lite ?
Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:22
av kennethx
Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:23
av lasse
Blir nok heeeeeftig uansett hva du velger, hadde jo vært dritfett med wankel da, men driftsikkerhet og bensinforbruk er vel to ting man helst ikke bør tenke på
Har desverre ikke no peiling på motorbytte, men ønsker deg lykke til

Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:42
av sindrejl
Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:45
av kennethx
4agze passer jo fint med motorfester, og ikke noe problem å dra ut 200hk.
3sgte konvertering kan du jo bare snakke med Amund om, det er en vesentlig større jobb.
Legg innLagt inn:29 apr 2005 16:57
av spkstrp
4agze passer best i mk1 spør du meg

Tror jeg ville glemt alt om wankel o.l...

Legg innLagt inn:29 apr 2005 18:13
av Dalan
Legg innLagt inn:29 apr 2005 18:22
av CelicaTurbo
ville ha gått for 4agze jeg også, det er vel en god blanding av mye effekt og god ballanse, samt at det trolig er en del billigere. Om du derimot ønsker rå power så er 3S-GTE veien å gå, og Amund har jo gjort den jobben på to biler nå så det er nok både enklest og billigst å overtale ham til å ta din bil også om du velger den ruten, fremfor at noen som ikke har gjort jobben før skal prøve seg frem med det. Wankel har jeg ikke hørt om noen som har gjort, og med tanke på at det er liten erfaring med en slik motor i disse bilene så er nok det den desidert dyreste løsningen..
Legg innLagt inn:29 apr 2005 18:54
av Amund
wankel i mr2 går fint, men de er MASSE tilpasningsarbeid. går en slik rallycross mr2 her i bergen.
4agze er de eeg vil si er "budsjett" alternativet. og er vel kansje de mest fornuftige kan du si.. enkelt å greit å komme opp i omtrendt 200hk. etter de er de kun full pakke som gjelder.
3sgte, tjah, ka kan eg si? eneste som måtte vere verre er vel kanskje 2jz? Er en god del arbeid å sette inn en 3sgte. mye tilpasning ++
har jo tatt to stykker nå, og en fra eller til er vel ingen problem.
30k i budsjett vil eg sei er litt knapt. med tanke på at du bør oppdatere understell og bremser i samme slengen. så spørs de om du skal gjøre alt arbeidet selv, eller om du skal sette noe av det vekk.
så kommer neste spørsmål, hvor langt er d villig til å gå? hva er din grense?
om du skal dra den ut med noe ingen andre har, så er du i grunn litt seint ute kan du si.
-3sgte i norge---done
-3sge---done
-4agze---done
-4agte----done
-wankel---done
4age 20v er vel såvidt eg veit ikke gjort i norge, ikke v8 heller.
Legg innLagt inn:29 apr 2005 18:55
av 300ZX
Wankel kan du glemme, en jeg kjenner holder på... Stakkars mann

Legg innLagt inn:29 apr 2005 20:38
av AndreasH
Jeg fikk en syk ide her om dagen..
Ta 3 stk. Honda VFR 800 V4 motorer (VTEC!),
skjøt dem sammen til en ganske kompakt V12
på 2.4 liter med 330 hk @ 10500 rpm

- tror det hadde blitt hysterisk bra i en MK1

Legg innLagt inn:30 apr 2005 08:09
av Kjelliken
Legg innLagt inn:30 apr 2005 12:10
av sindrejl
Legg innLagt inn:30 apr 2005 13:15
av Andreazz
7MGTE eller en lexus V8 hadde vell vert et furnuftig valg?? Eller..?
Legg innLagt inn:30 apr 2005 14:18
av ArildM
Var i kontakt med et frima i norge som hadde et Corolla 92 frontcut liggende. 170hk MAP 4agze.
30000,- inkl mva
Der er jo en fin start

Tenkte på å kjøpe denne selv, menne saster på å få pusset opp resten av bilen først

Blir det nok AGZE når/hvis jeg bytter motor, ingen tvil
Om det er snakk om ting som er gjort eller ei så er vel TwinCharger Mk1 en litt sjelden sak?
