Side 1 av 1
Dumpventil
Legg innLagt inn:03 mai 2005 11:42
av Mani@c
Monterte en Blitz DD BOV på bilen til en kompis... Dette er en 323f bygget om til en GT-R. Når vi monterte ventilen brukte vi vakum som går ut etter gasspjeldet... Alikevel virker det som den får for mye vakum eller noe... for når turtallet detter ned på tomgang, så åpner ventilen og suger inn falsk luft. Noen som vet hva som gjør dette? Noen som har montert dumpventiler og møtt på disse problemene?
Er glad for alle tilbakemeldinger.

Legg innLagt inn:03 mai 2005 12:02
av CelicaTurbo
Det er et typisk problem, ventilen må strammes opp (ev. kraftigere fjær om den ikke kan justeres) slik at ventilen er lukket selv om det er mye vakum i innsuget, altså slik at den kun åpner når det er trykk etter turbo og vakum bak spjeldet..
Legg innLagt inn:03 mai 2005 12:48
av Mani@c
Det er det jeg har gjort, men da er skruen max strammet... Det vil si at den tåler et trykk på ca 1.3 - 1.4bar og denne bilen kjører vel med max 0.8 bar... dette resulterer i at dumpen ikke åpner når den skal...

Legg innLagt inn:03 mai 2005 13:06
av Tor
Eventuelt om du legger flere skiver på fjæra og strammer denne enda mere opp

Shimse eller hva de på forumet kaller det. fungerer også.
Legg innLagt inn:03 mai 2005 13:10
av Mani@c
ja.... men prob er at den ikke åpner i det hele tatt når jeg justerer den max... så den er stram nok...
Legg innLagt inn:03 mai 2005 17:17
av jostein_loenning
ein gyllen mellomting kanskje

Legg innLagt inn:03 mai 2005 18:10
av Mani@c
Jeg jobber med problemet nå... ser ut til at vi har glemt en vakumslange når vi byttet motor... "håper"
