Side 1 av 2

Carlos Sainz firhjulstrekk 40/60 ?

Legg innLagt inn:03 mai 2005 23:17
av B_Quist
Jeg har tenkt å bytte min 90 celica GTi inn i en carlos sainz i løpet av sommeren, men vil bare ha et svar på en ting jeg lurer på. Det er jo så mange av dere her som har en carlos sainz så dere hvet vell dette. Jeg har hørt at firhjulsdriften på carlos sainz er 40% framme og 60% bake, og omvendt på GT4`en, stemmer dette???

Legg innLagt inn:03 mai 2005 23:18
av CelicaTurbo
Velkommen til forumet! Men nei, de har begge 50/50 ;) og har ellers senter viskosediff og torsen bakdiff.

Legg innLagt inn:04 mai 2005 07:34
av Tor
50/50 Ja :)

Legg innLagt inn:04 mai 2005 10:08
av Tor
Btw, jeg syntes dette 4wd systemet er helt værst :) Skulle bare ønske at det kom mere snø her. Syntes det var mye mere morro og kjøre på vinterføre enn sommer :)

Legg innLagt inn:04 mai 2005 13:57
av GT4 CS
Har du ikke 1st gir på bilen din da :lol: Går fint og kaste den sidelengs ut av rundkjøringer og kryss på sommeren og vet du. Men ja, savner vinteren selv jeg. Carlosen er den råeste bilen jeg noen gang har kjørt på vinterføre. Ma har full kontroll om man er syk nokki hodet. Selv om jeg dro i grøfta i vinter så sier jeg bare, husk at det har petter solberg gjort å :lol:

Legg innLagt inn:04 mai 2005 20:59
av Gjertsen
Slutt å syt gutter..

Savner Carlosen i det store og hele jeg :?

Men dere vet, sparer til værstingen :D EN vakker dag kommer jeg inn hit igjen med værstingen.. hoho.

Nyt turbo og go bilene i sommer..

Legg innLagt inn:05 mai 2005 02:38
av Tor
Den er helt syk på vinterføre ja :) Jeg testa kompisen min sin Impreza Turbo og jeg må si at jeg likte handlingen på min bil bedre. Følte liksom mere kontroll og power :)

Carlosen er en meget bra vinterbil, som skapt for norske forhold.

GT4 CS, ja, jeg er fult klar over det, klarer fine en liten donut på våt asfalt med en liten trillstart og sving :)

Legg innLagt inn:05 mai 2005 09:31
av Kjelliken
:D spiller liksom ingen rolle tørr eller vått eller snø jeg digger og kjøre carlosen.. synd ikke allle naboene rundt jobben syntes det samme.. her for to dager siden var det en hisig nabo som ropte og skreik bare fordi jeg hadde en liten 720 på plassen..

Jeg mener seriøst at han bråkte mere enn meg siden han jamret seg i fem minutter og jeg bare holdt på i fem sekunder..

morro med dougnuts.. vinter og sommer.. :wink:

Legg innLagt inn:05 mai 2005 12:33
av B_Quist
hehe dette høres bra ut :lol: Klarer nesten ikke vente til jeg får meg en egen Carlos Sainz!

Legg innLagt inn:06 mai 2005 01:54
av Tor
B_Quist skrev:hehe dette høres bra ut :lol: Klarer nesten ikke vente til jeg får meg en egen Carlos Sainz!
Du har definitivt noe og glede deg til da :)

Legg innLagt inn:06 mai 2005 13:20
av B_Quist
Ja det tror jeg på :lol:
Skal faktisk å prøve en i trondheim på torsdagen...noen tips om noe spesiellt jeg skal se etter? Jeg har jo som sagt celica selv men..

Legg innLagt inn:06 mai 2005 15:27
av GT4 CS
B_Quist skrev:Ja det tror jeg på :lol:
Skal faktisk å prøve en i trondheim på torsdagen...noen tips om noe spesiellt jeg skal se etter? Jeg har jo som sagt celica selv men..
Eksoslekasje på grenrør, gummislange mellom afm og turbo,nøkking i bilen. Ellers så bruker du magefølelsen på bilen. Virker den ok er den nokk det også.
Det som er standard feil er sprekte/morkne gummislanger rundt der det er varmt,nøkkete gange(tenning,plugger,pluggledninger,fordelerlokk+ rotor) klonking i bakdiff, og husk det er dyrt og bytte clutch eller overhale girkasse om du ikke skrur selv. Om bilen føles litt slapp så er det nokk pga den ikke lader eller tenner riktig. Enkel og utbedre på den biten :D
Lykke til!!

Legg innLagt inn:06 mai 2005 17:03
av CelicaTurbo
og en ting til: orginalt lader turboen på disse bilene mindre trykk i 1. og 2. gir enn de gjør i høyere gir (elektronisk ventil styr av ECU), samt at samme begrensningen gjelder i alle gir når motoren er kald. Aner ikke hvorfor dette er gjort i 1. og 2. gir men det vil si at bilen kan føles urimelig slapp i forhold til effekten på 204hk i de to girene om den fremdeles er 100% orginal. Man omgår dette når man monterer boost controller og bilen blir da mye artigere i alle gir. Bare en ting å være klar over.

Legg innLagt inn:07 mai 2005 11:27
av grimfer
Ikke undervurder magefølelsen! Det redda meg da jeg kjøpte min!

Legg innLagt inn:10 mai 2005 15:31
av B_Quist
Takker for svarene. Jeg forsto det slik at det eneste han hadde gjort med motoren var å skru opp turbotrykket...