Side 1 av 4

Hva er (var) orginal trykket på deres GT4??

Legg innLagt inn:23 mai 2005 16:37
av cs2451
I dag monterte jeg turbotrykksmåler.. Trykket var ikke mer enn 0,5b. Er ikke dette litt lite? Monterte manuell boostcontroller og stilte trykket til 0,9. Vesentlig forbedring og mye bedre respons. + den syke lyden fra filteret og dump'en. Får sikkert downpipen min i morgen så da blir trykket justert opp til 1,1b. :)

Legg innLagt inn:23 mai 2005 18:17
av larsst185
Gt4`n får fuel cut hvis du beveger deg over 0,9 bar.skal du ha mer ladetrykk en dette må du montere en fuel cut defencer.Med denne kan du flytte denne grensa opp til feks 1-1,1 bar.
PS:å oppleve fuel cut for første gang er forøvrig en interesang opplevelse :wink:
Mener å huske at den forrige gt 4 min ikke hadde mer en 0,5 kansje 0,6 i ladetrykk originalt.
Jeg har forøvrig en justerbar fuel cut defencer som jeg fikk av celicaturbo her på forumet en gang i tida.Den trenger ikke jeg lengre så denne kan du godt få overta. :)

Legg innLagt inn:23 mai 2005 18:57
av cs2451
larsst185 skrev:Gt4`n får fuel cut hvis du beveger deg over 0,9 bar.skal du ha mer ladetrykk en dette må du montere en fuel cut defencer.Med denne kan du flytte denne grensa opp til feks 1-1,1 bar.
PS:å oppleve fuel cut for første gang er forøvrig en interesang opplevelse :wink:
Mener å huske at den forrige gt 4 min ikke hadde mer en 0,5 kansje 0,6 i ladetrykk originalt.
Jeg har forøvrig en justerbar fuel cut defencer som jeg fikk av celicaturbo her på forumet en gang i tida.Den trenger ikke jeg lengre så denne kan du godt få overta. :)
Har carlos sainz så trenger ingen fcd. men ellers takk.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 18:59
av Tor
Min lader 0.5 i 1 og 2 geare. Og 0.75 i de resterende 3 gearne.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:00
av cs2451
Tor skrev:Min lader 0.5 i 1 og 2 geare. Og 0.75 i de resterende 3 gearne.
Oki. min hadde 0,4 1 og 2. 0,55 (ca) på resten.. men nå er det 0,9 på alle gir..

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:02
av Tor
Har du blokkert T-VSV?

Hvordan boost controler bruker du? Jeg har en billig kobberventil som jeg lenge skulle ha montert. Men er litt redd for den justeringen.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:04
av cs2451
Tor skrev:Har du blokkert T-VSV?

Hvordan boost controler bruker du? Jeg har en billig kobberventil som jeg lenge skulle ha montert. Men er litt redd for den justeringen.
Har blokkert den ja..
Har en manuell boostcontroller. Av typen kobber.. Traff perfekt på trykket andre gang. første gang var jeg oppi ca 1 bar.. skrudde ned litt.. kjempe enkelt å justere på min i hvertfall..

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:07
av Tor
Når du skrur inn skruen så øker trykket? Og når den skrues utover minsker trykket?

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:07
av cs2451
Tor skrev:Når du skrur inn skruen så øker trykket? Og når den skrues utover minsker trykket?
Jepp stemmer det ja..

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:10
av Tor
Den er grei, kansje jeg også må justere litt trykk i helga da. Ble det merkbar forskjell da? Tror jeg og skal legge meg på ca 0.9 bar. Gidder ikke gå noe høyere enn det da.

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:11
av Tor
Hva skjer om jeg ikke blokkerer T-VSV ventilen da?

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:27
av larsst185
Har carlos sainz så trenger ingen fcd. men ellers takk.
Ah.Heldig du :)

Legg innLagt inn:23 mai 2005 19:28
av larsst185
off topic:Kosn i huleste får man det quote greia til å virke? :lol:

Legg innLagt inn:23 mai 2005 21:18
av CelicaTurbo
quote fungerer om man gjør det rett, det er alt som skal til ;)


Ellers, orginaltrykk på disse bilene skal være 0.7 men det vil alltid variere en del. Trykket vil uansett være enda mindre i 1. og 2. gir pga at snodig begrensning som er satt i ECU (og dens styring av t-vsv ventilen) men men, desto større grunn til å gjøre noe ved det ved å kjøpe en boost kontroller og eliminere t-vsv da :D

Legg innLagt inn:23 mai 2005 21:58
av Elzin
larsst185 skrev:Gt4`n får fuel cut hvis du beveger deg over 0,9 bar.skal du ha mer ladetrykk en dette må du montere en fuel cut defencer.Med denne kan du flytte denne grensa opp til feks 1-1,1 bar.
PS:å oppleve fuel cut for første gang er forøvrig en interesang opplevelse :wink:
Mener å huske at den forrige gt 4 min ikke hadde mer en 0,5 kansje 0,6 i ladetrykk originalt.
Jeg har forøvrig en justerbar fuel cut defencer som jeg fikk av celicaturbo her på forumet en gang i tida.Den trenger ikke jeg lengre så denne kan du godt få overta. :)
jeg kunne godt tenkt meg en fuel cut defencer om du ikke har bruk for den :P