TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alle varsellamper lyser.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #109589  av Stoylen

Eg var ute å kjørte i går, plutselig begynte oljenivålampa, batterilampa og den varsellampa å lyse, samtidig som ladespenningen falt..

Jeg stoppet etterfylte litt olje, startet opp, da var alle varsellampene borte, jeg tok det med et smil å trodde bilen hadde køddet med meg.

Startet opp bilen i dag tidlig å kjørte til skolen, når motoren var varm kom lampene på igjen, nå går de ikke av ? hva i pokker er dette? Hva kan vere gla.. MÅ ha hjelp!!

#109595  av Goose

hm... dynamoen som føker?

(har ikke peiling jeg men gjetter bare vilt)

#109598  av ToreGTi

Har hatt samme problemet på min Celica,der er nok dynamoen eller ledningsnettet til den som ikke er som det skal..neste gang du har problemet ta å må spenningen ut av dynamoen og batterispenningen.
Hvis du feile avlesninger der så er nok dynamobytte et raskt tips hvis bilen har gått ett stykke..slik var det vertfall hos meg. Rett etter fikk jeg samme problemet med lys i dashbordet og spenningsfall igjen, men da var det ledningsnettet mellom dynamoen og batteriet som var i uorden så det la jeg opp på nytt og da var alt bare lekkert igjen.

#109603  av Stoylen

hmm.. skal sjekke dynamoen!! d er godt mulig det er det.. ca pris på nokke sånt er? noen andre som har noen tips om hva det kan vere.. eller er det dynamoen eller ledningsnettet dermellom som føkker? er det sikkert?

#109611  av Goose

Stoylen skrev:hmm.. skal sjekke dynamoen!! d er godt mulig det er det.. ca pris på nokke sånt er? noen andre som har noen tips om hva det kan vere.. eller er det dynamoen eller ledningsnettet dermellom som føkker? er det sikkert?
Det kan være rett og slett børstene i dynamoen.
Dem er jo "shit" enkelt å skifte.

#109647  av ToreGTi

Tror nok mest det er ledningsnettet som kødder med deg,en ting du kan gjøre for å sjekke fort om du har dynamo eller ledningsnett problemer er følgende..
Hvis problemet med at du får spenningsfallene og lysene fortsetter helt sporadisk fremover kan du koble en ledning direkte mellom dynamoen og batteriet slik at dynamoen kan ladde batteriet direkte uten omveier/koblingspunker etc.
Hvis problemet da fortsetter er det dynamoen det er feil med,hvis problemet forsvinner er det ledningsnettet som er feilkilden.

#109693  av MR2turbo

Stoylen skrev:hmm.. skal sjekke dynamoen!! d er godt mulig det er det.. ca pris på nokke sånt er? noen andre som har noen tips om hva det kan vere.. eller er det dynamoen eller ledningsnettet dermellom som føkker? er det sikkert?
hvis du finner ut at det er dynamoen(noe det høres ut som), kan du ta kontakt, har endel forskjellige toyotadynamoer liggende... 600kr inkl. frakt. :)

#109697  av Kaizern

MR2turbo skrev:
hvis du finner ut at det er dynamoen(noe det høres ut som), kan du ta kontakt, har endel forskjellige toyotadynamoer liggende... 600kr inkl. frakt. :)
Hehe, selger unna nå? :lol:

#109699  av MR2turbo

Kaizern skrev:
MR2turbo skrev:
Hehe, selger unna nå? :lol:
hehe, har de jo bare for å kunne hjelpe de som evt skulle trenge det da ;) :P

#109983  av Stoylen

Har feilsøkt litt å kommet fram til at d er dynamoen.. Pokker heller.. Må nok la Celicaen stå parkert litt.. Må ta i bruk Audi'en :?

#110356  av FireFox

600spenn for en dynamo ekke dumt da ;)