Side 1 av 1

Chip trim

Legg innLagt inn:26 mai 2005 19:13
av Paulsen86
heisann..

åssen blir det å montere enn chip på en 2.0 Gti 93mod, 150.000km?
er nå 175hester i den, kjøpt fra forhandler sånn. er vist grenrør og sånn som er skiftet.. trodde dem :P de er i hvertfall ikke like i 92mod gti...
ellers er potta og luftfilter orginalt..

en kamerat har chip på sin, han har carbon effektanlegg og Ram-Air åpent powerfilter.. hans yter ca 190hk.. hva vil min en chip montert på?
har ikke planer om å skifte eksos eller filter med det første.. det er kanskje nødvendig?

åssen er det med cluth og sånn? bør gjøres noe med? noe mer? bremser? etc??

Legg innLagt inn:26 mai 2005 19:24
av lasse
Er vel ikke så mye å hente på chip på den motoren, har sjekka litt rundt til min MR2 GTi, fant en som ga 7 hester ekstra... hadde vel ikke merket noe engang tror jeg...

Legg innLagt inn:26 mai 2005 19:27
av Tor
Om du søker litt rundt her på forumet har dette vært oppe mange ganger. Det er max 10 hk og koster skjorta.

Legg innLagt inn:26 mai 2005 20:44
av Paulsen86
oki!

Legg innLagt inn:26 mai 2005 20:49
av CelicaTurbo
bruk pengene på eksos istedet, særlig om det er sant at du har et performance grenrør på motoren ;)

Legg innLagt inn:28 mai 2005 10:07
av Paulsen86
CelicaTurbo skrev:bruk pengene på eksos istedet, særlig om det er sant at du har et performance grenrør på motoren ;)
hmmm.. må jo være noe! fordi det er mer effekt enn orginalt...

Legg innLagt inn:28 mai 2005 16:56
av Tor
Paulsen86 skrev:
CelicaTurbo skrev:bruk pengene på eksos istedet, særlig om det er sant at du har et performance grenrør på motoren ;)
hmmm.. må jo være noe! fordi det er mer effekt enn orginalt...
Hvordan vet du det da? Om du ikke har tatt en dyno test.

Legg innLagt inn:28 mai 2005 18:20
av Biggen
Noen som vet hvor i Oslo en kan ta en dyno test, og hva koster dette?

Legg innLagt inn:28 mai 2005 20:12
av Speeder
Paulsen86 skrev:
CelicaTurbo skrev:bruk pengene på eksos istedet, særlig om det er sant at du har et performance grenrør på motoren ;)
hmmm.. må jo være noe! fordi det er mer effekt enn orginalt...
Ble det ikke oppklart i en annen tråd her att den effekten som du har i vognkortet ikke stemmer?
Du har effekten i vognkortet til en rev.3 motor, men har kun en rev2 under panseret.

Legg innLagt inn:31 mai 2005 16:40
av Paulsen86
Speeder skrev:
Paulsen86 skrev:
CelicaTurbo skrev:bruk pengene på eksos istedet, særlig om det er sant at du har et performance grenrør på motoren ;)
hmmm.. må jo være noe! fordi det er mer effekt enn orginalt...
Ble det ikke oppklart i en annen tråd her att den effekten som du har i vognkortet ikke stemmer?
Du har effekten i vognkortet til en rev.3 motor, men har kun en rev2 under panseret.

det ble mye styr ut av det ja.. jeg dro jo så klart ned på toyota med alt dere hadde skrivd :) sjefen der nede leste igjennom og sa.. dette har jeg sagt til deg tidligere:
-Sønnen til daværende toyota norge direktør (1993) jobbet i Belgia som trainee i konsernet der nede. han tok med denne bilen hjem fordi dette var en spesiell bil.. som du sikkert har sett er bilen din breier og en annen front. tviler på at han hadde giddet å tatt med en orginal bil hjem..

-Vi har også testet den en del sa han, på gamle mosseveien og sånn da vi hadde den til salgs her. og jeg har eid mange celica'er gjennom tiden.. og jeg syns den gikk mye bedre enn 94 generasjonen..
så det jeg tror da denne bilen ble tatt inn til landet, er at den ble registrert som generasjonen etter din bil, fordi dette passet best med motor og sånn.. bilen ble tatt inn i 97.

det var dette han sa til meg!

han kunne garantere dette :)
hehe

hvor og hva koster en dyno test? åssen funker dette?