TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: "prøve-Ã¥-bli-ferdig-før-ACR"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #111201  av Morten
 
Noen bilder tatt idag under prøving av andre siden. Litt småjustering bør nok til fremme ved døra, ellers er det ikke alt for galt.
Vedlegg
100_0003v2.JPG
100_0003v2.JPG (10.2 kiB) Vist 3240 ganger
100_0002v2.JPG
100_0002v2.JPG (57.13 kiB) Vist 2145 ganger
100_0001v1.JPG
100_0001v1.JPG (48.9 kiB) Vist 2142 ganger

 #111207  av Morten
 
Splitterene bak var det faktisk vesentlig værre med. Både når det gjalt å få av de orginale og passform på de nye... :roll:

Passet også på å få med et bilde av hva slags fottøy man bør ha ved prøvemontering! :mrgreen: På samme bilde ser en at det bør justeres litt i bredden. Begge sider har dette. Nederste del av "luftveien-til-inntak" er synderen.

Har lyst å få alt på, men ser ut som om det kan gå med endel timer på de splitterene bak. Må og se på noe varmeskjold før turen (1.pri) og helst bytte clutchen som er i grenseland så da er jeg ikke sikker på hvor mye tilpasningstid jeg har.. :roll:

Hva mener dere? 1: Lakkere opp alt utenom splitterene og få det på før treffet. For så å ta meg god tid til å få splitterene bra en gang seinere. 2: Hive på splittere også nå i "så-som-så" tilpasning. Eller 3: vente med hele suppa og ta alt på en gang etterhvert?
Vedlegg
100_0007v2.JPG
100_0007v2.JPG (48.26 kiB) Vist 2138 ganger
100_0006v2.JPG
100_0006v2.JPG (40.78 kiB) Vist 2137 ganger
100_0005v2.JPG
100_0005v2.JPG (18.6 kiB) Vist 3235 ganger
100_0004v2.JPG
100_0004v2.JPG (47.26 kiB) Vist 2135 ganger

 #111213  av GT_rider
 
Vent med alt, og gjør det skikkelig med en gang. Lettere å ta alt med en gang, enn å vente med noe, med det utfall at resten av stylinga ikke blir montert.
Det ville jeg gjort, basset på egne erfaringer, med ting som skal gjøres.

 #111221  av Dr.Ling
 
Bruksanvisning? Bra! Bare den ikke er på japansk. Det er jo mange rare forslag der ute om hvordan feste sideskjørt langs dørkarmen - liming etc. Får se hva det blir til......

Du kan jo vente med splitterne bak til etter Sommertreff, tror ikke det gjør noe å ikke ha noe bak....... vel, kanskje fordi jeg ikke har funnet ut hva jeg skal ha bak der enda :wink:

Har du forresten hørt noe om pris for lakkering av slike deler? Jeg skal jo ha svart da, så kanskje det blir billigere.

 #111224  av Kjelliken
 
:? ville ha snakket med de som eventuelt skal lakke det og høre med dem hvilke tips dem har til og få orden på det. de ser fortere hva som må til og jobber utrolig mer effektivt enn oss nor det kommer til slikt arbeid.

Så får du vurdere det etter å ha snakket med dem sier no bare jeg.. :wink:

 #111820  av Morten
 
GT-Rider: Tror nok alt blir tatt samtidig ja, så spørsmålet er om det er på til uka eller ikke... :wink:

Dr.Ling: joda, bruksanvisningen er på japansk såklart! :mrgreen: Ser ut som om de sitter ganske godt bare med festene som de orginale delene bruker, men tror nok det blir litt punkting med noe slags lim i tillegg.. Time will show!

Kjelliken: Trenger ingen gode tips for å gjøre det kjapt jeg! Monterte alt på igjen igår, og begynte tilpassningen i dag. Ca. 2 1/2 time etterpå var kitet tilpasset. :mrgreen:

Som sagt tidligere ble det nok ikke noe helikopter-finish på sakene, og hadde det fulgt med video av hvordan det ble gjort tror jeg det måtte stått: "do NOT try this at home...." :wink: Når det er sagt syns jeg egentlig det ble ganske greit jeg. Er spent på å se hvordan det blir med lakk på (og om noen har mulighet til å lakke det på så kort varsel.. :roll: )

 #111830  av erling
 
Blir tøft detta. Du må fortsette å øse inn bilder. :wink: Knipse litt av kløtt-kjen og da vettu. :P

Harry å montere styling i hagan ass. :mrgreen:

 #111869  av Morten
 
erling skrev:Blir tøft detta. Du må fortsette å øse inn bilder. :wink: Knipse litt av kløtt-kjen og da vettu. :P

Harry å montere styling i hagan ass. :mrgreen:
kløtt-kjen er på vent, er ikke sikkert jeg har ork til å sette i gang med slikt helt alene... :roll:

Ellers regner jeg med å poste noen bilder fra min "lyn-tilpassning" om litt! (må hjem først)

Edit: så ikke hage kommentaren før nå jeg :mrgreen: Har jo ikke så stor bil, så tyvstarta litt på utsiden hjemme før jeg fikk frakta tinga til garasjen :wink: Var igrunnen digg å stå ute, men hadde jo slitt litt hvis det hadde starta å regne da...
Sist redigert av Morten den 01 jun 2005 23:25, redigert 1 gang totalt.

 #111891  av Morten
 
Litt bilder fra idag (ikke så mye forskjell på avstand da). Splitter bak passer "litt" bedre nå... :wink:
Vedlegg
a100_0014.JPG
a100_0014.JPG (31.98 kiB) Vist 2150 ganger
a100_0018.JPG
a100_0018.JPG (14.79 kiB) Vist 3129 ganger
a100_0016.JPG
a100_0016.JPG (29.82 kiB) Vist 3129 ganger
a100_0017.JPG
a100_0017.JPG (32.91 kiB) Vist 2138 ganger
Sist redigert av Morten den 01 jun 2005 23:17, redigert 1 gang totalt.

 #111896  av Ace
 
blir bra det her etterhvert . En ting jeg jeg har fått med meg etter å ha holdt på med det der selv en stund nå... ting tar tid!

sikla litt og holdt på å kjøpe Greddy skjørter jeg oxo gitt. Kanskje bra jeg ikke gjorde det så slipper vi å være 2 =)

Blei heller phoenix type b skjørter her i gården

 #112035  av Morten
 
Da er alt levert til lakkering! :D Ser ut som om jeg får det tilbake på tirsdag, som i teorien er tidsnok til å få det på før treffet.

...meeen... begynner å få litt kalde føtter på å kjøre så lang tur med nylakka deler. Litt kjipt å ødelegge lakken før den får tid til å herde?

 #112074  av erling
 
Morten skrev:...meeen... begynner å få litt kalde føtter på å kjøre så lang tur med nylakka deler. Litt kjipt å ødelegge lakken før den får tid til å herde?
Går nok fint det. De bruker vel varme ved tørking, så da herder den vel ganske bra...? Bare til å ta det litt pent & pyntelig når du monterer. :)

Dessuten monterer du sikkert uansett, og tar med disse kalde føttene på turen. Ikke så lett å holde pølsene unna når du sitter med en stabel nylakka styling. :wink:

 #112136  av Christian
 
Rart det der, men jeg er 110% sikker på at Erling har rett gitt :lol:

 #112157  av Blueman
 
Blir rått det dære ;) btw masse fine damer du hadde i garagen din, er vell lettere å jobbe da :D hehe

 #112302  av Morten
 
erling skrev:Går nok fint det. De bruker vel varme ved tørking, så da herder den vel ganske bra...? Bare til å ta det litt pent & pyntelig når du monterer. :)
Det er akkurat det... han mente at tørking i varmeskap som vanligvis blir brukt ikke var så smart med glassfiberdeler, da selve glassfiberen ble svekket av det? Virka seriøs og gav godt inntrykk når jeg diskuterte med ham så ender nok på å høre på rådene også.
erling skrev:Dessuten monterer du sikkert uansett, og tar med disse kalde føttene på turen. Ikke så lett å holde pølsene unna når du sitter med en stabel nylakka styling. :wink:
Kan bli tøft ja.. men har jeg klart å holde meg i et år så klarer jeg sikkert et par uker til :wink: Etter å ha grublet litt på det regner jeg med at motorlokk og vinge kommer på til uka (er jo ikke spesielt utsatt for steinsprut). Mens front, skjørter og splittere får ligge og herde til jeg kommer hjem igjen.
Blueman skrev:Blir rått det dære btw masse fine damer du hadde i garagen din, er vell lettere å jobbe da hehe
Damene fulgte garasjen, men er jo kjekt med litt selskap på kveldene da :mrgreen: