TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt: "prøve-Ã¥-bli-ferdig-før-ACR"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #112325  av Neemi
 
Morten skrev:
erling skrev:Går nok fint det. De bruker vel varme ved tørking, så da herder den vel ganske bra...? Bare til å ta det litt pent & pyntelig når du monterer. :)
Det er akkurat det... han mente at tørking i varmeskap som vanligvis blir brukt ikke var så smart med glassfiberdeler, da selve glassfiberen ble svekket av det? Virka seriøs og gav godt inntrykk når jeg diskuterte med ham så ender nok på å høre på rådene også.
erling skrev:Dessuten monterer du sikkert uansett, og tar med disse kalde føttene på turen. Ikke så lett å holde pølsene unna når du sitter med en stabel nylakka styling. :wink:
Kan bli tøft ja.. men har jeg klart å holde meg i et år så klarer jeg sikkert et par uker til :wink: Etter å ha grublet litt på det regner jeg med at motorlokk og vinge kommer på til uka (er jo ikke spesielt utsatt for steinsprut). Mens front, skjørter og splittere får ligge og herde til jeg kommer hjem igjen.

Anbefaler deg virkelig å vente ja.
Vet ikke om du kikket på frontleppa mi når vi var på Våler jeg, men den er mindre pen etter en viss langtur ikke så altfor lenge etter lakkering.
Er nok pent nødt til å lakkere opp min igjen jeg.

 #112371  av sw20
 
grunnen til at det ikkje e spes lurt å sette varme på glassfiber e at under oppvarming så avgir glassfiber gasser som kommer ut av stylingen..

dette er noe du ikkje vil ha i lakken,
for da kommer det til å se ut som om det e fult av små bobler eller klumper i lakken din...
kan bli prikkete og ujavn enkelte plasser for å si det slik...

dersom du lakker og bare slår av boksa så er lakken 100 % herda (tørr) dagen etter...

Nemi grunnen til at det flassa (kunn på lippa di) tror e må vere at den kansje ikkje var spesielt godt matta ned og den var ivertfall ikkje grunna...

Grunning sitter bedre en lakk på mange overflater spez plast ting..
og på den måten skape grunning heft ffor lakken.. syns du skal ta deg en "grundig vask med høytrykken e nemi.. og så flasser vel alt av.. bare å kreve å få den lakka oppigjen uanz....!!!!!!!!!!!!!!!!


host kremt....... skal grunne sidesjørta mine i mårra!!!!!!!!!!!

lakker og monterer med 100% strøkne glis og passform iløpet av mandag...

host kremt vant alikavell e da morten.... hehe

 #112405  av Morten
 
sw20 skrev:grunnen til at det ikkje e spes lurt å sette varme på glassfiber e at under oppvarming så avgir glassfiber gasser som kommer ut av stylingen..

dette er noe du ikkje vil ha i lakken,
for da kommer det til å se ut som om det e fult av små bobler eller klumper i lakken din...
kan bli prikkete og ujavn enkelte plasser for å si det slik...

dersom du lakker og bare slår av boksa så er lakken 100 % herda (tørr) dagen etter...

Nemi grunnen til at det flassa (kunn på lippa di) tror e må vere at den kansje ikkje var spesielt godt matta ned og den var ivertfall ikkje grunna...

Grunning sitter bedre en lakk på mange overflater spez plast ting..
og på den måten skape grunning heft ffor lakken.. syns du skal ta deg en "grundig vask med høytrykken e nemi.. og så flasser vel alt av.. bare å kreve å få den lakka oppigjen uanz....!!!!!!!!!!!!!!!!


host kremt....... skal grunne sidesjørta mine i mårra!!!!!!!!!!!

lakker og monterer med 100% strøkne glis og passform iløpet av mandag...

host kremt vant alikavell e da morten.... hehe
Du gjorde vist det.. :mrgreen:

 #112665  av DannyBoy
 
Utrolig fin bil Morten! :wink:
Kommer til å bli enda bedre med kittet, i liked a lot 8)
Lykke til :D

 #113167  av Dr.Ling
 
Fikk min styling på fredag (stooor pakke) og hadde håpet å få det på før ACR.

Passformen var perfekt på alt, bare å få det lakket, men jeg kom til samme konklusjon: For risky å kjøre til ACR med ny styling som bare har fått et par dager på å herde.

De på lakkeringssjappa sa det blir ca. 3000,- for å lakke sideskjørtene og leppa, da de må pusse det litt ned og grunne. Kunne kanskje gjort dette selv. De sa også at de ville latt delene ligge og lakken herde i ihvertfall en uke før man satte det på bilen. Vi diskuterte også slik beskyttelsestape som ligger under lakken (er originalt også) og jeg tror jeg skal ha slik under skjørtene og frontleppa, og hvor de ligger inntil dekkene.

Vel, dette får vente til etter ACR. Skal lage egen prosjekt-tråd, så jeg legger bare en liten "teaser" her:
Vedlegg
Julaften i juni
Julaften i juni
Taka 044.jpg (152.26 kiB) Vist 1734 ganger

 #113206  av cameleon
 
Damn morten. Detta blir heftig hehe :D
Skal si at det var en mandig eksos du hadde bak der. Har fått mer og mer sansen for en tut selv. Så jeg kommer nok til å få en drøss med folk til å banke meg når jeg monterer det :P

Med alle de damene på veggen så skjønner jeg hvorfor dere holder til å lenge i garasjen :P

Lykke til videre :wink:

 #113208  av Morten
 
Da har jeg konkludert med at gult er like j*#vlig å lakke som rødt... er jo f*#n ikke mulig for noen å treffe riktig nyanse virker det som! :cry:

Henta alt utenom frontleppa idag. Monterte motorlokket, og det var jo en helt annen gulfarge... Skal utom med bilen og vise de det i morra, så får vi se hva de sier..

 #113209  av Morten
 
cameleon skrev:Damn morten. Detta blir heftig hehe :D
Skal si at det var en mandig eksos du hadde bak der. Har fått mer og mer sansen for en tut selv. Så jeg kommer nok til å få en drøss med folk til å banke meg når jeg monterer det :P

Med alle de damene på veggen så skjønner jeg hvorfor dere holder til å lenge i garasjen :P

Lykke til videre :wink:
En tut ruler! :twisted:

 #113212  av cameleon
 
Morten skrev:
cameleon skrev:Damn morten. Detta blir heftig hehe :D
Skal si at det var en mandig eksos du hadde bak der. Har fått mer og mer sansen for en tut selv. Så jeg kommer nok til å få en drøss med folk til å banke meg når jeg monterer det :P

Med alle de damene på veggen så skjønner jeg hvorfor dere holder til å lenge i garasjen :P

Lykke til videre :wink:
En tut ruler! :twisted:
Skal visstnok ha en bedre effekt med kun en tut en tp såvidt jeg har forstått det i alle fall hehe. Du får backe meg up når jeg blir bannlyst fra forumet du da vettu :lol:

Synd med lakken. Krysser fingrene for deg at det matcher neste gang :!:

 #113331  av sw20
 
ja der kom det... tror du kommer til å slite med lakken på bilen din.. gult bleikner faktisk mye verre en rødt så det er veldig vanskelig å treffe på gulfarger...

og siden dette er en tett farge morten så e det ikkje så lett å flekke ut fargen heller...

det dei på verkstede sikkert kommer til å si e at det ebilen som e falma og at dei har lakka rett farge....

lokter mange timers rubing dette før arc må e innrømme...

åsså lokta det ålesunds tur med lamborgini yello crome som resultat... :wink:

 #113333  av sw20
 
va ikkje meininga å virke negativ.. men det e nokk bilen som har falma ja...


eineste som er bedre med gule tette farger imotsetning til røde.. er at gule bleikner jamt og røde blir sjoldete...
:evil:

 #114761  av Morten
 
sw20 skrev:ja der kom det... tror du kommer til å slite med lakken på bilen din.. gult bleikner faktisk mye verre en rødt så det er veldig vanskelig å treffe på gulfarger...

og siden dette er en tett farge morten så e det ikkje så lett å flekke ut fargen heller...

det dei på verkstede sikkert kommer til å si e at det ebilen som e falma og at dei har lakka rett farge....

lokter mange timers rubing dette før arc må e innrømme...

åsså lokta det ålesunds tur med lamborgini yello crome som resultat... :wink:
Har vært redd for det samme selv, og det var og en ting jeg diskuterte med de før jeg gav dem oppdraget. De skal prøve en annen nyanse nå, men så like feil ut i mine øyne da de blandet opp 50g av den... Det blir totalt den femte gangen lakkverksted(er) prøver å treffe fargen uten å klare det, så det lukter at hellakkering må til er jeg redd... og det har jeg ikke råd til akkurat nå :? Var det forresten et tilbud om *Ålesundstur-lakkering* du kom med? :wink:
sw20 skrev:va ikkje meininga å virke negativ.. men det e nokk bilen som har falma ja...
Ingen problem, blir ikke fornærma jeg. :wink:

 #114768  av sw20
 
ser ut som en liten ålesunds lakerin dette ja........

Kan få den lakka av samme mann som lakka min !!!
tror ikkje lambo yelo crome e så himla langt unna orginalfargen heller... bare 100 ganger mer porr....

omtrent som min rødfarge mot standar...... :shock: va e kvalm no??? hehehe :roll: :mrgreen:

 #114790  av erling
 
Morten skrev:Da har jeg konkludert med at gult er like j*#vlig å lakke som rødt... er jo f*#n ikke mulig for noen å treffe riktig nyanse virker det som! :cry:

Henta alt utenom frontleppa idag. Monterte motorlokket, og det var jo en helt annen gulfarge... Skal utom med bilen og vise de det i morra, så får vi se hva de sier..
Har du prøvd å vaske bilen? :mrgreen:

Men det hjelper på en stund med en skikkelig maskinpolering da. :wink:

 #114796  av Goose
 
Morten.
Jeg skulle lakkere midtkonsolen min i bilen og den sølv farga der er ikke lett å finne. Toyota hadde den ikke. Så jeg leverte en bitt av konsolen til en lakkerer jeg kjenner ipolen og såkom han tilbake med 0,25l med lakk i 99% helt lik.. og det kosta meg 200 kr