TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • sÃ¥..bilen min er kommet :-)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #10074  av memo
 
Celica 2.0 GTi, 1990

skal poste bilder etterhvert som jeg gidder å overføre dem til pc'n.

noe småting er det på bilen, og her er noen av dem:

1. takluke vil ikke helt opp, virker som om et feste ikke tar tak
2. den drar litt mot høyre ved tilfeldige tidspunkt (ikke konstant)
3. begge støtdempere framme er gåen..den bare gynger istedet for å stå imot støt. koni som står på

alt dette skal fikses, samt ur-lite vibrering i eksosanlegget ved visse turtall (minimalt, merkes nesten ikke)

det jeg egentlig lurer mest på, er:

når jeg gir litt på i f.eks tredje gir, og slipper gassen slik at motorbremsen kobles inn...så hører jeg en svak lyd fra motoren (virker det som).
mulig det er vibrering bare, vanskelig å høre...syns jeg husker at det var slik på MR2'en min og...skal dette være slik?
lyden er ikke framtredende på noen måte, og man legger bare merke til den om man hører etter litt..

med tanke på at jeg betalte 65.000 for bilen, syns jeg ikke det er så ille...
den ser helt splitter ny ut, og interiør er HELT strøkent...

vil egentlig bare ha litt tilbakemelding hva som kan/må/burde gjøres, og hva jeg evnt. burde sjekke mer på bilen...

den skal inn på biltilsynet i morgen (bilen er importert),
og deretter skal jeg få en time hos Toyota for å gå over bilen..

håper på noen innskudd

-memo

 #10118  av CelicaTurbo
 
hm, har ikke så mye annet å si enn grattis (!) jeg :) Men, et par innspill:

- Jeg kan ikke huske noen lyder fra motor som du beskriver, men om lyden ikke er fremtredende betyr det heller kanskje ikke så mye?

- Trekking til høyre: prøv å undersøke om det skjer i forbindelse med akselerasjon eller brems, det kan egentlig være allt fra bremser til slitte foringer eller kuler i understell, muuligens topp-festene på demperne. Helt sikkert andre som har flere forslag der..
 #10245  av MR2turbo
 
Gratulerer! Det høres ut som en bra bil! Regner med at du vil vise den frem på diverse treff fremover?
memo skrev: når jeg gir litt på i f.eks tredje gir, og slipper gassen slik at motorbremsen kobles inn...så hører jeg en svak lyd fra motoren (virker det som).
mulig det er vibrering bare, vanskelig å høre...syns jeg husker at det var slik på MR2'en min og...skal dette være slik?
lyden er ikke framtredende på noen måte, og man legger bare merke til den om man hører etter litt..

-memo
Lyden høres ut til å bare være en vibrasjonslyd fra et deksel e.l. hvis den er konstant og ikke blir værre etter hvert tror jeg ikke at jeg ville brydd meg så mye om den. Men blir den værre er det jo grunn til å sjekke nærmere.. :)

Lykke til med ny'bilen :D

 #10248  av memo
 
neida, lyden blir ikke værre den..
med tanke på at det er et komplett body-kit på maskineriet, så er det sikkert noe som ligger litt løst...håper jeg ihvertfall..vil ikke det skal være noe alvorlig :)

har fått bestilt to stk. nye gule koni justerbare dempere, med 40mm senking som kommer på i neste uke..jeg får bare kjøre yderst forsiktig fram til da...

ellers så demonterte vi alt av interiør igår, for å sette inn ny stereo.

var sikkert 50kg med kabler der som ikke bruktes til noe som helst, så vi fant ut at skulle vi først gjøre noe, så fikk vi gjøre det skikkelig :)

så alt av seter, lister, og stofftøy var ute...den så ikke mye pen ut da..hehe..men bilen er igang igjen den, bedre enn noengang...

det var de bildene ja..må prøve å få tid til å legge dem opp snart :)

-memo

btw!
ang treff, så vil jeg GJERNE...men jeg veit bare ikke hvor og når slikt skjer..følger jo med på nett, og har tenkt meg på ACR i august...

men er det noe annet i nærheten før den tid, tar jeg meg gjerne en tur :)

 #10249  av bose
 
18-20.juli har Christian ordna treff på dagali flyplass. Jeg kommer iaffal.

 #10263  av Christian
 
Er jo ikke akkurat i nærheten det da :wink:
Men du er selfølgelig velkommen :)

 #10340  av Goose
 
memo skrev:neida, lyden blir ikke værre den..
var sikkert 50kg med kabler der som ikke bruktes til noe som helst, så vi fant ut at skulle vi først gjøre noe, så fikk vi gjøre det skikkelig :)
Skulle sett Celica'n min når jeg demonterte alt av inventaret i bilen for å legge nye kabler... Må si at en ZZT23 er styg uten inventar... :wink:

Du har vel også lagt kabler for fremtidig PC montering?