Side 1 av 2

Trenger litt hjelp her (kjøp av 93 turbo fra USA)

Legg innLagt inn:01 jun 2005 08:20
av AeZ_
Jeg har nå fått en kjøper på bilen min. Så fort den nå blir solgt, så har jeg hatt planer om 2 biler. Enten en MR2 turbo eller en Supra 93mod N/A.
Jeg kommer nok til å gå for MR2.
Så er det en Mr2 93 turbo jeg har fått tak i som er så og si rett og slett helt strøken!
Eneste problemet mitt er at jeg er redd jeg ikke får til å få den orginal så den går igjennom her i Norge. Personen som eier bilen er fra forumet i Usa og er veldig ærlig angående bilen. Så hvis det er noen som vet om det blir noe problem for meg å få den orginal for å gå igjennom i Norge så hadde det vært fint om dere kunne gitt meg svar.

(Han har alt orginalt til bilen unntatt downpipen)

Her er mods som er gjort:

- AEM Engine Management Unit + Wideband UEGO O2 (Speed Density Conversion)
- CT26 turbo was rebuilt by "Innovative Turbo" with 54mm trim and 12 degree clipped
- Greddy Power Extreme Exhaust,
- Aussie 3" Downpipe,
- Sparco Intercooler with Spal fan, (with Turbonetics T-bolt Clamps),
- AEM Tru-time Adjustable Cam Gears,
- HKS Head Gasket,
- Fidanza Lightened Flywheel.
- Blitz SBC-ID, Blitz Powermetor-ID,
- Omari Boost Gauge(stock location),
- Pioneer DEH-P8400MP Head Unit
- BRAND NEW 3S-GTE Engine (6100 miles) chassi har gått 91000miles)

(jeg får også med en CT20B turbo med et lite tilegg i pris.)

Legg innLagt inn:01 jun 2005 08:23
av Johnny_Bravo
hva skal du ha den orginal for? er vel ingen som skjekker under panseret når du tar en bil over til norge.


skal ikke si dette helt sikkert men tror ikke det er noe problem å ta den inn som den er

Legg innLagt inn:01 jun 2005 08:27
av AeZ_
er det ikke???? Trodde dem var skikkelig vanskelige jeg...
En jeg hørte om tok inn en Eclipse. Og når dem så han hadde intercooler så fikk han ikke godkjent, så dem skrev bare mulig trimmet i papirene..

Legg innLagt inn:01 jun 2005 10:17
av Hobbes
Det eneste jeg kan se som et mulig problem er avgassmålinger hvis katalysatoren mangler. Ellers er det ikke mange som har peiling på hva som skal være under motordekselet på en Toyota MR2.

En annen er jo dekk dimensjoner og eventuellt senkesett som de henger seg opp i.

Legg innLagt inn:01 jun 2005 10:34
av CelicaTurbo
som Hobbes skriver er det nok større sjangs for at de henger seg opp i senkesett, dekk og avgasser. Selve motoren er jo ikke dramatisk trimmet da, og AEM-dataspruten er plug&play for disse bilene så dvs at det er sannsynlig at orginalt ledningsnett er brukt i bilen og da vil motoren også se orginal ut. Turbo ser ut som orginal, det eneste som kan få de til å lure er gjerne intercooleren men det er vel tvilsomt, og så klart eksosanlegget. Om du får lånt deg en orginal downpipe fra noen så er det nok null problem med mindre biltilsynet er helt meget strenge der hvor du godkjenner bilen..

Legg innLagt inn:01 jun 2005 11:22
av AeZ_
Skjønner. Så det er absolutt vært å gå for det? Er bare det å få tak i orginal downpipe.... Å bytte dekk er jo ikke akkurat noe problem.. 'Men intercooleren får jeg jo da bare satse på går igjennom, eller kan/må jeg fjerne den også`?
Og hvis AEM`et skaper problem, er det bare å ta av som du sa?

Legg innLagt inn:01 jun 2005 11:24
av AeZ_
Bilder av bilen

http://www.home.no/joerndavid

Bilde av motoren er bilde nummer: 1274

Legg innLagt inn:01 jun 2005 15:23
av olemm
Hvordan leppe er det som sitter på den bilen? Må skaffe meg sånn ass...

Legg innLagt inn:01 jun 2005 19:17
av Erlend
Sykt clean og deilig MR2 :D Den var utrolig velholdt så det ut til...

Legg innLagt inn:01 jun 2005 19:39
av CelicaTurbo
Meget pen bil det der.. ellers, det er ingen tydelige tegn på trimming under panseret så langt jeg kan se av bildet så de problemer du måtte støte på er nok mindre problemer som kan overkommes om du låner deg en orginal downpipe osv, kanskje orginal eksos om den som står på er urimelig støyete, kanskje greit å ha tilgang på orginalfjører om biltilsynet reagerer på slikt osv.

Legg innLagt inn:01 jun 2005 20:09
av celicagutten
Såg fin ut den der. er det same eksor anlegget som markus har?

Legg innLagt inn:01 jun 2005 20:19
av Morten
olemm skrev:Hvordan leppe er det som sitter på den bilen? Må skaffe meg sånn ass...
Orginal Toyota 92+ leppe :wink:


@AEZ_: tror ikke du støter på noen store problemer med tanke på motoren. Hvis du skulle få trøbbel er det sikkert noen av oss her inne som kan låne deg det som trengs for en kjapp godkjenning (org. eksos, downpipe osv.)
MEN, dette forutsetter en ting: Vær sikker på at bilen orginalt var en Turbo. Hvis det er en NA som er satt turbo motor i kan du fort få mer enn litt problemer med godkjenningen :wink:

Edit: fin bil forresten! :D

Legg innLagt inn:01 jun 2005 23:14
av jumbo
Snadderbil det der.

Og den motoren går igjennom hos biltilsynet uten problemer. Om den er i bra stand ellers, burde den vel muligens snike seg under avgassgrensene også, selv uten original kat. Er såpass mye bedre flow med åpent filter og eksos at det tross alt bedrer virkningsgraden i motoren ganske mye = forbrenner mindre bensin for samme resultat = mindre utslipp.

btw.... cruise control på MR2 hadde jeg aldri sett før...

Legg innLagt inn:02 jun 2005 00:13
av Etelleran
AeZ_ skrev:Bilder av bilen

http://www.home.no/joerndavid

Bilde av motoren er bilde nummer: 1274
Jeg ser du mangler sidenblinklys, er ikke det påkrevd i følge norsk lov?

(US utgavene ble ikke levert med sideblinkere) Men det er vell ikke noe stress for en fingernem herre ? :) :lol:

Legg innLagt inn:02 jun 2005 07:22
av AeZ_
hehe. Det med blinklyset har jeg faktisk ikke tenkt/sett på. Kan det virkelig skape problemer??
Forresten. Er det noen som vet om best mulig måte å overføre pengene til han på???Så jeg er litt sikra liksom?