Side 1 av 1
Sliter med ettertenning på Carina2en
Legg innLagt inn:04 jun 2005 13:13
av Remi
Hey..
Har problemer med etter tenning på bilen. hvergang jeg skal skru av tenning så kommer den jæ%"&%& blir så frustrert av det her må skru av tenninga og så kvele bilen for at den ikke skal ettertenne.. noen som vet hva som kan være galt? har ingenpeiling her er helt blank

Legg innLagt inn:07 jun 2005 23:57
av Tor
du begyner iallefall med og sjekke om du har overslag på noen pluggledninger. Du som er elektriker er utstyrt med et mulitimert og måler resistansen i ledningene. I mine ledninger skulle motstanden være ca 25.000 ohm. Vet ikke om dette er forskjellig fra bil til bil.
Deretter sjekker du fordelerlokkm rotor og selve fordeleren.
Om alt dette ser ok ut må du nok justere tenninga di litt. Dette må du gjøre ved og ta av hele fordeleren for og komme til justerings skalaen.
Slik var det iallefall på min GT4 CS, regner med prinsippet er det samme her.
Eller har du en register reim som har flytta seg 1 hakk forover eller bakover?
Legg innLagt inn:08 jun 2005 16:01
av Remi
Tor skrev:du begyner iallefall med og sjekke om du har overslag på noen pluggledninger.
Dem e bytta og det hadde ingen virkning
Tor skrev: Du som er elektriker er utstyrt med et mulitimert og måler resistansen i ledningene. I mine ledninger skulle motstanden være ca 25.000 ohm. Vet ikke om dette er forskjellig fra bil til bil.
dem e som sagt bytta
Tor skrev:Deretter sjekker du fordelerlokkm rotor og selve fordeleren.
den skal også være bytta
Tor skrev:Om alt dette ser ok ut må du nok justere tenninga di litt. Dette må du gjøre ved og ta av hele fordeleren for og komme til justerings skalaen.
alt ser ut til og være bra.. tenninga skal være justert den å, har jo ikke "injection" eller korsn det skal skrives har vanlig forgasser..
Tor skrev:Eller har du en register reim som har flytta seg 1 hakk forover eller bakover?
Personlig så trur æ at det e det som e feil.. men har du skils te og hjelpe mæ og sjekke det der?

[/quote]
Legg innLagt inn:01 jul 2005 01:06
av wilman
Hey.. du har et enkelt problem å fikse... du har for høy tomgang når du skrur av tenning, du må anten vente til tomgang er lav nok før du skrur av tenning,eller jsutere den ned om den ikke går lavt nok. det som skjer er at du har noen små glød på stemplene dine, og når ikke gass spjeldet ditt er godt nok stengt så suger den inn bensin og luft når du slår av tenning, og da får du ettertenning:-) easy
Lykke til