Side 1 av 2

celica gt4 vs 200sx s13..hva skal jeg velge??

Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:36
av mEhE
er på jakt etter ny bil..med et budsjett på 100k.
men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge.
200sx for du temmelig strøkne for den prisen med import fra tyskland.
det jeg lurer på hvordan er celica gt4 til samme prisen?
er bilene bra etter 200 000km?`

hvordan er trimming styling mulighetene på disse bilene? har da kun tenkt på effekanlegg fra turbo og bak.dump og filter chip..

hva bør jeg se etter? spesielle feil?
hva me forsikring? er disse bilene å svartelistet for ungdommen( 20 år 20%bonus)

Re: celica gt4 vs 200sx s13..hva skal jeg velge??

Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:56
av Kaizern
mEhE skrev:er på jakt etter ny bil..med et budsjett på 100k.
men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge.
200sx for du temmelig strøkne for den prisen med import fra tyskland.
det jeg lurer på hvordan er celica gt4 til samme prisen?
er bilene bra etter 200 000km?`

hvordan er trimming styling mulighetene på disse bilene? har da kun tenkt på effekanlegg fra turbo og bak.dump og filter chip..

hva bør jeg se etter? spesielle feil?
hva me forsikring? er disse bilene å svartelistet for ungdommen( 20 år 20%bonus)
Begge bilene er garantert svarelistet hos forsikringsselskapene....

Legg innLagt inn:04 jun 2005 17:00
av Gjertsen
En Gt4 er ikke svarte lista på forsikkringsselskapet i forhold til 200Sx S13!

Skal godt gjøres å få en Gt4 til 100.000,- Da er den ikke tipp topp stand trur jeg!

Spørs jo hva du vil ha da. 4x4 eller Rwd!
Uannsett så får du en fin bil :D

Gt4 får du BRA effektannlegg fra Fensport.co.uk
Luftfilter er litt værre. må lage adapter å no greier! litt mere jobb.

Legg innLagt inn:04 jun 2005 17:15
av CelicaTurbo
Med kun 100.000 tilgjengelig vil jeg heller anbefale en S13; de er vesentlig billigere, har en sterk motor og er ganske lette i vekt så det skal ikke mye til før disse går meget bra. Ellers er de to bilene ganske så forskjellig i oppførsel og veiholdning, en S13 er ganske lett på bakhjulene og hjulspinn er null problem, en Celica har jo masser av grep ved akselerasjon men er nok aller mest gøy på vinteren. Det er også bedre tilgang til trimdeler til S13, men prøv å kjøpe en hvor turbo er byttet, gjerne til en T28 turbo (som virkelig liver opp S13 mye!).

Legg innLagt inn:04 jun 2005 17:25
av mEhE
så en gt4 her på forumet til 90-95 tusen
men den var godt 211 000 km..
men må vel evt skifte turbo på den for å få den i orden?vet
ikke hvordan holdbarheten er på disse bilene?

Legg innLagt inn:04 jun 2005 18:53
av CelicaTurbo
vet ikke hvordan den bilen her på forumet er og jeg husker ikke hvilken bil det er, men 90-95.000 er godt under verdi men det er et vanskelig selgermarked for tiden og da er det jo alltids mulig å gjøre et varp om du finner en selger som har hastverk. Celicaen er som de fleste Toyotaer, det er lite problemer og det er driftssikre biler, men det avhenger så klart mye av hvordan de har blitt behandlet tidligere i livet. Hvordan tilstanden på den aktuelle bilen er svarer nok eieren best på selv ;) Under 100.000 er en uvanlig pris for disse bilene.

Legg innLagt inn:04 jun 2005 21:04
av mEhE
har er url til bilen på forumet http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9110

er det no å ha på ? var det billig? muligens rævkjørt?

Legg innLagt inn:04 jun 2005 22:21
av sørlie
Gjertsen skrev:
Spørs jo hva du vil ha da. 4x4 eller Rwd!
Uannsett så får du en fin bil :D
.
finnes bilen med bakhjulstrekk?

Legg innLagt inn:04 jun 2005 22:56
av CelicaTurbo
sørlie skrev:
Gjertsen skrev:
Spørs jo hva du vil ha da. 4x4 eller Rwd!
Uannsett så får du en fin bil :D
.
finnes bilen med bakhjulstrekk?
han sikter nok til forskjellen mellom Celica Turbo og Nissan 200SX ;)

Legg innLagt inn:04 jun 2005 22:57
av CelicaTurbo
mEhE skrev:har er url til bilen på forumet http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9110

er det no å ha på ? var det billig? muligens rævkjørt?
jeg har jo egentlig allerede svart på det her men, ja det er billig og nei jeg aner ikke hvordan bilen er, som jeg har skrevet tidligere så er det eieren av bilen som kan svare på slike spørsmål ;)

Legg innLagt inn:05 jun 2005 19:11
av blixern
kan vel svare litt jeg,
du må ikke bytte turbo på bilen, så frem så det ikke skal trimmes nå mer.
bilen er i ok stand!
grunn til pris er jo hastverket mitt med å få solgt den + at det er noe som må gjøres på bilen (dvs ikke strøkent interiør,3 dårlige foringer i bakstillingen og slitte bremseskiver foran)
på de slitedelene så er det utgifter på ca 6000,- som må byttes å da er bilen teknisk strøken å interiøret som gjenstår (mangler litt klips til dørtrekk osv)
kjapt regnestykke:
kjøp av bil : 95000,-
slitedeler : 6000,-

101.000 er drit billig for en GT 4 som er bra og
har gjort de fleste modsene uten større turbo.
å vis du har maks 100.000 å bruke så kan jeg alltids skifte bremseskivene
for deg å da er vi nede på 98.000,-
for å få interiøret strøkent er det to valg:
få ett deilig skinn-interiør fra sverige/danmark til 8000,-
eller 2 sparco stoler til 8000,-

:D

Håper du ble litt klokere nå.
Men jeg vil fortsatt påstå det er billig 95k for bilen min.

Legg innLagt inn:05 jun 2005 19:49
av blixern
en grunn til å velge toyota er jo også dette hyggelige forumet!
alltid gode å fornuftige svar, å synnsyk mye kunnskap ute å går.

er vel en av grunnene jeg kun har vurdert toyota nå som
ny bil er på vei.
8) :D :D

Legg innLagt inn:05 jun 2005 22:26
av CelicaTurbo
Er kjekt at bilen har frontmontert intercooler også da, det er noe mange kunne tenke seg på disse bilene siden det er vesentlig mer effektivt enn orginalplasseringen ;)

Legg innLagt inn:06 jun 2005 18:33
av mEhE
hei .takker for svar..ja kan ikkje akkuratt regne med at det ikke er no å fikse på til den prisen.har ikke sett andre gt4 til den prisen.så det virket billig.
for se hvordan det blir.må bli kvitt skropelen min først..
kansje noen er interresert i en opel calibra 8v?

Legg innLagt inn:07 jun 2005 16:45
av grimfer
Jeg vurderte også å kjøpe en s13 før jeg kjøpte min GT4.

For meg ble det enkelt:
Hvis du vil modifisere uten å ta for hardt i, er GT4 en bil som beholder kjøreegenskapene selv med mye investeringer under huven. Dessuten var jeg avhengig av å ha en bil jeg kunne bruke daglig, også om vinteren.

S13 er billig å gjøre ting med, men jo mer du gjør, jo mer umulig er den på vinterføre. Det er en morobil du kan gjøre mye med uten at det koster skjorta, men det sier litt at mesteparten av de bilene blir skrota på grunn av skjevt understell og andre alvorlige kollisjonsskader.