TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HAR KNEKT TO DRIVAKSEL ENDELEDD.alle med gt4 les dette

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #131988  av 2fastgt4
 
226nm eller ca 22kg :D

 #146854  av ealixyr
 
Har en ST185 som rykker litt etter å ha gitt litt gass. Virker som om det er noe bak som er litt løst. Kan det være endeledd? Akkurat som om det nykker litt, merker godt at det kommer ifra bakdekkene.

 #146902  av gt4 carlos saintz
 
Har du sjekka opphengsforingen på diffen bak???

Den skifta eg når det var rykk og litt klonke lyd bakfra...

 #146903  av ealixyr
 
Da er det nok den som er gåen ja, passer 100% til beskrivelsen, klonk og rykk. Noen ide om hva den koster?

 #146906  av gt4 carlos saintz
 
Hugser ikkje heilt. 800 - 1000 viss ikkje eg husar feil.. men legg deg unde bilen og sjekk om det er den.. da ken du lett flytte diffen opp og ned. gummien på min var morkna og ødelagt...

 #146934  av ealixyr
 
Skal sjekke, takk for svar :D

 #147085  av ealixyr
 
Sjekket under bilen idag, kan virke som det er bakdiffen som gjør at det klonker litt og rykker litt, virker som det er slark i den.

Noen som kjenner til problemet?
Og hva bør gjøres og hva koster det?

 #147144  av 2fastgt4
 
hvis det er slark i diffen så er det en nesten"firkantet" lokk på baksiden av diffen som er festet med fire bolter som må skiftes.
det er ett gummi oppheng som koster rundt 1500kr.

har vært noen innlegg på dette før med bilder også.

+ en lag det selv beskrivelse med bilder og flytende polythane.

 #167623  av Gt-4-Ever
 
Jeg jobber på Toyota, kan gjerne få verkstedmesteren vår til å undersøke dette, hvis du sender meg en PM kort fortalt om hva dette gjelder. Er det feil så får fan meg Toyota ordne opp i det. Jeg skal mase til jeg får et svar. Har forøvrig en GT-4 som jeg ikke vil at skal få endeleddet knekt på.

 #167860  av 2fastgt4
 
får at dette skal skje så må du bytte til ny.
det at den gamle røk var vel ren slitasje,verre når den nye røk ganske fort.

men får min del så gidder jeg ikke å mase mere har borra opp en skive og satt inn den mellom mutter og gods.
dette har funka fint.