Side 1 av 1

:( reimhjul mk3

Legg innLagt inn:15 jun 2005 17:33
av KK-ma70
Noen som vet diameteren helt ytterst på "crankshaft" der reimhjulet skal sitte? Frykter for at mitt er veldig slitt... kilen som holder fast reimhjulet til veiven var delt så hjulet begynte å rotere saktere enn veiva. Resultat: Morten fikk nesten bank av reimene til dynamo, vannpumpe og servo idet reimhjulet datt av... :cry:
Er reimhjulet som ser mest slitt ut, huller er ikke akkurat rundt lengere. Bolten som holder den på plass har også slitte gjenger og var litt romt. Tenkte å prøve en ny bolt for å se om den passer bedre.
er ikke akkurat gjort på en kveld å bytte veiva,heller ikke billig. Håper jeg slipper...
Men hvis jeg må blir det vell heller bytte av motor.. TURBO :twisted:
Og en ting til... JEG ER I TRONDHEIM OG BILEN PÅ TOYOTA MO I RANA :cry:

Re: :( reimhjul mk3

Legg innLagt inn:15 jun 2005 18:01
av TOYPARTS
KK-ma70 skrev:Noen som vet diameteren helt ytterst på "crankshaft" der reimhjulet skal sitte? Frykter for at mitt er veldig slitt... kilen som holder fast reimhjulet til veiven var delt så hjulet begynte å rotere saktere enn veiva. Resultat: Morten fikk nesten bank av reimene til dynamo, vannpumpe og servo idet reimhjulet datt av... :cry:
Er reimhjulet som ser mest slitt ut, huller er ikke akkurat rundt lengere. Bolten som holder den på plass har også slitte gjenger og var litt romt. Tenkte å prøve en ny bolt for å se om den passer bedre.
er ikke akkurat gjort på en kveld å bytte veiva,heller ikke billig. Håper jeg slipper...
Men hvis jeg må blir det vell heller bytte av motor.. TURBO :twisted:
Og en ting til... JEG ER I TRONDHEIM OG BILEN PÅ TOYOTA MO I RANA :cry:
Huff, du er ikke førstemann, må nok regne med å bytte veiv, det er i allefall gjort på de andre som dette har skjedd med.

Legg innLagt inn:15 jun 2005 22:30
av Turbotrille
Billigste løsning for deg vil nok være å bytte til turbomotor. :(

For det første er det antakeligvis klin umulig å få fatt i en bolt som du kan bruke som erstatning på reimhjulet uten å ta ut veiven og borre opp nye gjenger til ny bolt. (allerede her snakker vi bortimot turbokostnader)
Også skal du ha ny kile, ikke at jeg tror den er den værste å få tak i , men så er veiven mindre enn hjulet, noe som igjen ikke er bra når du skal dra motoren opp i 6-7000 o/min, så da må du nok til med ny veiv, noe som igjen fører til motorbytte til turbo. :shock:

Så egentlig taler vel det meste for å putte i en turbomotor...

Beklager om jeg høres supernegativ ut, men jeg snakker av litt erfaring (dyrkjøpt erfaring, det tror jeg nok Toyparts kan skrive under på).. :?

Uansett, lykke til med det måtte ønske å gjøre. :)

Legg innLagt inn:16 jun 2005 15:19
av KK-ma70
Hmm, var nok det jeg fryktet :( blir vel å skrape sammen noen slanter og reise en tur til Bergen :twisted: Plutselig fikk bilen høy prioritet...
Kjører rundt i en sliten 87mod camry nå...ikke akkurat det samme

Legg innLagt inn:16 jun 2005 17:42
av TOYPARTS
KK-ma70 skrev:Hmm, var nok det jeg fryktet :( blir vel å skrape sammen noen slanter og reise en tur til Bergen :twisted: Plutselig fikk bilen høy prioritet...
Kjører rundt i en sliten 87mod camry nå...ikke akkurat det samme
Du får slå på tråden om du lurer på noe. :roll: