TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mongoose effektanlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#115428  av Gjertsen

Jeg vet at Mongoose annlegget man fikk fra Fensport.co.uk kommer på rundt 7000 inn i norge!
Er jo ikke SÅ vannskelig å bytte selv!
Dette var rektignok til St185 Gt4/CS

#115492  av TheStig

7000, er det inkl downpipe..?

#115523  av GT4 CS

Downpipe følger ikke med nei. Men hos kollevold rally import får du eksosanlegget for 6850.

#115541  av TheStig

okei, så det er altså fra downpipe og bak.. Dette er vel det nye 3" anlegget som er bra i motsetning til det gammle...

#115551  av Luciferen

Skal bruke 25000 nede me dei uansett. Kan like gjerne la dei få gjere seg ferdi. Reiser nedover den 12 juli. Jeg og broren min + dama. Noen som har noen bilder som viser en fornufti plass å sette en turbotrykksmåler. Skulle gjerne hatt en med tall på. Er litt for jalla den som sitter der.

#115560  av grimfer

Jeg tror anlegget er i 2,5 tom... Er det noe galt med det anlegget? Jeg har hørt mye mer negative ting om 3 toms anlegg enn 2,5 toms!

#115565  av TheStig

tja, trooor det var dette anlegget som fikk så mye klager rundt effekt og passform, men nytypen som nå er 3" skulle være mye bedre.. Men ikke ta meg på ordet, mulig det var et annet merke..!

#115577  av 2fastgt4

jeg har det gamle fra 2001.

der var passformen veldig dårlig.fms påsto at dem brukte over 1 dag bare på tilpassing:oppvarming av bøy og klemming av rør + x anntall ganger av og på for prøving.

dette var første gangen jeg var der,og jeg fikk ikke tilbake bilen før jeg hadde betalt for det hælvete dem hadde hatt med monteringa.

monteringen kom da på ca 7000kr :roll:
da hadde dem til og med ikke ført opp alle timene. :)

så jeg håper du har fått en forhåndspris :)

skal vel nevnes at dem har skrudd mye gratis på min bil da :D

#115583  av Elzin

hva koster en downpipe fra turboen og ned?
vet jeg får resten for 8000,- på svensen eksos

#115592  av Luciferen

Fann en webshop som seller effektanlegget for GT4. Betyr det likevel at det må bannast, varmast og bøyast for å få det til å passe. D va da som faen...

#115609  av Gjertsen

Luciferen skrev:Fann en webshop som seller effektanlegget for GT4. Betyr det likevel at det må bannast, varmast og bøyast for å få det til å passe. D va da som faen...
Skal ikke være nødvendig det da! om det er beregna til Gt4 St185 eller åssen mod du har:)

#115631  av Toyota4ever

Hei folkens!

Fikk nettopp et mongoose 2,5" anlegg.
Betalte ca4k for det ifra fensport (med litt go snakk om toll) :D
Har ikke hørt så mye om dette anlegget, men skal montere det i helgen og da skal dere få en rapport om pass form og liggnende :)

#115636  av Luciferen

Tusen takk:) HÃ¥per at det passer perfekt.

#115694  av Luciferen

Snakket med FMS. Dei hadde brukt de anlegget på en GT4 som dei tunet opp til 400 HK. Dei måtte lage ny downpipe, men likevel...