TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla 1996, fullstylet.

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #116759  av tinnion

Greit potensiale i en bestefarsbil og da..

Oppdatert 15.03.2008 20:29.
Jaja, da har jeg solgt denne bilen. Ganske ganske vemodig å se den rulle avsted med ny eier.
Ingen nye prosjekter på gang foreløpig...

Et av de siste bildene tatt av bilen :
Bilde

Oppdatert 16.07.2007 21:34.
Bilen: En helt standard Corolla Sedan fra 1996, eller den var standard engang, nå; Stylet komplett med et kit fra Bomex, dog dette er noe replikarøl fra USA. Men ikke så alt for gale passform fordet, selv noen timer pussing har det blitt. Fronten er vel den eneste jeg fikk med container fra Japan, bestilte via noen fra Danmark.
Den har fått småoppgraderinger hele tiden, men det har tatt veldig tid som det pleier med slike ting når man må prioritere karriere på si..

Den har fått seg en senk fra Jamex, bare fjærer, men nestegang jeg blir rik, så blir det gul Koni, eller noe i samme gata. Den fikk seg også noen 17" ruller våren 2007 med sorte eiker.
Akuma Laser blanksort. Vinterfelger er noe 15" Enzo Star, (Like som Enzo Cup).

Motormessig er det ikke så skjedd noe ennå, men det er noen planer som svimler der og..

Lyd: Kenwood alt som er nesten, jeg liker lyden fra Kenwood.
Bakre delen av kupéen har jeg Kenwood KFC-P507 komponentsett og beveger vi oss forover har jeg KFC-P707. Helt bakerst har jeg 2x12" laget av et lite selskap som heter Pioneer, og de drives av en 3000w monoblokk fra Darwae Soundmagus. Kenwoodene også drives av en Darwae Soundmagus 4x160w klump. De igjen er drevet av en veteran av en MP3-spiller også fra Kenwood, en KDC-MP6090r som forøvrig synger på siste vers.
Sist redigert av tinnion den 25 nov 2009 08:05, redigert 11 ganger totalt.

#116769  av cs2451

Når får du resten av kittet da Terje?? Er jo lenge siden du bestilte vel??

#116788  av tinnion

cs2451 skrev:Når får du resten av kittet da Terje?? Er jo lenge siden du bestilte vel??
Jeg har fått høre at det kommer denne uka her, men nå er det jo onsdag allerede, håper det kommer en av de to siste igjenværende dager, eller iløpet av neste uke..
Åssen går det med yotaboxen din da? ;)

#117262  av tinnion

Hohoo.. Resten av plastikken ligger nå og venter å bli hentet, så mandag eller tirsdag blir det skruing.. :)

#136538  av cs2451

Hvordan går det her da terje? Fått på all stylingen? Bilder?

#136738  av tinnion

jepp, mer bilder kan dere se her.

http://tbg-gatebil.com/v1/bilder/thumbnails.php?album=7

sliter litt med tilpassing, og siden jeg er håpløs på glassfiber trenger jeg assistanse om noen vil? :P
blir lakkert utover våren 2006 engang da jeg har skaffet meg vinterbil og skal skru på denne corollaen i vinter..
blir et pc-prosjekt og litt i vinter på den :)

#136751  av celicat23

Skikkelig gøy å se noen gjøre noe med en sånn bil. Ser ut som det blir ordentlig pent også. Gleder meg til å se slutt resultatet!
 #136779  av Rollaole

skulle gjerne gjort noe sånn på min bil også...
Men er pengeboka som bestemmer gitt! :(

heh :)

blir VELDIG bra!!
Gleder meg til og se ferdig bil!!

#137056  av cs2451

Blir jo kjempe det der. :) Få lakkert det nå så blir den 100% utseende messig. blir det ny motor på deg?

#140933  av tinnion

Detta blir knall ja, ska lakkere til våren da man kan banne hardt på at jeg kommer garantert til å kræsje om jeg lakker det nå i vinter :P
Når den værste snøen kommer så tar jeg av bodykitet da jeg ikke ha peng til å skaffe meg noe vinterbil ennå. Den jeg skaffet kom ikke på veien så :? ..

Blir ikke ny motor med det første da jeg skal bytte ut vogna, jeg skal ha den samme, men jeg skal ha meg en utstyrsmodell for å slippe mye ettermontering. Vet det eksisterer en sedan med 1.8l motor som jeg vil putte turbo på, også har den alt elektrisk, takluke og klima/aircon, tja, stort sett en latmannsbil, men den har heldigvis ikke automat-kasse da, den har faktisk manuell, var i horten og fant denne bilen for litt siden, men den er nå solgt.

Vidre planer da blir komplett airrides understell og en mølle på kværnet, klare lykter foran, mulig fjerne blinklysa fra fangeren og flytte de opp i hjørnelyktene, få inn små bulblights i fangeren nederst i hulla, noen som vet om hvor jeg får slike, så kontakt meg.
US baklyktene som blir litt moddet.. Så tipper jeg bilen begynner å bli i boks.. Det spørs hvilken farge da jeg får tak i utstyrsmodellen i, ellers blir det vel hellakking og..

Mer oppdatering kommer våren '06.. :)

Mer bilder kan sees her da: http://gallery.tinnion.net/view_album.p ... lla&page=5

#143813  av tinnion

Jaja, lite forbanna idag.
Kom hjem fra jobben igår og visste egentlig at de hadde gravet i innkjørselen vår, jeg kom meg jo fint ut om morgen, men da jeg kom hjem så klarte jeg da å treffe med frontfangern nedpå asfaltkanten og klarte å sprekke opp denne.

Fått høre at det er graverfirmaet som skal ta dette på dems kappe da det er de som har gjort dårlig arbeid med å fylle igjen grøfta de har gravet opp. Grusen de har tetta med har sekki ganske godt.
Vedlegg
IMG_9806.jpg
IMG_9806.jpg (318.4 kiB) Vist 1970 ganger
IMG_0012.jpg
IMG_0012.jpg (177.16 kiB) Vist 1966 ganger

#172051  av tinnion

Sånn, to dager til nå så er bilen lakkert, akkurat hatt et uhell med hekkfanger'n som ble revet av når en brostein havnet mellom fanger og bakhjulet :( MEN; det er nå fiks! :D
Faen å slit det er å kjøre lav bil med masse glassfiber rundtomkring :P

Fronten er ikke fikset ennå, venter fremdeles på svar fra forsikringselskap. :\

Bildet er av et av stedene fangern brakk tvert av, var i et hjørne, men det er fikset nå, alt er klart til lakking, bare fylle sideskjørtene med byggskum nå så de ikke er så "myke" :)
Vedlegg
Image003.jpg
Image003.jpg (73.33 kiB) Vist 1956 ganger

#172219  av jonny on the spot

var på tide med en oppdatering ja..
Hvor mye betaler du for lakkeringen??

#172260  av tinnion

4k ca.. noe rundt der..

edit: mer pix..
Vedlegg
Image028.jpg
Image028.jpg (111.03 kiB) Vist 1965 ganger