TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Carina E stv gets fresh power

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #116924  av KinCaiD
 
Stakkar er sliten
Lider av rådebank stakkar.
Bilde
Mulighetene er mange for å "reparere" rådebank.
Jeg valgte denne løsningen: :twisted:

en sånn (toyota Carina E 93 stv)
Bilde
+
en sånn (4A-GE)
Bilde

Den har nå rukket å blitt vasket litt. Ikke det at det trengte my vask.
Men toppen hadde blitt lakkert sort. dette er rettet på nå,
resultat?
Bilde
Bilde

 #116929  av lasserj
 
hvor mye kostet den saken da?:)

 #116954  av KinCaiD
 
lasserj skrev:hvor mye kostet den saken da?:)
12000DKK
+frakt og moms i tillegg

fikk den levert med komplett ledningsnett og ECU
syns det var en rimelig pris

 #116972  av lexusmann
 
Hvor mye gir en sånn 4age da ?

 #116995  av spkstrp
 
er det ikke 160 hk da? høres ut som en gøy "familiebil" :D

 #117079  av KinCaiD
 
spkstrp skrev:er det ikke 160 hk da? høres ut som en gøy "familiebil" :D
160Hk er gen4
den 4 av de 5 genrasjoner 4A-GE motorene
20V utgaven kom fra og med gen4
Her har du en oversikt over alle 4A-GE motorene

http://www.home.no/kincaid/4a.ge.html

 #117227  av KinCaiD
 
Endelig ferdig med ledningsnettet

Bilde

Har loddet på 52 "forlengere" på hoved pølsa som skal inn torpedoveggen.
Ledningsnettet jeg fikk med har sittet i en japansk bil. og dermed har hjernen sitti på "feil side". da måtte hele greia flyttes over til andre siden av motoren. Tidkrevende jobb. Men resultatet ble bra.
ikke mye rot i ledningene heldigvis.

 #117396  av KinCaiD
 
Motoren er ute.
Ett hull i min kjære.
Bilde

Var litt slit med drivakslingene, men det gikk
Sette over girkassa på "ny" motoren var gjort på 2min.
RETT på plass. trengte ikke å lirke den på plass heller.
Så da var det bare å heise på plass

Bilde

Der er den på plass.
Eksos er nå fikset. samme med slanger og ledninger.
gasswiren passet ikke på så fryktelig.
måtte lage en "speiling" av noen armer ol. der.
fått det til å virke prefekt nå.
Viste seg at det er MYE jobb igjen med ledningsnettet.
MASSE jobb ellers også.
Dynamoen sitter på baksiden på 20V motoren
på min gamle efi motor sitter den på framsiden.
forsåvidt ikke noe problem..
bare det at nå har dynamoen tatt plassen til servopumpa.
neste blir å smi til nytt feste til servopumpa og forlenge slanger.

EDIT: skrivelief
Sist redigert av KinCaiD den 03 jul 2005 20:51, redigert 1 gang totalt.

 #117407  av Zepticon
 
Hva sier biltilsynet om motorbytte i biler? når du går til en motor om ikke er orginal?

 #117408  av KinCaiD
 
Zepticon skrev:Hva sier biltilsynet om motorbytte i biler? når du går til en motor om ikke er orginal?
Det de ikke vet, har de ikke vondt av.

 #117417  av Zepticon
 
Sjekker dem ikke sånnt på EU kontroll osv?
Plutselig blitt en sylinder mer nedi der...?

 #117420  av KinCaiD
 
Zepticon skrev:Sjekker dem ikke sånnt på EU kontroll osv?
Plutselig blitt en sylinder mer nedi der...?
er ingen flere sylindre.
motoren heter 4A-ge fordi sifferet sier hvor mange sylindre den har..
dessuten sjekker de ikke det på EU.
Hadde en Caddy før Yotaen.
ante ikke hva slags motor de hadde satt i de som hadde den før meg.
derfor spurte jeg de om de kunne fortelle meg det da de hadde kontroll på den.
har ikke noe med det vi, fikk jeg som svar. dessuten kan jeg bare ta av TwinCam 20 dekslet så ser de nesten ikke forskjell..

;D

 #117422  av Zepticon
 
da er det 5 ventiler per sylinder? trodde det var 5 sylindre*4 ventiler/sylinder= 20...

Men men...
Så sjangsene for å bli tatt med "ulovlig" motorbytte er små?
Tenker på å putte en V6'er i mazdaen...

 #117427  av KinCaiD
 
Zepticon skrev:da er det 5 ventiler per sylinder? trodde det var 5 sylindre*4 ventiler/sylinder= 20...

Men men...
Så sjangsene for å bli tatt med "ulovlig" motorbytte er små?
Tenker på å putte en V6'er i mazdaen...
ja det er 5 stk pr sylinder..

Original 16V
Bilde
TwinCam 20V
Bilde

V6 i en mazda?
mye smi jobb da..

Men ingenting er umulig, det tar bare lengere tid å utføre :)
tror de nok lettere ser forskjell på en V6 motor og en 4rekke da.
men sjangsene er jo små.
Værre hvis man skal komme opp i noe da..

EDIT: skriveleif

 #117428  av Zepticon
 
KinCaiD skrev:V6 i en mazda?
mye smi jobb da..

Men ingenting er umulig, det tar bare lengere tid å utføre :)
tror de nok lettere ser forskjell på en V6 motor og en 4rekke da.
men sjangsene er jo små.
Værre hvis man skal komme opp i noe da..

EDIT: skriveleif
Tror den skulle passe temmelig godt siden mazda leverte disse bilene med V6... Ut fra det jeg vet værtfall. Foresten samme motor som er benyttet i Ford Probe