Side 1 av 1

Dyse bytte?

Legg innLagt inn:04 jul 2005 21:25
av Toyota4ever
Skal oppgradere dysene på celican min, har tenkt på 555 dyser?
Skal vel holde til ca75-100hk pr sylinder(correkt me if I am wrong) :roll:
Men har ikke tenk og ta ut så mye i første omgang og da kommer spørsmålet, har det noen bivirkninger og ha for store dyser :?:

Og hva er egentli org. på disse bilene(st185).

Og en ting til, når butter bensin pumpa????

Legg innLagt inn:05 jul 2005 00:19
av Morten
Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Edit: så i profilen din at Greddy E-manage sto på listen, så da har du tenkt tanken allerede :wink:

Har du planer om å bytte turbo siden du oppgraderer?

Legg innLagt inn:05 jul 2005 11:24
av sleeper
550 holder til 100hk per cyl... hvis du skal ha disse vil jeg anbefalle deg og bytt den org pumpa! koster ikke all verdens! (ca 90usd +frakt!)

Legg innLagt inn:05 jul 2005 16:33
av Toyota4ever
Morten skrev:Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Edit: så i profilen din at Greddy E-manage sto på listen, så da har du tenkt tanken allerede :wink:

Har du planer om å bytte turbo siden du oppgraderer?
Blir nok en e-manage til styring ja.
Skal oppgradere turboen ja, er litt usikker på hvilken turbo jeg skal velge.
Er jo så mye og velge i, erfaringer? External Wastegate er vel og anbefale?
Har tenk å lande på ca350hk+

Legg innLagt inn:05 jul 2005 16:47
av Toyota4ever
Morten skrev:Bare vær obs på at hvis du bytter dyser MÅ du gjøre noe med motorstyringa også for at blandingsforholdene skal stemme. ST185 har 440cc dyser orginalt. Hvis du kun setter i 550cc dyser vil det føre til at motoren får ca. 25% mer bensin til enhver tid.... (også når du ikke gasser på)

Edit: så i profilen din at Greddy E-manage sto på listen, så da har du tenkt tanken allerede :wink:

Har du planer om å bytte turbo siden du oppgraderer?
Blir nok en e-manage til styring ja.
Skal oppgradere turboen ja, er litt usikker på hvilken turbo jeg skal velge.
Er jo så mye og velge i, erfaringer? External Wastegate er vel og anbefale?
Har tenk å lande på ca350hk+