Side 1 av 1
Rudskogen insident
Legg innLagt inn:05 jul 2005 22:48
av Anders gullstein
NSK treffet i dag ble en lite katastrofe for tre av deltagerene. Først ut var en sprukket radiatorslange på en Alfa Romeo GTV V6, så var det min tur.
På enden av langsiden mistet jeg plutselig all effekt og da jeg så i speilet, fosset det røyk ut. Fikk stoppet umiddelbart. Hva som har hendt med motoren vet jeg ennå ikke, men det kan være topp pakningen som gikk rett vest. det fosskokte i det jeg fikk stoppa bilen, og det er noe væske som har runnet ned fra under manifoilen. Ble Viking bilberging til Fredrikstad hos søsters'n den kvelden
En annen kar var også uheldig med Lotus Espriten sin. Fikk sleng ved Slakter'n og sendte Lotusen inn i betongveggen. Gikk utrolig nok veldig bra. Kun litt knekt hjørne på snuten. Bilen er av glassfiber, så det kan nok sikkert fikses lett.
Håper å få bilen min på veien igjen etter å ha vært på ferie i Kr.sund.
Legg innLagt inn:05 jul 2005 23:28
av CelicaTurbo
synd, men du hadde det vel gøy så lenge det varte og bilen kommer nok kjapt på veien igjen. Jeg så det var en hvit mk1 som ble kjørt bort fra området ja men viste ikke at det var din..
Legg innLagt inn:06 jul 2005 15:44
av Anders gullstein
Har vært på spørrerunde rundt om på Toyota verkstedene og hørt hva de sier til problemet. De sa ihvertfall at toppen burde byttes, grunnet mulig sprekk. Skal se meg om etter ny topp, eventuelt motor, for de sa også at det tok mye mer tid å bytte topp enn hele motoren. Hvis det viser seg så, blir det vel en ny motor i den.
Kanskje jeg får den på veien til neste NSK treff, men det ble en kostbar kveld. Her lukter det en prislapp på over 20 lapper. Blir det motorbytte, blir det også bytte av kjøtsj og bytte til lettere svinghjul.
Legg innLagt inn:06 jul 2005 23:11
av mk1 black limited
Synd med havariet, Anders.

Så bilen din på planet i det jeg kom rundt langsvingen og tenkte mitt....har 182000 km på bilen min nå, håper det holder en stund til.
Men aldri så galt at det ikke osv. Oppgraderinger blir mye enklere å forsvare, liksom!
PS: Kommer noen videoklipp av deg og Widebody (og litt fra min bil med Inge foran) snart!
Legg innLagt inn:06 jul 2005 23:28
av sindrejl
sprukken topp? rart at det skulle skje uten videre da egentlig..?
Legg innLagt inn:06 jul 2005 23:55
av TOYPARTS
Har topp til deg

motor også

Legg innLagt inn:07 jul 2005 13:41
av Anders gullstein
Tar ingen sjanser på eventuell skade toppen kunne ha fått etter denne episoden. Arbeidet på verksted var så kostbart at jeg tar ingen sjanser.
Nå har da du en nyere type motor da Jørn, mulig den er noe forbedret på området der. Men sant som du sier, det blir da blanke ark etter denne episoden. Skal nok finne en motor som er hakket nyere enn det som stod i og som er fullt overhalt
Så du drev å filma litt sjø, blir morro se
Hva slags motor har du liggende da Toyparts, er det 87+? Er det noe slags garanti på den? Er den fullt overhalt med nye pakninger, ventiltetninger, lager o.l?
Legg innLagt inn:07 jul 2005 16:44
av kghaas
Ja dette var trist.
Eneste fordelen er jo at nå har du en god unskyldning for å oppgradere i motor rommet...
Håper du får fikset bilen til neste runde.
Ellers så var det gøy å se at det var 4(5?) MK1 der nede og 1 MK2. Tror jaggu det var flere Toyota en 911'er jeg..
Legg innLagt inn:07 jul 2005 23:30
av mk1 black limited
Morsomt med mange MK1, sjelden å se så mange samtidig!

Det var forøvrig 2 MK2, Widebody og Jarl.
Bilder og video lagt ut nå:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 104#118104
Legg innLagt inn:08 jul 2005 00:47
av Anders gullstein
Det frister litt med kompressor kan en si, men da er det en fare for at den blir stående til over vinter'n. Er da mye som må skiftes da, bremser må oppgraderes, girkasse må skiftes, sperrediff er heller ikke å forakte
