TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468891  av ArildM

Liker når det lages kunst av noe slikt :)
Litt som japanske sverd som er laget av eksperter som holder i 80 år på å lære seg å støpe og foredle det perfekte sverdet :wink:
 #468892  av Makk

Våpen er virkelig stedet der man kan la autismen flomme uten å bli innlagt på asylatet 8) :lol:

Ekstra stor glede over å kunne nerde seg totalt ut over den minste ting, i motsetning til data og gaming så er det ingen som tør mobbe deg :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Men fra spøk til revolver, haha den er gammal.

Nå har jeg reist land å strand på stevner, Sarpsborg, Brummundal, Støren, Ørlandet, Bodø, våre egne +++

Og jeg har enda til gode å møte noen som ikke passer inn i dette miljøet på pistol og revolver..

Jeg trodde kanskje bare at vår klubbleder var bare steinflink til å avvise alle slags idioter, men neida det virker til å være at dette miljøet er kun for folk som bryr seg.

Det virker til å være alt for tøft å gå 6 måneder og 10 oppmøter innen det pluss ett sikkerhetskurs, for de som er useriøse eller aldri skulle hatt skytevåpen lol....

Det er jo ikke vanskelig, men jeg har sett folk som ikke har fått til hverken det eller melde seg inn i min idrett og måtte derfor vente 6 nye måneder først pga alt for dårlig opp møte for så og måtte vente 6 måneder til fordi sløvpeisen ikke gadd melde seg inn i hverken klubb eller min idrett, det manglet liksom ikke på hjelp og informasjon, noen er bare helt håpløse!

Lurer på hva dem yter på jobb :lol:
 #468893  av OleST

Whups, skulle bare ringe en børsemaker jeg kjenner for å høre hvordan han hadde løst det å bygge om rifla til delbar med flere piper også ble han jævlig gira på det også ble jeg gira og nå skal børsa på ferie om ett par uker…

Blir maken til den her:
https://www.turnbullrestoration.com/gun ... log-31443/
 #468899  av ArildM

Gratulerer! Må da vel klare såpass som å dra vogna?
Men så ikke hengerfeste nevnt i annonsen heller. Finnes vel å få ettermontert sikkert ved behov.
Hvis ikke har du jo Mr2n til det :mrgreen:
 #468900  av Makk

Takk karer.

Joda disse her er helt supre å dra med, jeg dro til Nederland og til Finland med campingvogn med samme bil, dog bare en CLA 200 med forhjulstrekk og 160 hester.

4wd og 211 gamp gjør ting bare bedre, på kontinentet lå den på 1.1 liter med vogn, en del mer i fjellovergangene her oppe dog, det også var bensinbil.

Krok på disse er slik som svinger seg ut fra undersiden og er helt skjult, den er klargjort for det og dem fikk sette den på til meg så det kommer ferdig og klart 8)

Jo takk Arild, jeg hadde tenkt lage trollebilde med MR2'n med vogna på :lol: :lol:

Blir å beholde dildo-B klassen for kjerringa må ha noe å kjøre, hun får ikke låne 250'n for den forrige knuste hun.
 #468901  av ArildM

Stasjonsvogn, 4wd og turbo(?)
Stasjonsvogn-bros for livet med en slik kombo :mrgreen: 8) Ikke for det, tipper Mercedesen er et paaar hakk opp på alle nivå vs Caldinaen :lol: Men jeg mener, finnes det noe bedre kombo? Du sitter plantet lavt som i en sedan, men har MASSE plass som i en suv, og 4wd så du kommer frem over alt, hele året! :D
 #468903  av Makk

Ja disse bilene spesielt med shooting brake stylingen sin som er fra 1890 og opp "slanted" bakende fra hestevogner og helt opp på 40 tallets luksusbiler er bare helt fantastiske.

Uslåelig mercedeskomfort og mer enn kjapp nok, veldig sporty er dem også, det er den jeg hadde bare enda bedre!

Skulle hatt den som heter amg45, men satan til pris da, her er det billig bang for the buck føler jeg.

Den blir nok hovedsaklig en sommerbil, men stående med vinterdekk om man i nøden må noen sted, ellers blir det B'en som ofres i saltet.

Den skal vare så lenge som mulig, helst til galemathias å alle hans grønne venner er tatt av dage og ofret på bålet slik vi endelig kan få biler som virker igjen.
 #468904  av ArildM

Virker som en godt priset liten designbombe :D

Jeg er veeldig skeptisk på nybiler generelt, ikke pga strøm som fremdrift, men at alt skal være en techbombe først, og så evt kanskje en bil i neste omgang. Nå har Kina lagt ned forbud mot yoke ratt, og innfelte dørhåndtak, samt at det er fattet og forstått at de fleste har et stort misnøye mot å fikle mot en forbanna skjerm når de skal ha fokus på å kjøre, NCAP har vel også begynt å trekke produsenter som på død og liv skal ha alt inn på touchskjerm, så de får mindre stjerner i krasjtest, perfekt!

Det er på rett vei, håper jeg. Nå må de bare få fjerna de hjernedøde varslene som er obligatoriske å fjerne ved HVER oppstart. Djeez. Det og å velge en bil som fungerer 100% uten å være online hele forbanna tiden. Allerede nå mister Nissan fra 2019 og eldre all appstøtte, og jeg kan love at det ikke blir bedre etterhvert som techbombe-biler som alltid skal være online blir gamlere, uansett om de går på bensin eller strøm :wink:
 #468905  av Makk

Der er Mercedes fra 2012 til 2019 den ultimate bil.

Moderne, sexy og brukendes.... Gubbestempelet fra E klasse er borte, selv om E klassen ikke ble fin før i 2016, bakenden er horribel på stasjonsvogn.

Og all infotainment er på rulleknapper og store godt merkede hendler...
 #468907  av ArildM

Bra! Vi har jo greit med brukte biler å velge mellom enda skjønner jeg. Så kan vi glatt hoppe over mye av fancy smancy beta-tech-biler fra 2020 og til 2030. Så får vi se om vi ender opp med selvstyrte robotbiler, eller om vi går fornuftens vei etter det :lol: :roll:
 #468908  av Makk

Nå går jo det heldigvis andre veien mtp touch bullshitet.

Dem som nevnt tidligere forbyr jo de jalladøråpnerne som ikke funker når bilen har krasjet for da er jo strømmen automatisk bortkobla etc, dem går tilbake til mekanisk takk gud.

I min nye 2026 varebil Vito må jeg slå av tre ting, lane assist, start-stop og fartsvarsel hver jæævla gang jeg starter den, fy faen for en irriterendes bil med all den driten på.

Jeg har mer kjøreerfaring enn 95% av hele jævla landet, jeg trenger ikke en liten kineser inni dashbordet som skal lære meg noe som helst, bare to uker siden var jeg 7 tusen kilometer innom Finnmark, og det var bare en liten svipptur, tror noen at disse systemene kan lære meg noe som helst, eller hjelpe meg?

Nei.

Dem er laget for kvinnfolk og lavintelligente som ikke klarer øye-hånd-føtter ko-ordinasjon...........

Jeg personlig skal aldri eie en bil der det er kun elektrisk kontakt mellom styresnekke og ratt, ID Buzz er jo en av disse rompebilene som dem prøvde få meg til å ta i mot på jobben, jeg ba dem ryke skogen og åt helvette for den her bilen har jo kun sensorer, ingen mekanisk forbindelse.

Jeg vet for mye om sensorer og givere til å gi mitt liv over til det bullshitet der, når en slik giver gir seg, da har du IKKE styring!

I fjor raka jeg inn 6 mill for firmaet, gjenomsnittet er 1.2, ikke nok til å forsvare sin egen kostnad med å være ansatt engang og det finnes faktisk folk som er halvparten av det, tror du jeg fikk dieselbil? Oh yes ;) 8)
  • 1
  • 1182
  • 1183
  • 1184
  • 1185
  • 1186