TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnesmurf sin garasje (mr2er, camry og rav4)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469016  av magnesmurf

Nesten morro å bruke penger, når en kan få tak i ting såpass billig :D
Var en fyr i nærheten som solgte felger. Orginale 17" rav4 felger i brukbar stand til 1300kr.
Siden det er litt mer kurant med dekkstørrelser i 17" enn i 16", ble det handel av orginale toyota rav4 felger. Kommer fra 3.gen rav, men passer rett på min. Etter en skikkelig vask er felgene absolutt brukbare for å være 20 år gamle.
Vedlegg
hjul.jpg
hjul.jpg (1.47 MiB) Vist 51 ganger
 #469017  av ArildM

Samme som vi har på vår 3.gen på vinterfelgene.
Det peneste designet av 3.gen felger imho, og glimrende til 2.gen også :D
På sommerfelgene kjører vi enda 18" felgene fra IS300h'en jeg hadde. Men det blir kanskje litt stort for 2.gen Rav4.
Står i tråden min hvilken dim jeg gikk for på sommerdekk på 2.gen Raven jeg hadde, tror det var ca maks av hva man kan ha uten at det tar borti.
 #469018  av magnesmurf

ArildM skrev: 03 apr 2026 22:32 Samme som vi har på vår 3.gen på vinterfelgene.
Det peneste designet av 3.gen felger imho, og glimrende til 2.gen også :D
På sommerfelgene kjører vi enda 18" felgene fra IS300h'en jeg hadde. Men det blir kanskje litt stort for 2.gen Rav4.
Står i tråden min hvilken dim jeg gikk for på sommerdekk på 2.gen Raven jeg hadde, tror det var ca maks av hva man kan ha uten at det tar borti.
Jeg går for billigste dimensjon. Tilfeldigvis er den veldig nære den orginale i vognkortet. Rundt 1500kr per dekk for 225/60r17 :D
 #469019  av ArildM

Nok en gang utrolig hvor rimelig det er med "gamle" biler på den måten.
Svir litt mer å kjøpe 21" dekk eller hva enn slags dim de nye elbilene veeeldig ofte har.

Heldigvis holder Toyota seg til 18" på de mange modeller fortsatt, og der er det vel en god del rimeligere enn 20+++" dekk.
 #469021  av magnesmurf

Ja. 18" er fortsatt levlige priser på (selv om vinterdekk begynner å koste skjorta)
Fant faktisk ut at 16" vinterdekk er bra priset. Nesten billigere enn sommerdekk :!:
Bestilte meg et sett falken ze310 dekk til rav4en i 17". God erfaring med de fra camryen, lav dekkstøy og helt greie å kjøre på. Rett over 1500kr per dekk :mrgreen:

Har en relativt lang liste med deler som skal kjøpes til rav4en. Blir jo litt utgift, men er jo ganske greit å kunne overhale og påkoste den rundt 20 lapper, så er den tilnærmet strøken og holdbar. På en nyere bil ville et nytt hjulsett kostet 20k :lol: (bortsett fra på elbil med 21" og spesialdekk, der koster et nytt hjulsett 60k) :lol: :lol:
 #469022  av Makk

Dere må bli superbike førere som meg, da skal dere virkelig få dekkpriser å gråte over, her er for 1x bakdekk :lol: :lol:

Kjøpte for/bak nettopp på Panigalen, jeg gråter enda... :lol:

I strak kontrast til det jeg sa tidligere om å kjøre på kinadekk.... Ikke prøv det når dekkene har 150% mer å si enn på en bil :lol:

Har alltid kjørt Michelin på mc, fortsetter med det for jeg har levd så lenge med dem nå :twisted:
Vedlegg
derppp.png
derppp.png (49.06 kiB) Vist 26 ganger
 #469024  av magnesmurf

Makk skrev: 04 apr 2026 21:31
magnesmurf skrev: 04 apr 2026 21:05 (bortsett fra på elbil med 21" og spesialdekk, der koster et nytt hjulsett 60k) :lol: :lol:
Hvilken tivolibil er dette her? What the fuck?? :shock: :shock:
Vedlegg
Screenshot 2026-04-05 00.24.06.png
Screenshot 2026-04-05 00.24.06.png (236.82 kiB) Vist 15 ganger
 #469026  av ArildM

Du har en sprek tante om hun kjører Ioniq 5 N, særlig om hun speccer den med de dyreste vinterfelgene :lol:

Men joda, 20k for ett sett med vinterdekk på en bil som neppe er veeldig snill på dekkene om du kjører hardt:
https://www.dekk-outlet.no/produkt/cont ... 1/r-463980
Evt 26k for Noikan:
https://www.dekk-outlet.no/produkt/noki ... 1/r-464309

Så det er over dobbelt opp vs Noikan R5 (som jeg kjører med nå) på Caldinaen:
https://www.dekk-outlet.no/produkt/noki ... 7/r-461793

Og fordelaktig nok at en sykkel bare trenger to dekk da :lol: Og der skjønner jeg virkelig at du vil kjøre med noe bra.
Hvor lenge varer et dekk på en motorsykkel da, spørs jo selvfølgelig på kjørelengde og stil, men noen sesonger?
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41