Ble prøvetur idag. Med litt blandede resultater..
ABS feilen er borte etter bytte av sensor, så den er grei.
Girolje hadde noen drypp på gulvet etter turen. Jeg renset lufteventilen og passet på at oljenivå er 100% korrekt.
Får se om det hjelper, men har mine tvil

Vet da faen hvorfor ikke jævelskapen bare kan holde tett.
Er jo ettermarked type drivaksler. Så mulig de har bommet med en tidels millimeter på omkrets på inngående del av drivaksel som sitter i kassa
Temp på kjølevæske. På første forsøk gikk bilen litt varm, og retursiden fra radiator var kald.
Luftet noe mer, og da kokte ikke bilen når jeg kjørte litt mer. Endte til slutt opp med rundt 10-15km kjørt. Når bilen sto stille økte temperaturen en del. Men det er verifisert at kjøleviftene starter. (ble sjekket under lufting, dog ikke når bilen sto stille andre gang og temperaturen økte)
I tillegg endte jeg opp med tom overflow tank etter turen. så det er tydelig at den spytter ut kjølevæske. Om det er fordi luftepunktet er lavere enn øverste punktet på motor, er jeg usikker på. Jeg må uansett også der prøve noe annet enn nåværende løsning.
Vil nødig trekke en lang slange på tvers av hele motorrommet, for å koble til orignal overflow tank, men spørs om ikke det blir løsningen. Alternativt en mindre trykktank tilkoblet utluftingen på nåværende tank.
Girkassen er verdt å nevne. Utvekslingen gjorde bilen til en helt annen å kjøre. Mye mer sportsbil/superbil enn "rallybil" Tettsteget kasse i den gule gjør bilen både hissig, masete og intens å kjøre.
Lange gir i den blå gjorde bilen rolig under cruisng. Men ved pådrag virket den nesten utømmelig. 130km/t på 2.gir var en ganske heftig opplevelse

Slike ting hjelper litt på motivasjonen.
I tillegg var den rolig og bedaglig med rundt 2000rpm i 5.gir i 100km/t
Det positive er hvertfall at bilen ikke koker hele tiden lenger. Men nok å ta tak i før neste prøvetur. Og motivasjonen er fortsatt på bunn

Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.