TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes Blå 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #469205  av magnesmurf

Ny simmering på plass, etter en skikkelig "rens av hullet" :lol:
Studerte delefilmen skikkelig. Litt merkelig der, da det er forskjellige delenummer på samme simmerringen avhengig av bil, så blir det ikke tett nå må jeg prøve et annet delenummer. På girkassene jeg har deler fra ser simmeringen dønn identisk ut på de forskjellige modellene.
Får se om det løser seg når det brukes toyota deler til drivaksel. Kan jo fort være selve akselen som gjør at delenummer er forskjllige.

Det at motorrommet ble veldig mye varmere enn i den gule, gjør også at jeg har konkludert med at det er absolutt nødvendig med et mer åpent motorlokk, uten raintray. Så det beste hadde værrt et orginalt turbo motorlokk. Da er passform 100%.
 #469211  av magnesmurf

Fothviler fra lexus is 1.gen, for å matche pedalene.
Vedlegg
pedaler1.jpg
pedaler1.jpg (134.68 kiB) Vist 142 ganger
 #469212  av ArildM

Nice! Så perfekt ut, Toyota lego plug and play eller? :D

Hva er bryteren til? Hyde modus? 8)
Bilde
 #469213  av magnesmurf

ArildM skrev: 23 mai 2026 18:40 Nice! Så perfekt ut, Toyota lego plug and play eller? :D

Hva er bryteren til? Hyde modus? 8)
Ikke plug and play, men litt kapping i IS pedalen og noen skruer i plasten, så sitter den.
Bryteren er til antenna på radioen. Så den ikke automatisk går opp når radio skrus på. Før jeg fikk defa alarm var den til å kutte strøm til innslag på starteren.
 #469227  av magnesmurf

Enda en runde :roll:

Fikk montert sammen faenskapet, fylt på olje og etter en kjøretur lå det en liten dam under bilen noen timer senere.
Hvorfor i svarte faen den helvetes simmerringen ikke kan holde tett er et faens under.
Alle flater ble pusset med fin smergel, renset skikkelig etterpå og smurt inn med fett.
Forskjellen denne gangen var at simmeringen var en millimeter eller to lenger ut. Det resulterte i større lekkasje.
Prøvde å banke den lenger inn, men da spratt fjærfaenskapet inni, ut av ringen.

Så da venter jeg på ny simmerring og delene til drivaksling. Nå er travers og alt rundt ute av bilen. Og neste gang bankes simmerringen så langt inn som mulig.
Holder ikke bilfaen tett etter denne runden blir den pensjonert.
 #469228  av GhostRider88

Trist lesning. Hadde virkelig håpet 5 gangen skulle være the lucky number. Hold on, be strong.
 #469233  av ArildM

Husker ikke om du har nevnt det, men jeg pakka i alle fall min simmering i fryseren i ett døgn i forveien, samt varma det jeg klarte på girkassen. Et par tusendeler ekstra klaring kan være det lille ekstra som skiller mellom suksess og total fiasko. Med det nevnt håper jeg at jeg aldri trenger å ta borti en simmering til en girkasse, ble som sagt en 3-4 forsøk før det gikk til meg også :lol: :roll:
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118