TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469250  av GhostRider88

Ja, kjent problem på biler generelt som brukes lite. Min fiks med å rygge og kjøre frem kombinert med bremsing er en av metodene som nevnes, også kalt mosjonering. I og med at alt er nytt og/eller overhalt for få år siden og etter å ha løsnet ikke viste tegn til treghet, anser jeg det som løst. Men skal holde et øye med det under de neste turene. Blir en tur i dag.
 #469251  av GhostRider88

Nydelig på tur i dag. Ikke noe tegn til treg kalipper eller varme etter 1 timers kjøretur så det ble løst i går. Nå skal den nytes 👍
Screenshot_20260531_003857_Gallery.jpg
Screenshot_20260531_003857_Gallery.jpg (291.75 kiB) Vist 97 ganger
 #469252  av ArildM

Godt å høre!
Nyt sesongen 8) :D
 #469261  av Myklebust

Herlig :mrgreen: :mrgreen:
 #469265  av GhostRider88

Myklebust skrev: 02 jun 2026 23:41 Herlig :mrgreen: :mrgreen:
:)
Ang. Det vi har planlagt så har jeg tenkt litt på om det er bedre å vente med å bytte aksel pakninger siden der er minimalt med svetting. Har ikke kommet noe drypp når den stod i vinter og ikke noe etter at jeg har brukt den nå. Så vurderer å vente å heller ta det samtidig når jeg skal gjøre andre ting, som f.eks bytte av clutch hos David om en god stund. Drøftet det såvidt med David og han mente det kunne vente om det ikke har blitt mer siden vi snakket om det i fjor sommer.
Men vil uansett ta en vurdering i sommer, samt se på kalipper som var treg. Blir mer kos enn arbeid. Blir i så tilfelle første året siden 2016 jeg får nyte bilen fult uten å ha perioder med skruing. :roll:
 #469274  av ArildM

Selv en gammel Toyota trenger litt stell :D
Men ja, det er noe med å godta at det ikke er perfeksjon i noe som helst, ikke det som er fabrikknytt, og særlig ikke en 30++ år gammel sportsbil :)

Et par dråper fra girkassa hadde jeg på SW20en min også, ikke noe unormalt og ikke noe farlig. Det verste var at det lakk rett på frontruta på bruksbilen på vinteren :lol: Skal lekke lenge og mye før du faktisk skader kassa. Og som sett i Magne sin tråd, så er det ikke alltid rett frem å bytte heller... Så, hvis det ikke er ødelagt, ikke fiks det? :wink: Tror jeg fylte på 1l girkasseolje på muttern sin Avensis, og hun merka ikke forskjell verken før eller etter.
 #469284  av GhostRider88

Tar deg på ordet. Som jeg også skrev I Magne sin tråd, så har det ikke kommet en eneste dråpe denne sesongen og nå har jeg kjørt lengre turer. Bra tegn :)
 #469286  av ArildM

Bra, bare å kjøre i vei og nyte sommeren 8) :mrgreen:
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105