TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #469342  av Makk

Full ansvarsfraskrivelse og dem hadde gjort alt riktig.

Ja, jeg ser det, stjerneskru delen er helt rasert, en skal bruke umbraco nedi disse her......

Blir ikke dem flere ganger nei, får bare reise ut i byen.
 #469343  av ArildM

Ikke sant, helt normal forklaring, og noe man ofte bare ender med å godta.
Finnes ikke noen ok -ikke- merkeverksteder der du bor? Det ble vel vedtatt at man ikke må følge service hos originalverksted for å få godkjent garantivilkår?
 #469344  av Makk

Jo, Skoda forhandleren her har vært ok i mange år, alltid godkjent mr2 og celican og jeg får være med.

Men sist gang måtte jeg krangle fordi jeg var ikke "forsikret" for å bli med inn, selvsagt en ung jente i rene klær som vanlig.

Dem skal holde kjeft å høre etter, kanskje dem lærer noe lol, kom ikke her å fortell meg noe som helst om en utgått 36 år gammel Toyota når du er kundebehandler (nyansatt) på skoda :lol: :lol:

Jeg bestilte EU kontroll med forbehold ol å bli med, og det var greit, helt til jeg kom der å traff maktsyk småjente.

Hva er problemet, dem får beskjed på forhånd at å lete etter arbeid skal dem hoppe over for det er bare jeg som skrur på dem, gi gjerne beskjed om anmerkninger som er reelle, men jeg forutsetter at dem lærer seg å justere en lampe da..

Meen ingen slår han som en gang for lenge siden kom å anklaget meg for å ha tatt ut ABS pæra på mr2n, å når jeg sa den hadde ikke fikk jeg streng beskjed om at det hadde ALLE biler :lol: :lol:

Selvsagt en jypling, verksmester ble påkalt, av meg, og han kunne fortelle at det var sant, gamle biler hadde ikke slikt, kun som option her.

Men bilen var selvsagt ikke godkjent likevel skal du bare vite, for servostyringen var jo HELT ødelagt, så tung på rattet kunne ingen bil være, det at den ikke hadde servo var jo selvsagt HELT umulig for "til og med biler på 60 tallet har det" sa jyplingen.

Verksmester påkalt igjen, han var nok lei av å gå opp og ned trappa så han ga beskjed : "Bare godkjenn den her jævla bilen, han som eier den vet mye mer enn oss likevel" :lol:

Ble en god latter i ettertid, men fyfaen daa.
 #469345  av ArildM

:lol: Jeesh :roll:

Problemet er jo at påførte feiler på EU må rettes opp i. Så hvordan gjør man det på en bil uten abs og servo? :lol:
Ikke rart svenskene reagerte når EU trua med å sette opp "bilen må vrakes" som ett av kontrollpunktene på PKK :roll:

Vi er vel i ferd med å bli de sure gamle besservisserne for ungdommene, men jaggu om ikke vi kan gamle Toyotaer bedre enn de.
 #469352  av Makk

Sirkus O Steen fortsetter.

Far min kunne ta med bilen inn for etterkontroll.

Der måtte han vente en time over avtalt tid før dem kunne ta inn bilen, og da skal du bare vite at "det var kun flaks dem hadde tid"

Merkelig utsagn når en blir satt opp med time på fast tidspunkt.

Og i passasjerstolen der ligger refleksvesten og varseltrekanten denne gangen, som dem førte opp som mangler, bare enere selvsagt men det gadd dem ikke skrive bort i kontrollseddelen.

What the fuck is dis shit :lol:

Jaja, bilen er godkjent av grumpyface mcgrumpy, tror ikke dem tålte å bli kritisert, det blir aldri mer noe Mercedes inn til de der, har brukt Ålesund før, men det er litt mer styr å reise dit ut med bilene... Det blir heretter gjort, både mine private og firmabilen, faen til noen folk.
 #469355  av ArildM

Enkelte firma legger sin største flid i å IKKE få kunder.
Mulig de rett og slett ikke tåler at noen faktisk står opp i mot deres praksis, og at de like gjerne da skviser den kunden bort i fare for å bli avslørt for all bullshitten firmaet er gjennomsyret i :roll:

Kan jo bare se hvor mye sykt Birger N Haug prøver å gjennomføre:
https://www.motor.no/aktuelt/triksing-m ... lig/358443
Et kjapt søk på Motor viser utallige artikler om de, og de er importør av Subaru +++ og en av landets største bilfirma :lol: :roll: Digger at sider som Motor tar opp forskjellene på verkstedpriser og alt det andre syke de faktisk holder på med. Problemet er vel at hvermannsen ikke leser sider som Motor, og bare gir blaffen i hvem de handler hos og er på service hos.
 #469358  av magnesmurf

Er flere her som irriterer seg over verksteder :lol:

Må ha støymåling for godkjenning.
Tar i vår kontakt med det eneste verkstedet som utfører slikt på østlandet.

"hei, vil være tidlig ute i tilefelle lang ventetid. Trenger å få utfører standstøymåling for papirer til svv. Bilen skal godkjennes iløpet av sommeren. Er det behov for å sette opp time?"
-Neida. Vi har ca 2 ukers ventetid. Bare ta kontakt 14 dager i forveien, så ordner vi det.

Sender avgårde epost med timebestilling i forrige uke, med forventning om at det kan utføres iløpet av noen uker.
-"hei. Vi er helt fullbooket til over sommeren. Første ledige time er om 2 mnd."

Javel. Men dere sa klart og tydelig, skriftlig at det var 14 dagers ventetid. Ikke 2 mnd?
----

Sikkert fint å kunne holde på slik, når man er eneste verkstedet innafor 50 mil som tilbyr en obligatorisk tjeneste som svv krever :evil:
  • 1
  • 1188
  • 1189
  • 1190
  • 1191
  • 1192