TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Myklebust sin Celica type raud 1990

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469388  av ArildM

Hehe, de tidlige dagene av motorstyring og vakumstyring i en vanvittig symfoni av ledninger og vakumslanger <3
Med det sagt ser det utrolig originalt og pent ut neddi motorrommet.
3sgte er vel enda verre, siden du har intercooler på toppen av motoren :lol: Men ja, når man tar en slik jobb er det mye man bør gjøre samtidig, også slipper man det på noen år igjen :wink:
 #469389  av Myklebust

de tidlige dagene av motorstyring og vakumstyring i en vanvittig symfoni av ledninger og vakumslanger
Det var vakkert skrevet!

Jo, den er ganske original nedi der! :D

Tenkte tanken at skitt, kunne jo hatt turbomotor likevel :lol: Er ikkje intercooleren montert over topplokket sånn som innsugsmanifoldet er her?
 #469390  av Myklebust

Blei litt nysgjerrig. Fant noken pikselbilder. Ser ut som det kanskje hadde vore en enklere jobb på turbomotoren :o
Vedlegg
3SGTE i Celica oem og modda 2000px.jpg
3SGTE i Celica oem og modda 2000px.jpg (735.29 kiB) Vist 67 ganger
 #469391  av Myklebust

Eller hvertfall ikkje verre :lol:
 #469419  av Myklebust

Fekk seg ny dynamo i går! Det løste problemet med varsellamper og lading :D

Men etter topplokksjobben så har den ikkje roa seg på tomgangen. Eg håpte det hang sammen med gåen dynamo på et viss. For då rusa den veldig når den ikkje fikk lade skikkelig. Men tydeligvis ikkje.

Den går ikkje under 1500rpm. Avogtil slipper den ned til rundt 1000rpm, men då begynner den å jage mellom 1000-1200rpm. Erfarne som kan tipse meg her? Vil det gå seg til, eller er der en kjent metode for å stille på tomgangen? Mistenker det er noke vakuumtull frå gasspjeldet. Var så mykje slanger inn på den.

Har ikkje googla særlig endå, gir forumet sjangs først... Litt siden Celicaen kan vere garage queen framover, og Carinaen skal tures med 8)
 #469423  av ArildM

Er det no tomgangsregulator på denne?
Husker jeg rengjorde på 4age motoren min i alle fall, den var helt tett av gugg og gørr, rensa den med bremserens.

Enten det eller vakumslanger som du sier, ikke uvanlig at de sprekker i endene og ikke forsegler skikkelig.

https://www.toymods.org.au/forums/threa ... ics-incl-)