Ute i sommertrafikken slår jeg meg helt ærlig talt bare til ro om det går i 70 eller 80 i 80 sona.
Har stappa minnepenna med masse variert musikk fra techno-trance til 80talls slagere, så da vrir jeg bare opp lyden et par hakk og slapper av. Den nye subben er bare heelt utrolig velspillende som gurene sier.
Og så klart, når sjansen byr seg så er det bare å kneppe ned et par hakk, så blåser man kjapt forbi det man trenger. Rett etterfulgt av en saftig "ptshhh!" fra BOV
Jeg har en liten plan om å få dempa dørene, og prøve å spore opp en ulyd under dash som skrangler litt av og til. Et par DB ned i veistøy så har jeg alt jeg trenger i en og samme pakke, ganske så perfeksjonert til mine behov.
Må huske at en elbil med 500hk, tross alt drar på nesten ett tonn mer vekt enn Caldinaen på 1500kg, så heelt ute av konkurransen er den ikke i en liten sprint fra 70-130

Samt at du faktisk har en motor og drivverk med karakter.
Jeg klarer fortsatt ikke å finne en Toyota allrounder som interesserer meg mer enn Caldina. Har vært innom UX250h som en slags moderne erstatter, men den er mindre, mye kjipere motorsiert med CVT girkasse, og elendig bagasjerom.
Var innom Toyota i Trondheim i går, så litt på CH-R+ som arvtager for Rav4, men jeg må si for det første så er det et utrolig rotete interiør:

For det andre så er interiøret SVART.
For det tredje så er bagasjerommet greit, men bakruta skrår såpass mye at jeg er usikker på om det er bra nok for oss.
Lexus RZ450h var 100 ganger opp interiørmessig, bra bagasjeplass, og en brukt er nede på sånn 400k. Men der er det ikke forvarming av batteri, og rekkevidden er 30-40 mil, når bilen var ny. Nå er vel Lexus så konservativ at batteriet sikkert varer i 15år uten at det slites noe særlig. Men mange av de som klarer 40 mil kjører i maks 80, med minimalt med AC, og på tørre veier. På toppen av det hele er ladetiden ganske så ræva. Så en veldig pen bil, men som ikke er brukende til vårt bruk på sommeren.
Konklusjonen var at vi fyller gledelig bensin enten på Caldinaen eller RAV4n i noen år til