TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469543  av GhostRider88

ArildM skrev: 04 aug 2026 22:21 Kjipt. Transportskade?

Har ikke https://radiatorservice.no/ veldig gode skussmål? De både overhaler originale radiatorer og fikser uoriginale. Husker ikke hva som var feil med den originale du hadde?

Grunnen til at Toyota originalt koster svinmye er nettopp at de varer i 20-30 år uten tull :roll: Som regel ish.
Den jeg byttet og som lakk før denne var ikke org, men ble byttet av David i 2018. Den originale vet jeg ikke hvor ble av, men den var medtatt etter 30 år.

Org er ikke mulig å få tak i ny lenger og brukt radiator kjøper jeg ikke. Som jeg skrev til Makk over så har Magne denne selv på sin blå og han anbefalte meg denne. Så dette er en kvalitets radiator. Jeg hadde bare uflaks. Hva årsaken er blir bare spekulasjoner, men det er en liten sprekk nok til at det pippler litt på varm motor. Kobber og messing er sterke materialer, og en slik minimal mulig produksjonssvikt i en lodding vil ikke plutselig "eksplodere" eller åpne seg helt på en kort kjøretur, spesielt ikke når du kjører pent. Siden jeg har fylt opp ekspansjonstanken, luftet systemet ordentlig, har det blitt gjort etter boka. Den lille turen på 1,5 time fra Notodden til Svelvik kommer til å gå fint.
Nå handler alt om å få den nye radiatoren i hus så jeg får fikset det permanent og kan nyte MR2-en resten av sesongen!

Håper nå at dette er en så klar garantist at de sender meg ny uten noe kverulering. GT4-PLAY har et godt rykte og jeg har handlet en del fra de før og kun gode erfaringer.
 #469544  av ArildM

Så absolutt, radiatorservice var bare et forslag hvis du skulle ha behov for å få reparert den du har nå.

Ellers, det er jo sånn sett bagatell dette, og det ordner seg.
Som du sier GT4-Play har et godt rykte, så får bare krysse fingrene for en snarlig løsning :)
 #469567  av GhostRider88

Liten oppdatering!
​Alt har ordnet seg etter jeg ringte kundeservice. GT4-PLAY sender meg en ny erstatningsradiator i morgen, mot at jeg kjøpte en ny som depositum, og vi har avtalt detaljene rundt returen av den defekte enheten etter den byttes 21. august hos Magne.
De tilbakebetaler hele beløpet når de mottar den defekte.

​Veldig fornøyd med hvordan de hjalp til og løste saken til slutt! Oppdaterer tråden igjen så snart den nye radiatoren er ferdig montert og alt fungerer som det skal.
 #469569  av ArildM

Se der ja.
Sånn det skal ordnes, selv om man kjøper fra utlandet.
Det er god pr for en slik bedrift. Da krysser vi fingrene for at det blir bra denne gangen.
Som en bonus vet du jo hvordan det skal gjøres nå :mrgreen:
 #469571  av Makk

Send dem en mail om du kan at dem må underskrive verdien på VAEC papirene veldig mye slik du får mindre toll, du får toll en gang til selv om det er en erstatningsdel/garantisak og ikke noe du har betalt for....

Tro meg jeg har tatt krangelen, det er bare skuffelse å tenners gnissel og det var før alt fra Posten/whoever ble datamaskiner på fulltid :lol:

Dem bryr seg bare ikke, dem leser bare papirene på verdien.

Jeg har også fått en radiator fra utlandet selv, der hadde dem glemt 1 tallet foran verdi så jeg fikk 135 kroner i tollavgift :lol: Jeg får ta det som en slags erstatning !
 #469574  av GhostRider88

ArildM skrev: 11 aug 2026 20:25 Se der ja.
Sånn det skal ordnes, selv om man kjøper fra utlandet.
Det er god pr for en slik bedrift. Da krysser vi fingrene for at det blir bra denne gangen.
Som en bonus vet du jo hvordan det skal gjøres nå :mrgreen:
Haha, ja, absolutt! Nå har jeg fasiten klar om det skulle trengs en annen gang. 😄
​Veldig fornøyd med hvordan de ryddet opp – det er akkurat slik god kundeservice skal være, og det gjør det trygt å handle der igjen. Krysser alt for at monteringen går smidig!
 #469575  av GhostRider88

Makk skrev: 11 aug 2026 21:17 Send dem en mail om du kan at dem må underskrive verdien på VAEC papirene veldig mye slik du får mindre toll, du får toll en gang til selv om det er en erstatningsdel/garantisak og ikke noe du har betalt for....

Tro meg jeg har tatt krangelen, det er bare skuffelse å tenners gnissel og det var før alt fra Posten/whoever ble datamaskiner på fulltid :lol:

Dem bryr seg bare ikke, dem leser bare papirene på verdien.

Jeg har også fått en radiator fra utlandet selv, der hadde dem glemt 1 tallet foran verdi så jeg fikk 135 kroner i tollavgift :lol: Jeg får ta det som en slags erstatning !
Haha, kjenner til den! Norske tollregler kan være et kapittel for seg selv, og saksbehandlinga der er sjelden spesielt fleksibel. 😂
​Siden alt av papirer og henteordre allerede er spikret og ordnet nå, lar jeg det bare gå sin gang. Selgeren har vært utrolig ryddige som dekker både ny frakt og returfrakt/forsikring for den gamle radiatoren, så om det skulle komme noen kroner i import MVA/gebyr her hjemme, så lever jeg veldig godt med det.
​Nå ser jeg bare frem til at delen ankommer og blir montert!
 #469576  av Makk

Jeg kjøpte en på Ebay for 1400 penger.

Om den er tett så skal jeg mobbe deg for evig tid, for alle mine dyre på tidligere biler har vært lekkasje på og erstattet på garanti, med tilhørende tollkostnader :lol:

Er overbevist om at dem bruker samme kinabarna i produksjonen, bare at dem lager de beste dem har når barna har en god dag.
 #469577  av GhostRider88

Tar meg friheten til å vedde i mot ;)
Dette skal være en radiator som tilsvarer oem, ikke noe jalla kina/ebay alu greier.
Når Magne kjøpte makan til sin blå v6 så sier det i grunn alt for min del :)
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108