TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #469512  av OleST

Blir prosjekttråd hvis/når bygginga begynner :mrgreen:
 #469513  av Makk

Fikk jaggu forespørsel fra en god venn av meg om dem kan bruke MR2en i som brylløpsbil.

Jeg sa selvsagt ja om en slik oppjazzet rice JDM sportsbil var looken dem så etter :lol:
 #469514  av ArildM

Nice! :D

Kan jo ikke si nei til en slik forespørsel.
Ser flere som ønsker å kjøpe SW20 nå, gjerne fra 100k og oppover.
Så endelig har etterspørselen blitt større enn markedet, så tiden med SW20 for 50-100k er definitivt over såvidt jeg kan se. Og har vel kanskje vært det en stund nå, før var det jo alltid 5-10 MR2er for salgs på finn, nå nesten nada.
 #469545  av OleST

Nu javlar! 8)

Slengt inn skambud på en 2008 Ford Kuga 2.0 TDCI 6tr manuell awd med motorhavari, den har alt jeg trenger for awd ombygging uten å bytte motor og alt er 100% bolt on, eneste jeg må tukle litt med er ledningsnett for å integrere Haldex i C30’en men det også kan gjøres helt som om det kom fra fabrikk 8)

har også funnet enkelmassesvinghjul og oppgradert clutch som passer til mmt6 kassa og 2.0D motoren samt forsterkede synkroer, lagre og sjaltegafler til mmt6 kassa også lager Quaife torsen differ som passer mmt6 kassa og haldex-diffen bak men de koster jo mer en bilen + deler + delebil har kosta :| (litt kukete å shimse preload i kassa ved bytte av lagre og evt også diff men er greit å gjøre absolutt alt sånt før driten sitter i en trang liten bil hvor man aldri har lyst til å måtte røre noe igjen etter at det er ferdig skrudd)

Skal også bruke Haldex modul fra XC90 V8 da denne prioriterer 50/50 fordeling og ikke 70/30 eller 90/10 fwd bias sånn som de fleste andre modulene som passer.

Litt teite vinkler for sammenligning men.
Kuga awd:
IMG_4720.jpeg
IMG_4720.jpeg (226.41 kiB) Vist 256 ganger
C30 fwd:
IMG_4721.jpeg
IMG_4721.jpeg (77.53 kiB) Vist 256 ganger
 #469546  av ArildM

Litt dumt spørsmål som jeg regner med du har sjekka, det er plass til mellomaksling i gulvet?

Er jo det som har vært forskjell på utgavene med FWD og AWD på Celica feks, at selve gulvet er fysisk annerledes sånn at du ikke har plass til mellomaksling. Og dermed er det "umulig" å bygge om fra FWD til AWD.

Ellers fortsatt imponerende mye lego og en ganske så rå fordel med at "alle" produsentene bygger på samme plattform :lol: :D
 #469547  av OleST

Er tunell med plass til mellomaksling ja, gulvet er klin likt.
 #469552  av ArildM

Bra formål det der.
Hjalp de å sette opp hjemmeside en gang i tiden, er jo rett i nærheten av oss.

Som nevnt på siden Japantreff og mye annet kult som skjer der.

Får håpe folk er med å spleiser litt til de!
 #469572  av Makk

Det er glede i heimen!

Jaktdepotet har endelig fått, og sendt meg neste pangert fra USA, en brand new Colt/CZ Group Colt King Cobra 3 toms i 22lr (Spesialrevolver program)

Detta blir staaas! 8) 8)

Å selvsagt blir den levert for sent til treningen i morgen, MEN jeg har tilgangskort på postterminalen i Ålesundsområdet fordi gaffeltrucker, så der står jeg i morgen klar og tripper å venter på Oslobilen :lol: Har henta ut maaasse ting som går for tregt å få hjem til bygda :D

https://proshop.jaktdepotet.no/colt-mfg ... -lr-dasa-4
 #469583  av Makk

****Sledge Hammering intensifies****
Vedlegg
de6522e5-2086-4fb3-aff3-9f7f99e8943f.jpg
de6522e5-2086-4fb3-aff3-9f7f99e8943f.jpg (203.67 kiB) Vist 46 ganger
 #469586  av ArildM

Våkner du opp hver morgen til soundtracket til Sledgehammer i hodet? :lol: :mrgreen:
I så fall helt ok, for det er en rå serie :D
 #469589  av OleST

Venter på at politiet får behandla søknaden min så blir det revolver her også, søkt om 500 S&W magnum som skal bygges om til 500 Bushwhacker.
https://proshop.jaktdepotet.no/magnum-r ... -mag-sao-3

Har handla grep, kikkert og sånt allerede, mangler bare at revolveren kommer i hus så jeg får bygd den om. Også må jeg designe eller få kjøpt en munningsbrems.

Tror denne komboen blir grom på rustfri revolver :
IMG_4709.jpeg
IMG_4709.jpeg (288.05 kiB) Vist 27 ganger
https://www.optics-trade.eu/no/burris-2 ... tinny.html (Lav høyde, matt nikkel)

https://www.optics-trade.eu/no/burris-h ... -7x32.html (Matt nikkel finish)

https://shopkahrfirearmsgroup.com/gun-p ... ase-lc.asp
Vedlegg
IMG_4697.jpeg
IMG_4697.jpeg (238.01 kiB) Vist 28 ganger
 #469590  av Makk

Når du trodde det var gale nok Arild, så kom der en til ut av buskene som er mye mye verre :lol: :lol:

Jævlig nice Ole, mysa selv på S&W 500, men jeg lot fornuften tale og kjøpte "Bare" en 44 Magnum, som er det minst idiotiske av alle våpnene da Magnum 2 er vel den egentlig en av de laveste tillatte pga faktorkrav i konkurranseklassen :lol:

Klart en får lov å delta med cal 41, men afaik er det bare noen få raringvåpen som er der nede, og ammunisjonen da koster heroinpenger så det blir ikke akkurat dagligdags, så når du skyter 10 ish stevner på sommerhalvåret og halve er magnum da bør det ikke koste alt for mye med slikt :D

Gleder meg selv til nytt grep på Pythonen, den er så glatt at spesielt når du skyter enhånds revolverfelt eller to hånds magnumladninger så sklir den inn i hånda mi og en må resette grepet sitt, skulle ikke være nødvendig å bruke mange ord på å forklare hvorfor å skulle måtte seate revolveren i hånda mellom hvert jevla skudd ikke vinner noen konkurranse :lol:

Bestilte Pachmayr selv, top of the line med slim type finger grooved og neoprencoating med serratering på hard kjerne slik den ikke gir for mye etter, den biter seg fast i hånda tenker jeg!

Jeg har lyst å kjøpe en Desert Eagle i 50 Action Express, du får dem i 357 og 44 magnum også, eller 427DE, men jeg slo det fra meg med en gang jeg så det kostet TUSEN kroner for 20x 50 cal AE kuler her til lands LOL

En ting jeg er happy med som jeg sto å fikk til i går på organisert trening var at jeg tok med alle 3 revolverne og fikk skutt dem inn skikkelig, tok detaljer og noterte å justerte, nå er alle siktene så like som dem kan bli, selvsagt litt forskjeller for ingen våpen er like, men like nok til at jeg kan stå hele dagen lang og øve på 22lr revolveren og så ta med meg måten jeg skyter på over på 357'en og til 44'n.....

Jeg var taktisk her og kjøpte alle tre med like target-sikter!

Det sparer meg for særdeles mye penger da en pakke 44 mag starter på 500 spenn for dritt-ammo og slutter på 1200 penger, imenst 22lr er 50 kroner pakken :D
 #469592  av OleST

Jeg gikk «all in» siden mag2 er klassen for størst mulig smell, svir litt å måtte kjøpe sånne satans dyre kuler (samme som .50AE og 500S&W) men så er 500 Buswhacker ca. Dobbelt så kraftig som 500S&W så da skyter man vel halvparten så mye :lol: evt støype kuler sjæl, går jo det og. 500 Bushwhacker er jo egentlig laga for å jakte elefant og lignende 8)

er en i pistolklubben med desert eagle i .50AE, den er morsom men mye funksjonsfeil og ikke samme håndkanon følelsen som en skikkelig sinna revolver.
  • 1
  • 1190
  • 1191
  • 1192
  • 1193
  • 1194