TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Caldina GT-Four

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #469530  av ArildM

Vi må jo tvinge de idiotene som enda kjører fossilbil over på EL! :lol: :roll:

Skal bli fart på grenseovergangene i så fall. Sist gang vi snakket differanse på pris var tankene oppi her mer eller mindre konstant tomme, selv med godt prispåslag vs noen mil lengre inn i Sverige.

Og det fra en bensinstasjon som så få folk fylte fra at tankene deres var i ferd med å ruste opp, og flere fikk trøbbel med vann i bensin og diesel :lol:

Lønner seg greit å bo nært grensa fra før av, så vi får vel bruke det for hva det er verdt.
Når noen først har rota neddi vepsebolet hvor veldig mye av olja kommer fra, så tror jeg ikke de løser ting med det første, selv om det blir proklamert fred sånn en gang i uka :lol:

Det neste som blir DYRT, og merk mine ord, det er garantert oljeskift/olje/motorolje.
 #469648  av ArildM

Minimod, 12v lader på liften for lift-lagring.

Caldinaen har no slags memory-funksjon både på bakluka og automatiske vindusheisene, og dette må "programmeres" inn hver gang man kobler av 12v. Og den stjeler litt strøm, så å la batteriet stå koblet på over lang tid. Med en 12v lader på lift så kan jeg vedlikeholdslade både MR2n og Caldiaen når de henger på lift over lengre tid, så da slipper jeg å glemme av å koble fra, eller å dalle med å stille inn ting på nytt etter å ha stått frakoblet fra strøm over tid.

Enkel og grei mod, kjøpte en rimelig 12v lader på biltema, og skjøta kabelen med høyttalerkabel.
Vedlegg
IMG_20260831_140656.jpg
IMG_20260831_140656.jpg (854.78 kiB) Vist 6 ganger
IMG_20260831_121723.jpg
IMG_20260831_121723.jpg (1.3 MiB) Vist 6 ganger
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15