TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SW20 2AR-FXE Swap

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #469695  av ArildM

Må jo ha litt "fingerspitsgefül" når man skal holde på. Så sånn sett er det nok enkelte som har en større både glede og forutsetning for å få slike ting til, tydelig sett i både din, Makk og flere andre tråder her på forumet :wink:

Sånn sett later det til med alt vi har av AI og dritt i dag at bare flere og flere IKKE har den evnen til å skape ting med hendene. Da det er enklere bare å ta opp lån, og leie inn fagfolk for å gjøre jobben til alt her i livet.
 #469697  av Morten Thorén

Må si meg litt enig der, AI har sin plass og nyttigheter, men jeg tviler på at den vanlige man i gata virkelig har behov for et sånt verktøy, isåfall må man lære seg hvordan det funker og hva det kan brukes til. Ser alt for mange tilfeller hvor det blir brukt feil...

Over til tema, se hva jeg fikk bilde av igår!
Messenger_creation_6B6F2E25-9234-47B2-B09E-C025736FC405.jpeg
Messenger_creation_6B6F2E25-9234-47B2-B09E-C025736FC405.jpeg (409.22 kiB) Vist 22 ganger
Kuttet ut i 304 stainless i Norge! Kan jo bare bli bra dette!
 #469698  av ArildM

Som de fleste andre moderne ting, det kan både brukes og misbrukes :wink:
Tilogmed Facebook kan være et greit verktøy, men kan også misbrukes ekstremt om man bare sitter å "doom scroller"

Anyways;
Nice, finnes det noen som gjør slikt her på berget?
Noe ala send-cut-send?

Mulig dumt spørsmål, men ser portene på flensen er en del større enn på toppen, skal det rør inni hullene, eller skal du porte toppen?
 #469699  av Morten Thorén

Ja, klart det. Mitt problem med AI er egt ikke verktøyet i seg selv, men måten selskaper missbruker min og din data for å trene opp modellene. Altså når det har gått så langt at bla. Messenger har som default at de kan lese alle melingene dine, og at du må betale Meta for at de ikke skal selge brukerinformasjonen din til 3. part... da er det gått for langt for min del. Har personelig lyst å slette meg fra Meta og Google, problemet er at de har vevet seg inn i hverdagen vår, hehe så blir plutselig veldig ensomt hvis en ikke er pålogget. Driver selv å "Self hoster" en del applikasjoner jeg bruker daglig, men er jo ikke lett å selfhoste sosiale medier...

Fant en kar på facebook som tokk oppdrag, tror nokk han har slike maskiner på jobb. Det var hverfall faste priser som han ikke hadde kontroll over, hehe.

Ja hullene på flensen er 48.5mm i diameter for at jeg skal få inn noen støpte stainless T-stykker og noen vinkler. planen er å tre disse inn og sveise fra toppen, så skal jeg frese ut slik at det blir en grei overgang fra blokk to manifold. er jo faktisk ovale disse hullene i blokka, hehe.

veien blir litt til mens jeg går her, for dette har jeg aldri gjort før:)
 #469700  av ArildM

Kjører Pi-Hole og en del addons på Firefox for å blokkere noe. Men ja, å komme utenom alt er utrolig vanskelig. Facebook ja, den kan du nok kutte ut, men treff og andre ting blir vanskelig å holde oversikt på.
Google derimot er bortimot umulig, greit jeg bruker Duckduckgo som søkemotor, men det er uansett der på så mange andre fronter. Har kikket på å hoste alternativ til google photo osv selv, men det er en del ting som ikke kan unngås.
Største problemet med å unngå dette for min del er bank-id og bank. Skal du kjøre bank-id så må du ha google / apple tlf. Og Sbanken er ekslusivt på app... Samme gjelder vel Vipps, får ikke kjørt det på en open source telefon, selv om det kan friste veldig.

Jaja, nei, men ang bilprosjektet ditt, så følger vi spent med videre :D På et forum du trolig kunne ha kjørt på et hvilket som helst OS :wink: I alle fall frem til Google fremtvinger alle standarder på nett også :lol: