TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VDIM - IS220d - Skru av?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #309532  av dca

hehe... trodde det skulle gå på din også jeg da men...
 #309560  av Geir

dca skrev:hehe... trodde det skulle gå på din også jeg da men...
En avdeling i Toyota Norge sa jeg måtte holde den inne i opptil 10 sek. En kar som jobbet i Toyota hadde visst også en 06 IS220d. Men etter å ha holdt knappen inne i 30 sek funka det heller ikke.
 #309587  av dca

hmmm...den skal ihvertfall trykkes inn bare engang og holdes...dvs først kommer den ene lampa på med en gang så etter hvert slår den andre seg på også...
ikke trykk å få på den ene først så trykk å holde...det funker inte ihvertfall :)
 #309633  av Neo

en kompis av meg har en 06 is220d, han holder den inne i ca 10 sek og da er alt utkoblet.. må stå stille da, men dette er da en importbil fra tyskland.. vet ikke om det har noe og si?..
 #309642  av a_amland

Må si meg enig her. Ganske sikker på at eg har prøvd dette....
 #310072  av Geir

Det er ikke akkurat lett når VDIM slår inn hele tiden, nei..

Nå er jeg i kontakt med Lexus Europe. Har gitt fra meg VIN-nummer slik at de kan gå nærmere i detalj på om det lar seg gjøre å skru av. Er spent nå.
 #310106  av 2fast4u

Geir skrev:
En avdeling i Toyota Norge sa jeg måtte holde den inne i opptil 10 sek. En kar som jobbet i Toyota hadde visst også en 06 IS220d. Men etter å ha holdt knappen inne i 30 sek funka det heller ikke.
Knappes trykkes inn en gang og holdes inne i 3 sec, uansett gear på aut, og uansett gear eller clutch ut eller inn på man.
Max hastighet ca 3 km/t !
Dette gjelder modellene 07+, har ikke noe eksakt på modellene før 07, men ser på amerikanske forum etc at dem bruker denne metoden med tenningsbryter,bremser og gear på eldre modeller.
Underlig at det ikke funker på din bil.
Tviler egentlig på at denne oppskriften kommer fra Lexus, men blir artig å høre svaret du vil få derfra.

:wink:
 #310112  av larspronne

Knappes trykkes inn en gang og holdes inne i 3 sec, uansett gear på aut, og uansett gear eller clutch ut eller inn på man.
Dette gjelder modellene 07+, har ikke noe eksakt på modellene før 07, men ser på amerikanske forum etc at dem bruker denne metoden med tenningsbryter,bremser og gear på eldre modeller.
Tviler egentlig på at denne oppskriften kommer fra Lexus, men blir artig å høre svaret du vil få derfra.

:wink:[/quote]

har prøvd alle disse ulike kombinasjonene som funker på 2006 modellene i USA, men de funker ikke på Euro Spec....

fikk det til med engang på kompisen min sin 2006 US Spec IS350.
 #310138  av lexusmann

Småheftig :D Er denne original?var en fet lyd av potta...sikkert ikke enkelt nei, skal jo være så sikker som mulig på vanlig kjøring... :wink:
 #310173  av larspronne

lexusmann skrev:Småheftig :D Er denne original?var en fet lyd av potta...sikkert ikke enkelt nei, skal jo være så sikker som mulig på vanlig kjøring... :wink:

F Sport luftinntak... ;)
 #310186  av Geir

2fast4u skrev:
Geir skrev:

:wink:
Hvordan ville du prøvd denne med tenningsbryter, brems og gir? Hvilken rekkefølge? Jeg har manuell..:)
 #310254  av QuiNlan

larspronne skrev:
lexusmann skrev:Småheftig :D Er denne original?var en fet lyd av potta...sikkert ikke enkelt nei, skal jo være så sikker som mulig på vanlig kjøring... :wink:

F Sport luftinntak... ;)
Småheftig lyd ja, til å kun være F Sport luftinntak :) Men, nå er jo motoren litt større enn en vanlig IS200 og da :) Skulle vært noe lignende for IS200 uansett!
 #315272  av Geir

JEG HAR FUNNET DET UT!!! Og nå har jeg hatt det så sinnsykt gøy! 400 nm i fri utfoldelse er rimelig interessant å ha med å gjøre, haha!

Hvordan skru av VDIM på en 06 Lexus IS220d (eurospec);

1. Start motoren med clutchen inne. Hold clutchen inne mens du gjør de andre punktene. Ha brekket på.
2. Trykk inn bremsepedalen to ganger. Hold den inne når du har trykket den inn andre gangen.
3. Ta av brekket, sett det på igjen, ta det av igjen og sett det på igjen.
4. Gjenta punkt 2 med brekket på.

Og VIPS; VDIM er av! TRC-ikonet kommer nå opp i dashboardet.

NB: VDIM er av permanent frem til du skrur av bilen etter disse stegene er gjort. Vær oppmerksom på at bilen blir en helt annen med VDIM av enn med VDIM på, spesielt på glatta. Jeg tar IKKE ansvar for at noen av dere evt drar av etter å ha prøvd dette hjemme.
 #315298  av larspronne

hvor fikk du denne informasjonen?

skaff meg informasjonen for 06 250 automat da!! )