TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VDIM - IS220d - Skru av?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #308920  av Geir

Går det an å skru av denne?

Jeg har muligheten til å skru av antispinn, men dette er kun for å komme meg avgårde i dyp snø etc. Hvis jeg prøver å sladde eller dra på litt, så slår VDIM'en inn med en gang og nekter meg noe som helst. Jeg vil sladde litt og ha det gøy i vinter, men det ser ut til at det bare blir en drøm. Denne bilen ville vært en drøm å leke med, så jeg håper det går an...Anyone?

Når dette er sagt, så er VDIM helt sykt. Det snør ganske greit her nå, og det befinner seg is under snøen, men selv i 70 med hard sving og gasspådrag, så nekter bilen å snurre eller komme noe særlig ut av kontroll. Til og med planlagt gasspådrag slik at jeg får alle 400 nm på en gang hjelper ikke.....VDIM ordner opp, og ypper mer med de fysiske lover enn det jeg trodde var mulig :shock: :shock: :shock:
 #308921  av sindrejl

nå prater jeg helt ut i det blå her, men som oftest er det en sikring man kan nappe i iallefal..?
 #308923  av Geir

Dette er visst måten å gjøre det på dersom du har IS250 eller IS350 med automat;

"start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat till skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car"

NB: Jeg tar ikke noe ansvar for ulykker e.l. dersom noen her inne skulle prøve dette, få av vdim, og deretter slengt bilen inn i et tre.
 #308928  av Gt-4-Ever

Antiskrens på disse bilene er sinnsykt bra, men skulle absolutt vært mulig å få skrudd dette av. Dette kan jo gjøres på corolla/auris nå. Blir sikkert mulig på nye avensis også.
 #308940  av sindrejl

Geir skrev:Dette er visst måten å gjøre det på dersom du har IS250 eller IS350 med automat;

"start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat till skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car"

NB: Jeg tar ikke noe ansvar for ulykker e.l. dersom noen her inne skulle prøve dette, få av vdim, og deretter slengt bilen inn i et tre.
ok!? Dette var en rimelig sprø metode.. har microsoft vært inne i bildet her? ;)
 #308941  av larspronne

Geir skrev:Dette er visst måten å gjøre det på dersom du har IS250 eller IS350 med automat;

funker kun på US biler.....har testa alle de der "playstation jukse kodene"...MEN det funka som bare det på kompisen min sin 350..wooohoooi trengte ikke akkurat noe snø får å få den litt sidelengs nei...
 #308954  av a_amland

Tror du kan holde knappen inne på dieselene, da skal alt gå av. Tror det går på diesel, men ikke på bensinerene. Må stå i ro når du skal koble det ut....
 #308969  av 2fast4u

På bensinmodellen etter `07 holder man inne trac-knappen noen sekunder for å slå av stabeliseringskontroll.
Modellene før dette måtte bruke USA-metoden hvis det var mulig.

:wink:
 #308970  av Fred

abs sikringen pleier å funke bra til sånne ting....
kan jo også legge opp en bryter på den kretsen da, så du har muligheten inni i bilen...
 #308990  av Geir

2fast4u skrev:

På bensinmodellen etter `07 holder man inne trac-knappen noen sekunder for å slå av stabeliseringskontroll.
Modellene før dette måtte bruke USA-metoden hvis det var mulig.

:wink:
Ser du blunker fælt her....men hva med dieselen? Jeg vil leke! :mrgreen:

Kommer til å prøve begge disse fremgangsmåtene i morgen i ren desperasjon, hehe.
Fred skrev:abs sikringen pleier å funke bra til sånne ting....
kan jo også legge opp en bryter på den kretsen da, så du har muligheten inni i bilen...
Har litt lyst til å stikke på et Toyotaverksted og be dem fikse en bryter så jeg kan slå av VDIM når jeg selv har lyst. Hadde vært litt moro å høre unnskyldningene deres, for kunden har vel alltid rett? :wink:
 #309177  av Geir

Lexus Oslo mente det ikke var mulig. Og jeg har prøvd begge kombinasjonene uten at det heller funket.

Vræl.... :|
 #309277  av dca

la bilen stå stille...så er det bare å holde inn knappen til begge lamper slår seg på...10 sek kanskje... jeg gjør det aaaaal the time! :)
er en lekebil som faen!
 #309280  av larspronne

grrrrrrr tror dette er en endring de gjorde for '08 desverre....iallefall slik på 250/350...

meeen klarte få min sidelengs etter litt jobbing i går...når den først kommer rundt kan du fortsette ganske lenge før du blir "pip pip pip pip" - avbrutt... ;)
 #309437  av dca

hehe...min 08 diesel funker som faen ihvertfall...hehe...gøøøøy!
synd det ikke er lsd diff! irriterer meg som faen!
 #309449  av Geir

Dette er faktisk så irriterende at jeg vurderer å bytte til en 08 mod....:)