TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463033  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hvilket firma er det?

Dem kan sikkert selge meg VIN fra ett vrak av en original turbo jeg kan bruke, har ikke hvor min 3sgte kom fra og det går vel ikke uten det.

Nå som sosialistene har tatt over i US of A kommer dollar til å bli en fiatvaluta snart, da skal en vurdere å slå til på diverse :mrgreen:
Sendte deg en PM.
Hvis dollaren hadde havnet på 5-6 NOK igjen hadde jeg nok slått til på 2gr i den blå også :lol:
 #463034  av magnesmurf
 
Ser at jeg har vært fryktelig sløv å oppdatere deler til prosjektet. Har heller ikke skrevet noe særlig om kostnader.

Motor ble endelig sendt igår. Kostnad 3000$ for motor og 1300$ for frakt og prep.
Diverse småplukk fra rat2, skruer, deksler, pakninger, gasspedal. Ca 500$
Kjøpte litt deler fra en norsk kar, blandt annet lettet fidanza svinghjul, innsug av riktig type, ekstra manifolder med kat osv. 7000kr.
Motorfeste, maf holder og rør, pedalholder, drivaskelholder osv fra frankenstein, ca 800$
Bestilte også 2 stk ecu fra Frankenstein, en vanlig og en med tuning, ca 900$
Wilhelms raceworks sendte meg innsugsslange, bensinstrykkregulator, "water tree" og litt annet. Ca 500$
Ledingsnett fra Paul woods, rundt 8000kr med frakt.
Southbend Clutch fra mr2 heaven. 500$
Har også fått nye slitedeler som coiler, dynamo, luftmassemålere, plugger, filter, O2 sensorer osv osv. Stort sett fra Denso gjennom rockauto. Sikker gått 1500$ på det.
Deler til AC er ikke ferdig handlet, men går hvertfall 500$ på det og.
Så kommer alt det andre, som ikke er del av swappet, men må til for godkjenning.
Cusco Swaybar, KW coil overs, rev3 understell og bremser osv.
I tillegg kommer jo frakt og moms på alt dette.

Må ærlig si at jeg mistet litt telling på hvor mye som er brukt. Og tør egentlig ikke se etter og legge sammen alle betalinger.
Men har nok bikket 100k kr for en god stund siden.

Og har fortsatt litt igjen å handle. Men når motor blir satt i bilen får jeg en motor med alle slitedeler nye, og som har gått under 30000km. Så bilen blir nesten som ny :mrgreen:

Fikk tak i ratt til å matche interiøret også. Polakk som trakk om en celica ratt. Fikk det for 80 euro.
Vedlegg
received_422868795730965.jpeg
received_422868795730965.jpeg (72.51 kiB) Vist 379 ganger
 #463035  av Makk
 
Hva gjør du med at der er airbag i rattet?

Må ha nytt ratt selv, SW20 sitt originale er ikke så sportslig akkurat.

Eller har du nå ett SW20 ratt i fin stand til overs og selges kanskje? :D
 #463036  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hva gjør du med at der er airbag i rattet?

Må ha nytt ratt selv, SW20 sitt originale er ikke så sportslig akkurat.

Eller har du nå ett SW20 ratt i fin stand til overs og selges kanskje? :D
Tenkte å bruke det rattet til godkjenning, og evt ha nardi rattet når bilen er godkjent, hvis jeg føler det nye celica rattet blir for kjipt å kjøre med. Siden US mr2 har elektrisk avfyring av airbagen, samme som i celicaen, er det fullt mulig å koble opp nytt ratt med fungerende airbag.
Har noen ratt liggende hvis du trenger et ratt. BÃ¥de uorginale og orginale. Men synes de orginale blir litt for store.
 #463038  av magnesmurf
 
Makk skrev:Har du ett bra oem ratt?

Samme grunnlag her, godkjenning, og jeg ser ikke klokkene gjennom driten som står i lol
Har to oem ratt, men det ene har utlånt airbag allerede. Venter på å få den tilbake.
Bare å si fra hvis du også vil låne til godkjenning. Hvis du skal ha med elektrisk utløser til airbag må jeg få tilbake den airbagen først, fra han som har lånt den :wink:

Ellers har jo liggende et par-tre ettermarkedsratt. 350mm i diameter, hvis du trenger et.
 #463040  av magnesmurf
 
Makk skrev:SW20 uten airbag for mitt vedkommende :p
Send meg en pm hvis du trenger å låne et orginal ratt, eller kjøpe et av de uorginale :wink:
Jeg bryr meg lite om airbag eller ikke. Jeg bruker rattet som er best å kjøre med. Var veldig fornøyd med Nardi rattet, akkurat passe stort og stakk seg ikke ut noe særlig. Så stor sjanse for at jeg beholder det etter kontroll.
 #463094  av magnesmurf
 
Venter fortsatt på motor.
Fikk en catch can som ble installert idag. Temmelig enkel prosess..
Vedlegg
DSC_0154.JPG
DSC_0154.JPG (20.86 kiB) Vist 64 ganger
DSC_0155.JPG
DSC_0155.JPG (26.51 kiB) Vist 64 ganger
 #463096  av Makk
 
Snakk til meg om den canisteren ved siden av, kan man bare ta den bort? Husker ikke hvordan det var :D :mrgreen:

Det som går inn på vakuumsensoren som sitter der originalt på 3rd gen 3sgte hos meg er koblet bort for den ledningen brukes til boost solenoid kit i original ledningsnett til Apexien min.
 #463098  av magnesmurf
 
Makk skrev:Snakk til meg om den canisteren ved siden av, kan man bare ta den bort? Husker ikke hvordan det var :D :mrgreen:

Det som går inn på vakuumsensoren som sitter der originalt på 3rd gen 3sgte hos meg er koblet bort for den ledningen brukes til boost solenoid kit i original ledningsnett til Apexien min.
Cannister ved siden av, Charcoal cannister, gjør ikke annet enn å filtrere bensindamp fra tanken. Hvis du fjerner den, og kobler sammen slangene fra den, får du i værste fall litt bensindamp og lukt når bilen står parkert. Orignalt styrt av en vakumventil på motor, temmelig enkel innretning. Bensindamp suges da inn i innsuget.
Jeg må ha den pga krav om orginalitet når bilen skal vises med ny motor. Kan kobles rett på ny motor da den også ha samme type system. VSV heter systemet på 2gr.
Er noe evap greier på 3sgte. http://mr2.ie/mr2/bgb/mk2/mechanical/em ... ystem.html
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 63