a man in the nude skrev:Hvis du vil fikse på eksteriøret på bilen så send en mail til denne karen: http://www.gtfourbreaker.com/ Han har det meste til gt4 st185.
Har snakket med Matt, men frakten på framskjermen ble over 150 britiske pund. Syns det ble litt stiv pris, hehe.
Gen 3 motoren kom i denne uka!

Har påbegynt registerreim skifte + strammere. Det fulgte ikke med vannpumpe til Intercooleren, så det var jo litt nedtur.. Tenker jeg får bruke FMIC da istedenfor og sette på en resistor mellom ECU og sensor, så jeg ikke får error code 54 og går i lump mode.
Blir også litt arbeid med eksosanlegg og fuel rail. Eksosanlegget er tilpasset med v-bandsflens opp mot Garrett turboen, så jeg må kjøpe en ny downpipe med ct26/ct20b flens og sveise på en v-band på den nedre delen. Må også tilpasse lengden på rørene.
Org. gen3 fuelrail har banjobolter og mitt oppsett består av AN-koblinger på AN6 stålomspunnende slanger. Her må jeg finne på en lur løsning..
Knipset noen bilder av motor under registerreimskifte. Glemte såklart å ta et skikkelig bilde av hele motoren, men men.. Har noen vinklingsbilder hvertfall.
Her er den gamle reima merket og klar for å klippes av:
Etter registerreimskifte, så må jeg prioritere å få ut den modifiserte gen2 motoren. Skal bytte over clutch og svinghjul til gen 3 motoren. Skal også bytte over litt andre små ting som servopumpe, motorfester osv.. Skal som sagt få ut flere bilder etterhvert som jeg diller og daller, hehe.
Ledningsnettet som er koblet til motoren nå skal ikke brukes. Venter på et modifisert 5sfe ledningsnett som er tilpasset st185 chassis og gen3 motor. Er usikker på hvor lang tid det tar, men håper at den kommer i slutten av denne måneden.
Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! -
viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!