MR2 AW11 - 1986 - 245hk - dual-clutch girkasse
Legg innLagt inn:31 jul 2020 21:37
Mitt forrige prosjekt tok dessverre en brå slutt med en brann grunnet en kina-del, en bensintrykkregulator som hadde en inntørket pakning grunnet en vinterparkering. Det årets km-stand ble 600 meter.
Denne tråden vil bli en ekstremversjon av mitt gamle prosjekt, basert på erfaringer, teknologisk utvikling og bedre utnyttelse av andres erfaring og kunnskapsnivå.
Mitt forrige prosjekt var basert på "ebay-kunnskap", og youtube-universitetet.
Denne gang vil prosjektet bli mer resultatorientert og teknologiutnyttelse så langt det lar seg gjøre.
Basis vil være:
1986 AW11 - grunnet en allerede eksisterende godkjennelse på 165hk fra det oppbrente prosjektet.
DSG - DCT girkasse. 7 eller 8 trinns.
350 hk trackday-effekt
Prosjekteringsstart: 31.07.2020
Innkjøpsstart: 01.05.2021
Ferdigstillelse og oppstart: 01.05.2022
Denne tråden vil bli brukt til kildesøk, tips fra andre, innkjøpsliste (Alltid i 1. tråd) og utvikling fra 01.05.2021.
Det er ikke avklart om det lønner seg å kjøpe et "vrak" og bygge opp derfra, eller et bedre grunnlag og ta det derfra.
Problemet med en strøken bil; rører man en originalbil som er god i utgangspunktet?
Denne tråden vil bli en ekstremversjon av mitt gamle prosjekt, basert på erfaringer, teknologisk utvikling og bedre utnyttelse av andres erfaring og kunnskapsnivå.
Mitt forrige prosjekt var basert på "ebay-kunnskap", og youtube-universitetet.
Denne gang vil prosjektet bli mer resultatorientert og teknologiutnyttelse så langt det lar seg gjøre.
Basis vil være:
1986 AW11 - grunnet en allerede eksisterende godkjennelse på 165hk fra det oppbrente prosjektet.
DSG - DCT girkasse. 7 eller 8 trinns.
350 hk trackday-effekt
Prosjekteringsstart: 31.07.2020
Innkjøpsstart: 01.05.2021
Ferdigstillelse og oppstart: 01.05.2022
Denne tråden vil bli brukt til kildesøk, tips fra andre, innkjøpsliste (Alltid i 1. tråd) og utvikling fra 01.05.2021.
Det er ikke avklart om det lønner seg å kjøpe et "vrak" og bygge opp derfra, eller et bedre grunnlag og ta det derfra.
Problemet med en strøken bil; rører man en originalbil som er god i utgangspunktet?