TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Min bil - skryt, prat og kommentarer.
 #460877  av magnesmurf
 24 jun 2019 23:35
mannen skrev:Har også byttet hjullager på min 300h, var vel kjørt ca 70000 når det måtte byttes. Fikk det på garanti. Men dette lover jo ikke bra da. Bremser godt, så håper jeg slipper tull med bremsene...

Faktisk litt skremmende at hjulager på en kvalitetsbil ryker så fort..
Jeg skal hvertfall begynne å betjene parkbrems ukentlig, og bråbremse hardt månedlig..
 #460881  av ArildM
 25 jun 2019 14:32
Står fremdeles på at tyske premiumbiler er en mye større økonomisk felle :wink: Hjullageret på Priusen min varte ikke stort lengre det heller forresten... Så ikke noe ekstremt unormalt der da. Nå er min IS300h gått ~132k ish km og kjører fremdeles som nybil, tør påstå at hjullager og bremser kanskje er bare småtterier i forhold til mye mye annet som kan gå i stykker på en premiumbil. Prisene Lexus tar per time og på deler er ganske heftige dog. Særlig når du vet at Toyota og Lexus sine mekanikere og deler er samme ulla, bare at alt ganges med to når du er innom Lexus :lol: :roll:
 #460882  av ArildM
 25 jun 2019 14:33
Til sammenlikning ble hele ledningsnettet på min søsters Skoda byttet, møller mente at dette ikke var noe unormalt, og at en slik kostnad måtte påberegnes på en "så gammel bil" :lol:
 #461064  av magnesmurf
 31 jul 2019 22:55
Da var hjullager byttet. Og når det ble byttet fant de fort ut at det på andre siden også må byttes :x
Bilen viser seg å være veldig langt unna kvalitetsproduktet som man blir lovet...
 #461065  av GhostRider88
 01 aug 2019 02:56
magnesmurf skrev:Da var hjullager byttet. Og når det ble byttet fant de fort ut at det på andre siden også må byttes :x
Bilen viser seg å være veldig langt unna kvalitetsproduktet som man blir lovet...

Uff, slikt er kjedelig :( Lexus skal jo være luksus merket til Toyota og da forventer man ikke noe annet enn tipp, topp kvalitet. Slik din og andre sine opplevelser med Lexus er tilsier det noe annet.
 #461069  av magnesmurf
 01 aug 2019 17:27
ArildM skrev:Au au. Gruer meg litt til å vise min nå....

Hører jo hjullageret ganske greit.
Hvis bilen din er tyst og ikke uler fra fremhjul er hjullager fortsatt i orden.
Hvis bilen din begynner å høres ut som et jetfly kan det bli dyrt...
 #461070  av ArildM
 01 aug 2019 22:11
Så lenge det "bare" er hjullager og anna småplukk så er det klart dyrt, men fremdeles har man vel mye å gå på kontra tysk premium? Har sagt det før, men sier det igjen :) Relativt stille i min enda, hørte godt hjullageret på Priusen var i ferd med å bli dårlig, og den var ikke akkurat gått så langt den heller.

Er jo strengt tatt innafor med gåent hjullager når bilen begynner å bli noen år gammel, selv om kanskje ikke KM tilsier at det skulle være gåent? Er jo bare at Toyotas dyre deler ganges med to når det er Lexus :lol:
 #461071  av magnesmurf
 02 aug 2019 09:47
ArildM skrev:Så lenge det "bare" er hjullager og anna småplukk så er det klart dyrt, men fremdeles har man vel mye å gå på kontra tysk premium? Har sagt det før, men sier det igjen :) Relativt stille i min enda, hørte godt hjullageret på Priusen var i ferd med å bli dårlig, og den var ikke akkurat gått så langt den heller.

Er jo strengt tatt innafor med gåent hjullager når bilen begynner å bli noen år gammel, selv om kanskje ikke KM tilsier at det skulle være gåent? Er jo bare at Toyotas dyre deler ganges med to når det er Lexus :lol:

Mr2: 170k km 25år. Ikke skiftet hjullager :wink:
Gamle camryen: 15år, 200k km. Dønn tyst og intet hjullager (eller noe annet)
Lexusen: 6år, 60k KM. 2 gåene hjullager, gåen håndbrekksmekansime, gåene håndbrekksvaiere. Påkost for å få en 6 år gammel bil gjennom EU kontroll: 30-50000 kr..
Kanksje jeg burde finne en fin gammel camry igjen som bruksbil :lol: ¨
Billigere enn å drive å fikse på å lexusen :lol:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26