TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Merkelig problem

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #95454  av beck

Har nå fått et merkelig problem med stereoen i GT4'en... Før jeg begynner får jeg si at dette har fungert ført. Det hele startet med at jeg plutselig mistet lyden en gang jeg var ute og kjørte. Skrudde headunit av og på også var lyden der igjen. Men neste gang jeg skulle ut å kjøre hjalp ikke dette så jeg begynte feilsøking og har nå funnet ut hva jeg tror er feilen.

Måler spenning på forsterker når den er slått av uten motoren i gang er ca 12.5V slår jeg på headunit så forsterker slår seg på opplever jeg et spenningsfall på ca 2.5V altså den er nede i ca 10V. Samtidig kan jeg måle ca 2.5V mellom jordpunkt på forsterker og et annet jordpunkt på bilen. Tenkte jordingsfeil og sjekket jordingene men de er "som de skal", og spenningsfallet ser bare ut til å være der når jeg har forsterker på, samme med lekasjespenningen til jord den er også kun der når jeg har forsterker på.

Har jeg en defekt forsterker eller er det noen som har noen bedre ideer?

#100351  av kimmern

prøv å bytt jordingskabel fra batteriet å til ramma på bilen din. det pleier å redde det meste av kjørestøy å lignende.

sett på en 16mm2 kabel[/b]

#100442  av beck

Som kimmern her sier, det er som regel jordinga... og jammen var det ikke det denne gangen også. En tilsynelatende god jording er ikke alltid det :D

#100731  av @lpher

Dårlig kontakt i sikringsholderen er min første tanke ihvertfall :)