TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tilbake fra Ringen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9688  av mk1 black limited

Da er jeg omsider kommet tilbake fra både Ringen og en påfølgende Kretatur med familien.

Kort sagt - veldig moro, Red Stuff suger, bilen like hel og bilder og videoer kommer så fort jeg får redigert det ferdig.
 #9690  av @lpher

mk1 black limited skrev:Da er jeg omsider kommet tilbake fra både Ringen og en påfølgende Kretatur med familien.

Kort sagt - veldig moro, Red Stuff suger, bilen like hel og bilder og videoer kommer så fort jeg får redigert det ferdig.
Pics!!! ;-)

@lpher

#9696  av mk1 black limited

Her er ett så lenge...:-D
Vedlegg
MR2 på Ringen, fra et parti som kalles Hatzenbach. Kadetten var en lokal helt som suste forbi meg like etterpå. :-D
MR2 på Ringen, fra et parti som kalles Hatzenbach. Kadetten var en lokal helt som suste forbi meg like etterpå. :-D
mr2påringen.jpg (23.52 kiB) Vist 3272 ganger

#9749  av MR2turbo

Hørtes skikkelig morro ut :)
Så det var derfor jeg ikke så deg på Vårmønstringen på Øvrevoll?
hvordan funket red-stuff klossene dine? Jeg kjører med dem nå og syns at de virker veldig bra med tanke på at de ikke fader ved harde oppbremsinger fra høy fart.. har og prøvd å kjøre de varme i den grad man får til det på landeveien og må si meg svært fornøyd..
Men jeg har hørt a de slites fort.. Har du kjennskap til det?

#9864  av mk1 black limited

Jepp, var på Kreta da. Tåpelig timing, men det var kun da det passet for alle som var med. :-) Gratulerer med plass i defileringen, forresten!

Red Stuff: Klossene er bra, de, men de slites _alt_ for fort. Etter 12 runder på Ringen var de totalt nedslitt, og da var det bare transporten ned som kommer i tillegg. På en såpass lett bil som en MR2 mk1 er dette alt for dårlig. Heldigvis hadde jeg med meg et ekstra sett med originale klosser, så jeg kom meg jo hjem. :-)

Vet ikke helt hva jeg skal prøve nå, men jeg har spurt et svensk firma som prøver å finne Carbotech (tror jeg det var) -klosser som passer.

#9877  av MR2turbo

Gratulerer med plass i defileringen, forresten!
Jo takk for det :) Morro å få være med der!

Så ikke Raymond Bråstad der heller, var han og med?

Red Stuff: Klossene er bra, de, men de slites _alt_ for fort
hmm bra at du hadde ny å komme deg hjem med da :).
Må vel snart begynne å tenke på hva jeg skal sette på nestegang jeg og..
Hvordan er Carbotech klossene, og Hva med Endless har du hørt noe om dem?

#9911  av mk1 black limited

Raymond var ikke med, nei. Vet ikke hvorfor han ikke var på Vårmønstringen.

Carbotech aner jeg ikke noe om enda, Endless har jeg ikke hørt om før?

#9918  av CelicaTurbo

hva med "performance friction" tror jeg det heter? Er et par 200SX gutter som sverger til det etter å hatt tilsvarende dårlige erfaringer med EBC-klossenes holdbarhet..

#9993  av mk1 black limited

Finnes dessverre ikke til MR2 mk1...:-(

#9999  av CelicaTurbo

men til mk2 kanskje? eller Celica Turbo? :)

...får undersøke det når det blir aktuellt tenker jeg.. savner litt mer stopp-kraft på kjerra..

#10002  av chris

Jeg har lite å utsette på bremsene på min. Mulig jeg ikke kjører så på grensen som enkelte andre her, men jeg svingte inn på en busslomme i 90 og stoppet.. med margin til og med. Men såklart.. de tåler vel neppe banekjøring :P

#10015  av CelicaTurbo

bremsene på 92-modellen min hadde jeg ingenting å utsette på heller, men disse er også kraftigere enn tidligere modeller.. Celicaen har bra bremser men bilen føles tung å stoppe, er nok pga at den faktisk er tung det da :?

#10033  av MR2turbo

Var ute en tur i går og "testet" bremser, dekk og motor litt.. tror det meste glødet.. utenom dekka da.. men de var ikke så langt una de heller.. hehe :D Var litt herlig og å få lufta bilen litt skikkelig.. blir jo mye sånn halv-gass kjøring til vanlig.. :wink:

Bremsene virker meget bra helt til bremsevæska begynner å koke.. :roll: Stoppet ikke da, men kjørte rolig et par km, stoppet og da var skivene mørkeblå.. og passelig varmt oppi motorrommet.. kjente på innsugsrøra og så at jeg definitivt trenger mere/større IC..

Noen som vet om en bra bremsevæske, jørn f.eks.?

#10076  av mk1 black limited

Bruker EBC's DOT4 bremsevæske - kokepunkt på 307 grader, har aldri nådd det...:-D Kan anbefales.

#10084  av MR2turbo

okey, takk for tipset :) skal prøve den neste gang jeg bytter.