TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DÃ¥rlig med lys i mørket..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #100944  av FireWalk

Hvilke pærer bruker dere med MR2 MK2? hva er det mest EFFEKTIVE jeg kan putte inn i der? på lovlig eller ulovlig vis.. Spiller ingen role, så lenge det fungerer. Jeg sliter litt med at jeg har vanskelig for å se når jeg kjører om nettene og det regner og er våt vei..Vet ikke hva det kommer av, men jeg syntes lysene på begge MR2ene jeg har eid er generelt mye dårligere enn på andre biler.. det selv etter bytte av pære... så her må det nok noe kraftigere saker til..

noen som vet om noe godt alternativ her?

dumt spørsmål kanskje men.. må bare høre om det er andre som har dette "problemet" om det kan kalles det...
 #100957  av ADHD:-)))

FireWalk skrev:Hvilke pærer bruker dere med MR2 MK2? hva er det mest EFFEKTIVE jeg kan putte inn i der? på lovlig eller ulovlig vis.. Spiller ingen role, så lenge det fungerer. Jeg sliter litt med at jeg har vanskelig for å se når jeg kjører om nettene og det regner og er våt vei..Vet ikke hva det kommer av, men jeg syntes lysene på begge MR2ene jeg har eid er generelt mye dårligere enn på andre biler.. det selv etter bytte av pære... så her må det nok noe kraftigere saker til..

noen som vet om noe godt alternativ her?

dumt spørsmål kanskje men.. må bare høre om det er andre som har dette "problemet" om det kan kalles det...
Hei eg synest og de var litt sparsomt med lys fra di orginale perene (65/55W) perene og siden eg hae en AUDI 200TQ som led av de samme og eg prøvde forsjellige lysperer heilt til eg investerte i GULE 140/100W perer som lyser ekstremt bra på AUDIEN og NÅ PÅ MRII MKIIen min:-)))
Eg veit att disse ikke er LÅVLIGE bob BOB skal en ha lys så skalen ha LYST!!! eeg kjøpte disse perene på statol eg har sett att di har disse perene på andre statol stsjoner andreplasser og!!!:-)))
Eg hoper dette hjelper deg
Vedlegg
2542610019b34d803.jpg
2542610019b34d803.jpg (11.41 kiB) Vist 1070 ganger

#100967  av Dalan

Hmm, jeg har ikke no problem med lys på min MR2, syns den lyser like bra som andre biler.
Det er jo gamle biler da, så kanskje kablingen frem til lysene begynner å bli dårlig, så du får et ganske stort spenningstap? Da kan det lyse en del dårligere.. :?

#100969  av kennethx

Kanskje du skal skjekke reflektorene dine, kansje det er rust på dem, eller kanskje glasset i lyktene har mye riper, evt er skittent utenpå/inni. Noe å skjekke i allefall.

#101138  av sindrejl

ebay! og nye lamper.. :)

#101145  av FireWalk

Reflektorene og glasset ser helt fine ut de... Jeg har inegn problemer når det er tørt og fint på veiene.. Da lyser de godt opp forran bilen.. Problemet oppstår når det regner og veien blir helt svart... da blir det svært vanskelig å se... kanskje jeg kan putte inn noen 100 wattere?

#101160  av sindrejl

hmm litt rart egentlig.. prøv å skifte pærer først da.. pærer kan lyse dårligere etterhvert..? :P Min urgamle 86' lyser som faen iallefall.. sinnsykt god belysning..

#101201  av FireWalk

sindrejl skrev:hmm litt rart egentlig.. prøv å skifte pærer først da.. pærer kan lyse dårligere etterhvert..? :P Min urgamle 86' lyser som faen iallefall.. sinnsykt god belysning..
Der er nesten nye pærer i den... den lyser jo mye bedre enn GTIEN jeg hadde.. sikket pa pærene. Glasset og reflektorene ser helt fine ut. Jeg tror rett og slett pærene er litt for svake.. Nå kjører jeg jo mye på "landevei" med skog rundt... når det regner og er grått og overskyet er det jo nesten umulig å se... da blir veien helt svart pga regnet, og går da i ett med skogen rundt... der er ikke anntydning til gul midtstripe eller kvite stiper på kanten av veien da dette er slitt vekk for lenge siden (dårlig vedlikehold av veiene)...Det er heller ikke noe gatelys i nærheten, så alt man har av lys er lyset generert av bilen.. og det er i dette tilfellet ikke nok... så jeg tror jeg må ha noe kraftigere saker...

har ikke så mye greie på lyspærer i MR2, hvilke skal jeg bruke? og hvilke er de største og kraftigste jeg KAN sette inn der? driter i om det er lov eller ikke.. det viktigste er at jeg faktisk ser hvor jeg kjører og om det kommer hjort osv springende ut i veien...

#101212  av Goose

Bruk så kaldt Super White HID LOOK pærer som du får fra usa.

Lys fargen er bare s rå i forhold og så og jeg mener lyset er litt bedre.

Orginale lyspærer til venstre: Super White HID til høyre. :wink:
Vedlegg
DSCN1364.JPG
DSCN1364.JPG (23.77 kiB) Vist 966 ganger

#101217  av GT_rider

Skal jo sies at det er vanskelig å få pærer som lyser skikkelig opp på regnvåt vei om natta, med indre du ikke har xennon pærer. våt asfalt suger jo som kjent til seg det meste av lyset som kommer fra frontlysene.

Var ett helvette for noen år siden da jeg var aktiv ppå mopedfronten :oops: de er jo ikke kjent for å være godt utstyrt med lys, så da var det bare å kjøre på lykke og fromme, og håpe på det beste :roll:

#101228  av Anders gullstein

Rally lyspærer skla nok lyse opp veien ganske bra. Ikke helt lovlig, men det lyser bedre. Alternativt, så kan en velge noen med veldig blått lys, slik som på min. Osram Cool Blue tror jeg de heter, og de er lovlige.

#101233  av megetlei

Noen som vet hvor de selger 130W H1 pærer? :idea:

megetlei

#101246  av Anders gullstein

De har da sikkert slike pærer på racingbutikker da, slik som Pedersen racing og Kollevold.

#101249  av Goose

De super white pærer har ikke biltilsynet nektet meg å bruke så ;)

#101304  av chris

Synes belysningen på min mr2 er helt knall jeg. Lyser opp mye bedre enn mange andre. Da snakker jeg om vippelyktene altså. Bare grøftlys er jo ikke til å kjøre med om natta uten gatebelysning uansett.