TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klokking i super strut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #100813  av maxgets

Er det 1 spesielt stag som bruker å være årsaken til klokke lyder i super strut forstillinga? eller er alle stagene bare dritten? :P

#100818  av CelicaTurbo

Jeg ser på gt4oc.net at de klager ustanselig over ulyder i forstillingen pga et "figure-8"-ledd og de aller fleste får fikset sine problemer ved å bytte dette, men ikke alle. Det kan så klart også være standard feilkildene som på andre Celicaer/MR2'er som lagre i toppdemperfestene eller i krengestag-linkene. Foreslår at du søker på http://www.gt4oc.net for der har de mye erfaring på st205 (britisk gt4-klubb). Men du bør kanskje være snar for det var snakk om at de skal kraftig begrense tilgangen på forumet til alle som ikke er betalende medlemmer ganske snart ;)
 #101273  av Gøran

Hallo. Som regel er det nedre bærebro og den lille armen på nedre bærebroa som har en liten slakk og lager mye lyder på ujamn vei. Disse delene er DYRE, dvs- ca 4500,- for nedre bro, og ca 1300,- for lillearmen. Det positive er at de er greie å skifte...Det kan også være øvre kule (som leveres løst) og den koster ca 450,-. Den kan være noe ekkel å skifte pga. at man må demontere relativt mye og den er presset fast. Komplett koster dette på verksted med deler og arbeid rundt 15-18ooo,-.......

#101334  av CelicaGT

Skifta den lille armen på min gamle celica. Var enkel å skifte, men ein bør ha tilgang på ein skikkelig ters. Toyota verksted har liten erfaring med denne type hjuloppheng fikk eg intrykk av. Det kan jo vere greit å svinge innom å få dei til å sjekke det likevel.