TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stabstag over motoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101419  av lasse

Har jo sett en del bilder her nå, og har lagt merke til at det er mange biler som har to originale stag over motoren, men på bilen min er det bare ett :(
Da er det jo tydeligvis ett som mangler eller?
Har jo også sett flere biler som bare har ett sånn som meg...

#101421  av CelicaTurbo

Det der er en av de tingene som ikke har blitt diskutert her så ofte så det er bra det kommer frem. Men jeg hadde tidligere en 92' MR2 GTi som hadde to stag og jeg ble overasket når jeg så bilder av biler med kun ett stag i motorrommet, men, jeg så langt jeg husker en gammel diskusjon så grunnes dette vistnok at tidlige modeller av MR2 har bare ett stag mens 92 og senere modeller har to. Så langt jeg vet har MR2 Turbo to stag fra starten av produksjonen så det kan umulig være kun årsmodellen som gjør forskjellen her, men jeg aner ikke hvorfor Toyota tilsynelatende har valgt å gi GTi'en kun ett stag gjennom de første årene med produksjon? Kanskje noen andre her på forumet har bedre kjennskap til hva som er tilfellet med de stagene og hvorfor det egentlig er slik :roll:

#101425  av lasse

Ja, snodige saker, det er jo gjengede hull til skruer der og greier...

#101461  av mr_2

Har bare et jeg og!
Tenkte jeg skulle mekke meg et til på jobb 8)

#101462  av Dalan

Virker som det er første revisjon GTi som bare har ett stag i motor-rommet, merkelig at de har gjort det sånn men :?

#101483  av Neemi

Min 91' hadde kun et så jeg kjøpte et til fra en her på forumet og skal få de modifisert litt sånn at begge to passer sammen.
Han jeg kjøpte de av mente at NA kom kun med et stag originalt, mens turboen kom med to.
Usikker på hvilken modell det var han hadde hatt da.

Noen som har nyere modeller som kan fortelle hva som er der?

#101494  av CelicaTurbo

92+ modeller GTi har ihvertfall to stag, men jeg vet ikke om dette skjedde sammen med revisjonsbyttet (produsert fra desember 91 så en del 92-modeller er ikke av den nye revisjonen) eller om det er noe Toyota på ett tidspunkt bare bestemte seg for å gjøre, uavhengig av revisjon.