Byttet både skiver og klosser forran i går og syntes bremsene ble litt
"bløte" etterpå. Må trykke pedalen ett lite stykke inn før bremsene tar.
Mulig det var sånn før jeg bytta også, men det har allerede gått i glemmeboka.
Lurte derfor hvor fort bremsene skal ta når pedalen trykkes inn?
Stemplene i calipern måtte trykkes inn ca 3 cm får å få plass til de nye klossene. Og de virket litt "slitne".
Burde jeg investere i ett repsett til caliperne/stemplene?
Syntes også at det har bitt en del mer bremsestøv. Mulig dette skyldes litt iverig testing av bremsene
, eller tar det litt tid før skiver og klosser blir innkjørt?
PS. Luftet for sikkerhetsskyld bremsene, så det er ikke noe luft i systemet.
"bløte" etterpå. Må trykke pedalen ett lite stykke inn før bremsene tar.
Mulig det var sånn før jeg bytta også, men det har allerede gått i glemmeboka.
Lurte derfor hvor fort bremsene skal ta når pedalen trykkes inn?
Stemplene i calipern måtte trykkes inn ca 3 cm får å få plass til de nye klossene. Og de virket litt "slitne".
Burde jeg investere i ett repsett til caliperne/stemplene?
Syntes også at det har bitt en del mer bremsestøv. Mulig dette skyldes litt iverig testing av bremsene

PS. Luftet for sikkerhetsskyld bremsene, så det er ikke noe luft i systemet.
Vedlegg
1994 Toyota Celica 2.0 GT (SOLGT)