TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kan hjelpe?(motorfusk over 4000rpm)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101411  av EilertseN

Har fått et lite irriternede problem på min mr2(gti 3sge)! Jeg startet opp bilen i dag å skulle kjøre på jobb. etter noen km. måtte jeg akselerer ut på E8`a. Når jeg kom over 4000rpm da T-visen normalt slår inn å man får kicket,var det akkurat som det kom en sperre som slo inn. Bilen dro ikke noe og slet på en måte med å få turtallet mer opp.(man kan samenligne dette på en måte når man en moped og man akselerer med choken på) Da bilen var begynt å bli ordentlig varm var den tilbake til sitt ess.Og dro som bare f... over 4000rpm igjen. Noen som har vært borti dette,eller har noen forslag før jeg må begynne feilsøkingsprossesen.?

#101449  av EilertseN

har funne ut at det ikke nødvendigvis trenger være kald motor før den fusker.. ingen som har vært borti dette ?

#101504  av Anders gullstein

Er det ikke overledning på en av pluggledningene dine da? Hadde et lignende syndrom på Galant'n min. Var som en turtallsperre på 4000 hvis du skjønner.

#101529  av EilertseN

Ja det er mulig har aldri hatt det tidliger på biler. flere tips?

#101545  av kaimagne

Høres mye ut som en defekt plugg ja... Lenge siden forrige pluggskifte? Uansett, det er jo fort gjort å ta opp pluggene og sjekke dem. Tror jeg ville ha putta inn mye energi på den biten der, før jeg feilsøkte videre.

#101647  av EilertseN

Jeg byttet plugger for ca. 5000km siden. Men jeg kjøpte Beru sine plugger. Dette var plugger med 3 ledere. Har hørt en del dritt om disse. Noen som har vært borti dem ?

#101651  av _speedy

Ikke at jeg kan noe om dette,men vi fikk samme problem på vår -02 Diesel Previa...Der fikk vi turtallet opp til 3000,men ikke mer. Problemet var at luftinntaket(?) hadde løsna, og motoren fikk ikke luft nok eller noe.. :?

#101736  av Dont_Panic

hatt ca. samme problem, var ved litt lavere turtall (ca 2000-3000).. bytta plugger, fordeler/rotor og pluggledninger uten at det hjalp.. problemet var at det var lekasje av olje ned i ene hullet som pluggene sitter i (ser det lett om det er det når du napper av pluggledningene og kikker nedi, bør være rent), "lokket" på kammen var dårlig skrudd til evt. så har det løsna med årenes løp.. bytta likegodt pakninger når jeg hadde det fra hverandre, og problemet ble borte..

#101741  av sw20

hadde dårlige plugg leninger for litt siden... hadde dette problemet heile tida på kald motor da...

løyste det med å venne meg til å ikkje dra an på kald motor..
men det kunne sje på varm motor...
viste seg at den eine legninga var nesten av....

kan jo vere at du har dradd i den eller dei eller noe..

#101755  av Master

Hadde dette problemet med en volvo 460 en gang. (mamma sin.. :) ) da var det noe galt med bensinpumpa - greide ikke levere nok bensin. Sjekk bensinfilter osv også.

#101949  av EilertseN

i dag fant jeg feilen :) ikke noe innvikla akkurat ! Overslag på pluggene,hadde hatt motorvask her om dagen. Og to ut av plugghettene er ikke HELT tett.. det var da kommet vann ned i plugg hullene og vips.. overslag.. Fikk blåst det tørt og vips.. ny bil.. hehe.. kjørte også feilsøkingsprogram på den for sikkerhets skyld.. samt omhet tenningssystemet. Alt ok..