TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dommen etter eu-kontroll

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #99050  av Zerpent

Heisann folkens! Lenge siden sist.

Som emnet sier så har jeg vært på eu kontroll med bilen...
Dommen:
2 nye bremsekaliper bak.
2 nye håndbrekk wire.
2 nye opphengskuler fremme.

Dette blir noen tusinger.... :?

Noen som aner sånn ca pris for disse delene?

#99051  av Dalan

Et lite tips. bremsekaliperne bak kan du vel reparere med et rep.sett fra Toyota til rundt 500,- og en time eller to i garasjen :)
Evt. så får du vel innbytte i "nye" overhalte kalipere til rundt 1000-1500,- hos diverse bil-steder :)

#99336  av spkstrp

dersom det virkelig kniper kan du jo olje opp bremsevirene :lol: men det er så mye jobb at det lønner seg sikkert å skifte de ut med engang ;)
 #99357  av erling

Zerpent skrev:2 nye bremsekaliper bak.
Hmm. Jeg er bare litt skeptisk til hvordan de på en eu-kontroll kunne spesifisere at caliperene er defekte? De har vel ikke demontert noe å sjekket? Høres nesten ut som de er innstilt på å selge deg nye calipere uansett... Er vanlig at wirene gror fast, men trodde caliperene holdt bra.. Jeg ville nok prøvd å kun bytte wirene i første omgang.

#101553  av Zerpent

Tror ikke disse prøver å lure meg. Verksmesteren som utførte eu kontrollen og han er en grei kar. Han har sansen for spesielle biler. Han har sagt mye fint om mr2'n. Spesiellt motoren :)

Er det noen som vet om steder jeg kan skaffe kalipere som er blitt overhalt?

#101572  av CelicaTurbo

hør med mekonomen har innbytte-kalippere (koster 1100-1200 stykket) eller enda bedre; overhal dine egne kalippere selv eller få hjelp av en kompis/bekjent. Koster noen hundre for hver kalipper for et overhalingskit fra Toyota ;)