TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RE: bruk av frostplugger / resonanskassene

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101543  av Ace

Noen som har prøvd seg fram med frostplugger og lydgjengivelse ved bruk av åpent filter ?

At man bruker disse på renonanskassene med forskjellig virking ?

Noen som har testet ut dette ?

#101567  av CelicaTurbo

aldri hørt om, synes kanskje det høres litt snodig ut?

#101810  av Ace

Det ville være for å blokkere igjen hullene i resonansboksene slik at man ville få en økt/senket lyd på innsuget ...

Seff kunne det bli dårligere lyd, derfor jeg lurer på om det er noen som har prøvd seg med dette ?

#101846  av Dalan

At man tar vekk ressonanskassene og tetter igjen hullene på innsugs-slangen mener du?
Flere som har prøvd det her, med det resultatet at de får en dypere, mer brummende lyd :)

#101869  av CelicaTurbo

ah, jeg syntes første post antydet på at vis at frostplugger skal gi annen lyd enn å plugge igjen det hullet med noe annet :lol:

#101908  av Tor

Skjønte heller ikke spm helt, men om jeg forstår riktig her er det spm om noen som har prøve og fjerne resonans boksen og blokke hullene.

Ja, er en del folk som har gjort dette, noen liker det og noen ikke. Blir en dypere og mere brummete lyd ja.

#101942  av Ace

Er nok som Tor er inne på har . Mulig spm formulering var litt uviss :shock: menneh det jeg var ute å fisket etter var om det var noen som hadde gjort noe i det hele tatt med dette ...

Er jo ikke alle filtere som gjør at man behøver å ta vekk alle ressonanskassene ??