TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• I dag har e gjort noe Domt.... fant utav det....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101739  av sw20

vaska motoren min etter vinteren i dag...

var forsiktig med dei "svake pungta pg alt... men da e hadde tørka opp div saker og skulle hjem så starta e bilen og da hylte det eller ooooooa
det baki motorrommet... om dåkke sjønna...

ser raskt over spedo og andre målere og merker at bilen lader 11,6 med lys og varmluft vifta på 2....

slår av lys sterio og vifte... da lada den 12.5...12,6 akkurat nokk til at bilen fungerer som den skal....

men kva er gåttistykker eller blir det bra når ting har blitt tørre eller???

blir vel ny dynamo no da eller??????????????????
grrrrrr.....
Sist redigert av sw20 den 19 apr 2005 20:19, redigert 2 ganger totalt.

#101742  av Anders gullstein

Dynamo'n skal da tåle vann. er det ikke bare vann på dynamoreima da, slik at den slira (derav tap av ladeeffekt).

#101744  av sw20

hmmmmm ny reim å alt da... å e prøvde å blåse tør dynamoen da e merka at noe var "feil......"

men e har lyst å tro det har med vannet å gjer ja.....
siden det var slik etter vasken....??

#101745  av Mr2 Mk2

Hadde satt noen kroner på reima,er vanlig at den slurer etter at den er blitt våt.Særlig om den er litt slakk.
Dynamoen skal jo tåle vann,men har hørt om flere tilfeller der den har tatt kvelden etter at folk har vasket bilen,med underspyling.

#101751  av sw20

ja skal se om den slurer...
dynamoen e foresten ganske varm også???

men ville den ikkje hylt dersom den slura da???

#101756  av Mr2 Mk2

sw20 skrev:ja skal se om den slurer...
dynamoen e foresten ganske varm også???

men ville den ikkje hylt dersom den slura da???
Ville mest sannsynlig hylt,men ikke alltid...Men du kjenner jo stort sett det,blir veldig varmt til slutt tørker det jo og lukter svidd gummi :lol:

#101778  av sw20

hmmm nei den var nesten tør...
og kan ikkje forså at dynamoen ikkje har blitt tør heller..
no har evel kjørt nesten 6 km.. (for å komme meg hjem)

ikkje noe forandring..!!!!!!!!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil:

#101789  av karl234

hvis du skulle være så uheldig at dynamoen er gåen, er det billig :D trodde det ble stor regning på meg, men man plukker ut den selv og bytter børstene som sitter i en holder og koster 50-70kr. 10 minutter på kjøkkenbordet med dynamoen og jobben var gjort :D totalt arbeidstid: max 1 time

#101803  av sw20

hmmmmmmmmm nice bestille i mårra...!!!

#101815  av Goose

karl234 skrev:hvis du skulle være så uheldig at dynamoen er gåen, er det billig :D trodde det ble stor regning på meg, men man plukker ut den selv og bytter børstene som sitter i en holder og koster 50-70kr. 10 minutter på kjøkkenbordet med dynamoen og jobben var gjort :D totalt arbeidstid: max 1 time
kosta meg 300 på VVTien men riktig det er max 1 timers arbeid... 8)

#101978  av sw20

dagen er redda..

tok meg oss nøyaktig 12min og 30 sek... målte.. :roll:
men det som var da var at i dag tidlig i ni kaffien var det plutselig alle som hadde vaska motor i går som hadde fått problem?????

klødde oss litt i hode men kom til at det måtte vere såpa--

det er ei blanding med bla fyringsparafin i.......... eller det vil si det er fyringsparafin med eit stoff i.. bruker det for å få vekk vei drit på biler i vinter... saltet og alt det der..

viser seg at dette har lakt seg som ei hinne på blrster og ruller ei sjikkelig fetthinne...... :x

spylte på med silikon fett fjerner.. og blåste reint noen ganger og da var det bare å start opp....

no ladder dynamoen 13, 7 v på tomgang...... :twisted: :twisted:

merka det på heile bilen..
tror den har levert lite ei stund men no blei den tipp top...

steike kor gla e blei!!!!!!!!!

feira med å kjøpe me senke sett i stede... :roll: :roll: :twisted:
Vedlegg
DSCN1603.JPG
DSCN1603.JPG (313.9 kiB) Vist 157 ganger

#102015  av CelicaTurbo

Fint med en løsning ;) Men et lite tips: ikke endre hele emnefeltet på diskusjonen slik, det fører bare til at folk blir forvirret og kjenner ikke igjen diskusjonen som de har deltatt i, for ikke å snakke om at emnet ikke har noe med problemet å gjøre lengre :roll: