TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Atter en feilkode 54 i en cs

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #94929  av GT4 CS

Får feilkode 54, og nivå er riktig, ic pumpe går ikke da jeg napper ut sikring til efi og vrir om tenninga :evil: :evil:
Hatt av fangeren idag, kobblet på til waterinjection (grise enkelt)
Syntes jo vifta til ic radiatoren så litt ubrukt ut, så jeg kobblet på strøm direkte fra batteriet, gnistra litt, men vifta starta den. Det er alt sånn elektrisk jeg har vært borti som kan ha noe med dette og gjøre. Noen som vet om jeg kan ha kortsluttet noe? Og eventuelt hvordan jeg får sjekket ut dette. finner ingen info om hvordan det er bygget opp.
Har prøvd og resette feil et par ganger også, det kommer ingen feil på tomgang, men så fort jeg setter igang så kommer motorlampe. Ikke går den bra heller, går fra fin tenning til nesten null tenning, forbannede sikkerhets system i ecu :evil:
Men en liten trøst er at nå har jeg waterinjection, klarer meg fint uten lyktespylere da :D

#94950  av CelicaTurbo

Tja, et par synspunkter; sjekk alle sikringene dine. Og at du ikke får ECU feilkode før du kjører litt kan stemme med at det er pumpen som er problemet for denne startes ikke før du får positivt trykk i manifolden. Viften du omtaler er viften for AC-anlegget, ikke IC. Denne vil ikke gå med mindre du bruker AC på varme dager, og jeg mener den også står som backup i tilfelle høy motortemp. Om du ikke har AC i din bil er det jo mulig at den kun fungerer som backup ved høy temp, men den skal normalt ikke gå samtidig med den andre motorviften (gjør ikke det på min ihvertfall). Grunnen til at jeg tror at den også har en funksjon ved motortemp er at det står et klistremerke på min vifte om at den kan starte selv når motor er stoppet, eller noe slikt. Aldri opplevd det gitt.. Men men, alt dette med forbehold, jeg har en vanlig GT4 og dem gjorde noen forandringer på GT4CS, ihvertfall større vifter, og mulig dem endret bruken av viftene også?

#94987  av GT4 CS

Oki, regnet med det var vifte til ic radiatoren jeg da :oops: siden den står utenpå og forran radiatoren til den, har gått over sikkringer, ikke sjekket de innne i bilen enda. Kan jo krysse fingra og håpe. Rakk ikke sjekke så mye inatt da jeg var stup trøtt da jeg dro ifra verksted.

#100793  av kennethx

Fikk det eksakt samme problem med bilen min i går. Pumpen gikk ikke når jeg nappet ut EFI. Kontaktet GT4 CS og spurte om han fant løsningen på dette problemet, og det var såre enkelt.

Som i hans tilfelle, var det bare en sikring som var gått hos meg også.

Denne sikringen ligger i sikringsboksen ved siden av batteriet i motorrommet, og er merket med CDS på lokket.

#101835  av cs2451

Har fått feilkode 54 jeg og. har ikke sjekket sikring, men det skal jeg gjøre i morgen

#101845  av kennethx

Feil kode 54 kan bety flere ting:

* Lavt kjøleveske nivå i IC
* Feil på nivå sensor i IC
* Feil på IC pumpe (inkludert blåst sikring)