TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innbrudd!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #101799  av CelicaGT

Synet av knust glass møtte meg klokka 07:45 idag tidlig....
Noken hadde brukt natta på å bryte seg inn i bilen og stjele dvd spelar + skjerm i bilen min.

Side ruta bak var knust med ein stein. Anlegget var vekke. Ca 20 brente cd'er :shock: var tatt.

I tilegg har dei brutt opp dashbordet for å få ut spelaren. Så heile dashbordet må skiftast. Skinnet på fører stolen er fullt i stygge striper etter dei sikkert har sett seg ned i setet for å få ut anlegget.

ikkje nok med det.... så havna dama på sjukehus. Ho er gravid, og det var snakk om svangerskapsforgiftning..... men det har dei visst utelukka no... :)
Vedlegg
innbrudd1.JPG
innbrudd1.JPG (315.64 kiB) Vist 2481 ganger
innbrudd2.JPG
innbrudd2.JPG (280.84 kiB) Vist 2481 ganger

#101801  av CelicaTurbo

ah, kjipt gitt :?

#101804  av GT_rider

Ja.. virkar som om dei er ute etter å ødelegge mest mulig når dei bryt seg inn slik som hjå deg :?

#101807  av CelicaGT

Det var blod rester og fingeravtrykk, så eg satser på at politiet har misstenkte.... :?

Surt å måtte ut med 4000 i eigenandel.

Finner eg fyren før politiet :evil: :evil:

#101808  av espenk

Damn! Kjipt..
HÃ¥per du har forsikring som dekker det?
Hater folk som må bryte seg inn i biler og ødelegge, bare for å stjele noen brentcder og spiller! :evil:

#101814  av CelicaGT

espenk skrev:Damn! Kjipt..
HÃ¥per du har forsikring som dekker det?
Hater folk som må bryte seg inn i biler og ødelegge, bare for å stjele noen brentcder og spiller! :evil:
Ja, har forsikring. Eigenandelen er på 4000,- på tjuveri
Hadde tenkt å få sideskjørta mine lakkert idag, men det gikk ikkje da.
Skulle skifte hjullager også, det går heller ikkje.
All overtida på jobb går nesten vekk i eigenandel...

#101826  av RedCelica

Synd! Blir så irritert av slike folk!

#101829  av Anders gullstein

En ting at de sjeler, men det er mer irriternde at de ødelegger så mye på sin vei til CD/DVD spilleren :x

#101831  av Kaizern

Kondolerer :?
SÃ¥ Politiet tok fingeravtrykk osv?
Eller var de kun å sjekket om du hadde godkjent senkesett og godkjent dekk dimensjon? :roll:

#101979  av CelicaGT

Kaizern skrev:Kondolerer :?
SÃ¥ Politiet tok fingeravtrykk osv?
Eller var de kun å sjekket om du hadde godkjent senkesett og godkjent dekk dimensjon? :roll:
Tok fingeravtrykk og sikkert prøver fra blodrestane som var i bilen.

Dei sjekka sikker i samme slengen om dekka hadde rett rulleomkrets og at alle lys virka ja :-)

Sjekka litt priser:
Dashbord ca 7-8000,- + montering
Rute 1500-2000
Dvd speler m skjerm 6000,-
Brennte cd'er 20,- :-)

#101988  av MR_T

Hadde du alarm? gla jeg har invistert i alarm med glassknusersensor og balltre på soverommet :twisted: Noen som vet om "rimlige" systemer slik at man kan få mld når f.eks alarmen blir trigget?

#102022  av Elzin

satan som dem herpa bilen din!!!!
en kompis av meg hadde netcom kontantkort i bilen på en gammel mobil. når allarmen gikk ringte den til mobilen hans :D

#102032  av CelicaGT

Har ikkje alarm. Dyrt å få montert her, toyota skulle ha 7000 for ferdig montert alarm i bilen.
Kjem til å begynne å ta med meg fronten på spelaren inn om natta.

http://www.firda.no/nyhende/lokalenyhen ... 548670.ece

Ser at politiet vil prioritere denne saken litt, sidan det ikkje var berre eg som hadde innbrudd.

#102051  av Kaizern

DEFA alarm var det første jeg investerte i når jeg kjøpte Celica'en, kostet meg 1900kr, fikk en kompis til å installere det.
Er ingen vits å få dette intstallert av autoriserte firmaer og betale i dyre dommer for det. Du får kanskje 50kr avslag i forsikringen pr år for det, var ihvertfall det jeg fikk høre fra Terra.

#102088  av @lpher

MR_T skrev:Noen som vet om "rimlige" systemer slik at man kan få mld når f.eks alarmen blir trigget?
Finnes ikke noe slikt som er rimelig og som er i salg i norge idag...dessverre..