@lpher skrev:Kaizern skrev:DEFA alarm var det første jeg investerte i når jeg kjøpte Celica'en, kostet meg 1900kr, fikk en kompis til å installere det.
Det var billig gitt...konsidering disse alarmene koster mer enn 1900,- INN til forhandler 
Kaizern skrev:
Er ingen vits å få dette intstallert av autoriserte firmaer og betale i dyre dommer for det.
Feil.... Om du monterer alarmen selv...og IKKE får monteringa godkjent etterpå...kan forsikringsselskapet gi deg regress.... Ikke bra.... Helt kurant og montere alarmen sjøl...men IKKE slurv med å få den godkjent...det kan koste dere dyrt...OM forsikringsselskapet deres finner det ut...
Kaizern skrev:
Du får kanskje 50kr avslag i forsikringen pr år for det, var ihvertfall det jeg fikk høre fra Terra.
LOL
Den var ny
Hva med de forsikringselskapene som oppererer med "null egenandel" ved tyveri da? ...som faktisk de fleste forsikringsselskap gjør i dag
...eller om man har høynet egenandelen selv..så får man trekt fra 3-4000,- på egenandelen ved tyveri...
Regnestykket er såre enkelt....en alarm har du spart inn på ett tyveriforøk...om du monterer den selv...eller lar noen andre kyndige gjør det 
@lpher
Som tar i mot ganske så mange forsiksingssaker i uka....og ALLE som en kjøper seg alarm ETTER at man har hatt ett innbrudd....
Kjøpte alarmen fra en som ikke fikk montert den på sin bil, var en Audi, er noe dill dall med startsperren som du må "lure" til eller noe sånt? Det fikk han ikke til selv ihvertfall, derfor jeg fikk den billig.
Når jeg fikk forsikring på min bil, så spurte konsulenten om jeg hadde alarm som var Godkjent, så sa jeg at jeg hadde, men den var ikke godkjent. Så spurte jeg hvor mye det utgjorde, da sa hun rundt 50kr mindre i kvartalet eller året, husker ikke helt.
Så jeg sjekket opp ved et verksted om de kunne godkjenne det, men de kunne ikke godkjenne det uten at de selv hadde montert det, å siden alarmen allerede var montert, så ga jeg f.
Hvis jeg har oppgitt til forsikringsselskapet at jeg ikke har alarm på bilen, så har jeg det, å bilen blir brutt inn i. Hvorfor skal forsikringsselskapet reagere da?
Skjønte ikke helt den @lpher, kanskje jeg er treig