TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innbrudd!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#102089  av @lpher

CelicaGT skrev:Har ikkje alarm. Dyrt å få montert her, toyota skulle ha 7000 for ferdig montert alarm i bilen.

Alarm-montering er nok en av de veldig få tingene jeg ikke vil anbefale folk å kjøpe hos sin lokale merkevareforhandler :)
CelicaGT skrev: Kjem til å begynne å ta med meg fronten på spelaren inn om natta.
Good call...

#102093  av @lpher

Kaizern skrev:DEFA alarm var det første jeg investerte i når jeg kjøpte Celica'en, kostet meg 1900kr, fikk en kompis til å installere det.
Det var billig gitt...konsidering disse alarmene koster mer enn 1900,- INN til forhandler :D

Kaizern skrev: Er ingen vits å få dette intstallert av autoriserte firmaer og betale i dyre dommer for det.
Feil.... Om du monterer alarmen selv...og IKKE får monteringa godkjent etterpå...kan forsikringsselskapet gi deg regress.... Ikke bra.... Helt kurant og montere alarmen sjøl...men IKKE slurv med å få den godkjent...det kan koste dere dyrt...OM forsikringsselskapet deres finner det ut...
Kaizern skrev: Du får kanskje 50kr avslag i forsikringen pr år for det, var ihvertfall det jeg fikk høre fra Terra.
LOL :D Den var ny :D Hva med de forsikringselskapene som oppererer med "null egenandel" ved tyveri da? ...som faktisk de fleste forsikringsselskap gjør i dag :) ...eller om man har høynet egenandelen selv..så får man trekt fra 3-4000,- på egenandelen ved tyveri...

Regnestykket er såre enkelt....en alarm har du spart inn på ett tyveriforøk...om du monterer den selv...eller lar noen andre kyndige gjør det :)

@lpher
Som tar i mot ganske så mange forsiksingssaker i uka....og ALLE som en kjøper seg alarm ETTER at man har hatt ett innbrudd....

#102102  av sw20

veit om en som skaut en som skulle til å bryte se inn i bilen hans men luffe.... kjikkertsikte e fint...... bare dumt han mista brekkjernet nedover sida da han sprang................ :evil:

#102109  av GT_rider

Skytevåpen med selvutløser kan jo være vel så bra som alarm :twisted:

#102112  av Kaizern

@lpher skrev:
Kaizern skrev:DEFA alarm var det første jeg investerte i når jeg kjøpte Celica'en, kostet meg 1900kr, fikk en kompis til å installere det.
Det var billig gitt...konsidering disse alarmene koster mer enn 1900,- INN til forhandler :D

Kaizern skrev: Er ingen vits å få dette intstallert av autoriserte firmaer og betale i dyre dommer for det.
Feil.... Om du monterer alarmen selv...og IKKE får monteringa godkjent etterpå...kan forsikringsselskapet gi deg regress.... Ikke bra.... Helt kurant og montere alarmen sjøl...men IKKE slurv med å få den godkjent...det kan koste dere dyrt...OM forsikringsselskapet deres finner det ut...
Kaizern skrev: Du får kanskje 50kr avslag i forsikringen pr år for det, var ihvertfall det jeg fikk høre fra Terra.
LOL :D Den var ny :D Hva med de forsikringselskapene som oppererer med "null egenandel" ved tyveri da? ...som faktisk de fleste forsikringsselskap gjør i dag :) ...eller om man har høynet egenandelen selv..så får man trekt fra 3-4000,- på egenandelen ved tyveri...

Regnestykket er såre enkelt....en alarm har du spart inn på ett tyveriforøk...om du monterer den selv...eller lar noen andre kyndige gjør det :)

@lpher
Som tar i mot ganske så mange forsiksingssaker i uka....og ALLE som en kjøper seg alarm ETTER at man har hatt ett innbrudd....
Kjøpte alarmen fra en som ikke fikk montert den på sin bil, var en Audi, er noe dill dall med startsperren som du må "lure" til eller noe sånt? Det fikk han ikke til selv ihvertfall, derfor jeg fikk den billig.

Når jeg fikk forsikring på min bil, så spurte konsulenten om jeg hadde alarm som var Godkjent, så sa jeg at jeg hadde, men den var ikke godkjent. Så spurte jeg hvor mye det utgjorde, da sa hun rundt 50kr mindre i kvartalet eller året, husker ikke helt.
Så jeg sjekket opp ved et verksted om de kunne godkjenne det, men de kunne ikke godkjenne det uten at de selv hadde montert det, å siden alarmen allerede var montert, så ga jeg f.

Hvis jeg har oppgitt til forsikringsselskapet at jeg ikke har alarm på bilen, så har jeg det, å bilen blir brutt inn i. Hvorfor skal forsikringsselskapet reagere da?
Skjønte ikke helt den @lpher, kanskje jeg er treig :lol:

#102159  av 2r-e-rik

@lpher skrev:
hmm...jeg fikk tak i en defa alarm til 1500kr.. (801x.. mener jeg å huske)
den kjøpte jeg ny fra forhandler..

#102206  av @lpher

2r-e-rik skrev:
Da er sjangsene stor for at du enten husker feil...eller at har handla av en ekspeditør prøver å få lagt ned butikken :D

Ingenting som heter 801x :) Er vel i tilfellet 820 eller 821 :)

#102208  av 2r-e-rik

@lpher skrev:
2r-e-rik skrev:
Da er sjangsene stor for at du enten husker feil...eller at har handla av en ekspeditør prøver å få lagt ned butikken :D

Ingenting som heter 801x :) Er vel i tilfellet 820 eller 821 :)
jeg husker ikke... det er vell 1 år siden jeg kjøpte den... å jeg tror ikke han tapte no særlig... han har forresten er rå sprek mr2. mk2. men han er ikke noe interisert i å bli medlem her... :(

#102210  av @lpher

Kaizern skrev: Kjøpte alarmen fra en som ikke fikk montert den på sin bil, var en Audi, er noe dill dall med startsperren som du må "lure" til eller noe sånt? Det fikk han ikke til selv ihvertfall, derfor jeg fikk den billig.
Ingeting som skal lures til her....men om montøren ikke vet hva han holder på med...så må han nok sikkert lure til ett og annet ja :D
Kaizern skrev: Når jeg fikk forsikring på min bil, så spurte konsulenten om jeg hadde alarm som var Godkjent, så sa jeg at jeg hadde, men den var ikke godkjent. Så spurte jeg hvor mye det utgjorde, da sa hun rundt 50kr mindre i kvartalet eller året, husker ikke helt.
Det han "unlot" å fortelle deg var, som jeg har nevnt før, at som regel slipper egenandel om uhellet skulle være ute.
Kaizern skrev: Så jeg sjekket opp ved et verksted om de kunne godkjenne det, men de kunne ikke godkjenne det uten at de selv hadde montert det, å siden alarmen allerede var montert, så ga jeg f.
Det er bare uvilje fra det nevnte verkstedet....alle verskted som er defa-godkjent kan...og ikke minst...BØR...kunne godkjenne monteringa di for en symbolsk summ :)
Kaizern skrev: Hvis jeg har oppgitt til forsikringsselskapet at jeg ikke har alarm på bilen, så har jeg det, å bilen blir brutt inn i. Hvorfor skal forsikringsselskapet reagere da?
Skjønte ikke helt den @lpher, kanskje jeg er treig :lol:
Ah.... :) Uansett så er det lite taktisk å ha alarm som ikke er godkjent...da du for ett par hundrelapper vil få den godkjent...og vil spare deg 3-4.00,- om uhellet skulle være ute :)

#102225  av Kaizern

Hmmm.... Kanskje jeg skal høre en gang til hos det verkstedet, men hvordan går de frem?
Plukker de i stykker hele bilen for å se hvordan det er koblet, eller tester de bare om alt fungerer.. Som startsperre, at alarm utløses ved at du åpner døren, bagasjelokket osv...?

Må få smurt opp den ene lysbryteren på passasjersiden, den er litt treig.. Så merker ikke om døren blir åpnet... heh.. Eller kanskje investere i ny :lol:

#102235  av kennethx

Tar gjerne i mot delenummer på en slik dør bryter om du summer deg til å kjøpe en ny. Jeg har samme problem med min :)

#102239  av CelicaGT

update: Bilen skal inn til toyota på takst mandag. Må kjøre dama sin Civic 1,5 :-(

#102255  av @lpher

Kaizern skrev: Hmmm.... Kanskje jeg skal høre en gang til hos det verkstedet, men hvordan går de frem?
Plukker de i stykker hele bilen for å se hvordan det er koblet, eller tester de bare om alt fungerer.. Som startsperre, at alarm utløses ved at du åpner døren, bagasjelokket osv...?
Kaizern skrev:bare sjekke at det fungerer slik det skal..og at monteringa er gjort noenlunde bra :) Ville nok ha prøvd et annet mer vennlig innstilt verksted kanskje? :)
Kaizern skrev: Må få smurt opp den ene lysbryteren på passasjersiden, den er litt treig.. Så merker ikke om døren blir åpnet... heh.. Eller kanskje investere i ny :lol:
Dette er en slitasjedel...og på en såpass gammel bil må man nesten regne med at disse er døden nær om de ikke er skiftet fra før av :)

#102268  av Kaizern

hehe, det verkstedet jeg bruker er en av de mest kundevennlige i byen, pluss at jeg får satt opp alt jeg kjøper der til jeg har råd å betalte, dermed skal jeg høre om den DEFA godkjenningen en gang til før jeg går til noen andre :lol:

Hehe, holder det ikke å smøre opp bryter'n med WD-40 da? :lol:
 #114565  av CelicaGT

Har nett fått fiksa alt etter sist innbrudd, så kom eg opp idag og såg ei knust siderute og at dvd spelaren min var vekke :-( :-(
Trur det e samme folka som har gjort det da det er gjort på akuratt samme måten som sist.

Hadde time 22 juni for å montere alarm.......
Er lei no, og vurderer å selge bilen....